جواز تاسیس شهرک صنعتی کوثر میبد هم صادر شد +چند نکته بسیار مهم

آلایندگی این منطقه ربطی به پراکندگی صنایع ندارد، چرا که بیشتر صنایع در شهرک صنعتی جهان آباد مستقر است. بلکه آلودگی این منطقه بیشتر به خاطر بهره‌برداری خارج از ظرفیت این منطقه و استقرار بیش از حد صنایع آلاینده در این نقطه و نیز عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی در برخی از این واحدها می‌باشد.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد از صدور جواز تاسیس دومین شهرک صنعتی غیردولتی استان یزد خبر داد.

سید مسعود عظیمی هدف از ایجاد این شهرک صنعتی غیر دولتی را جلوگیری از پراکندگی واحدهای صنعتی در محور یزد ـ میبد ـ اردکان عنوان کرد و افزود: با توجه به مشکلات زیست محیطی پراکندگی واحدهای صنعتی بخصوص واحدهای کاشی و سرامیک در این محور ایجاد کرده بودند احداث این شهرک صنعتی غیر دولتی توسط موسسه کوثر یزد در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با پیگیری‌های استانداری یزد و سایر ادارات ذیربط، جواز تاسیس این شهرک صنعتی غیر دولتی پس از طی مراحل قانونی از سوی شرکت شهرکهای صنعتی، صادر شد.

این مسئول ادامه داد: پیش از این نیز مجوز احداث شهرک صنعتی غیر دولتی اجر کوثر در منطقه فهرج نیز صادر شده است.

گفتنی است شهرک صنعتی غیر دولتی کوثر میبد در زمینی به مساحت ۲هزار هکتار در کیلومتر ۱۰ الی ۱۵ کنارگذر شرقی میبد احداث خواهد شد.

میبدما: آقای مدیرعامل در حالی از مشکلات زیست محیطی ناشی از پراکندگی صنایع کاشی و سرامیک سخن می گویند که اساسا به نظر می رسد آلایندگی این منطقه ربطی به پراکندگی صنایع ندارد، چرا که بیشتر صنایع در شهرک صنعتی جهان آباد مستقر است. بلکه آلودگی این منطقه بیشتر به خاطر بهره برداری خارج از ظرفیت این منطقه و استقرار بیش از حد صنایع آلاینده در این نقطه و نیز عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی در برخی از این واحدها می باشد. بنابراین اگر قرار باشد این شهرک صنعتی جدید، میزبان صنایع آلاینده جدیدی باشد باید فاتحه محیط زیست را خواند. مخصوصا اینکه شنیده شده منطقه ویژه کاشی و سرامیک میبد ناظر به همین شهرک صنعتی مورد تصویب مجلس قرار گرفته است.

ظاهرا مردم میبد باید دست به دعا بردارند که خداوند متعال به دل مسئولین این شهرستان بیاندازد که مشکل اصلی میبد نه رتبه اقتصادی آن بلکه تبعات مهلک زیست محیطی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی ناشی از استقرار بدون ضابطه صنایع آلاینده در این منطقه است تا این مردم نجیب چند سال دیگر شاهد آن نباشند که کلونی دیگری از صنایع آلاینده و تجربه محور در شهرک صنعتی کوثر مستقر شده باشد و…