درباره حوزه‌های انتخاباتی به نمایندگان تاکید می‌کنیم به خط قرمزها توجه کنند

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با گرامی داشت روز سالمندان هم سالمندان را گوهرهای پاک و امانت های الهی در دست خانواده ها خواندند و افزودند : فرهنگ خانه سالمندان فرهنگ اسلامی نیست و سالمندان باید در خانه از سوی فرزندان و نوه ها مورد تکریم و احترام باشند .

امام جمعه میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت الله الحرام اظهار داشتند : رهبر معظم انقلاب در این پیام تاریخی به نقاط مهمی از دردهای جهان اسلام تاکید کردند.

به گزارش میبد آدینه ، آیت الله علیرضا اعرافی افزود : از محورهای مهم این پیام رسا و تاریخی این است که قضیه فلسطین قضیه محوری جهان اسلام است ؛ دوم ؛ مسلمانان باید اسلام آمریکایی با اسلام ناب را از هم جدا کنند و سوم ؛ اختلافات فرقه ای شیعه و سنی اختلافات فرعی است و اصل قصه این است که امریکایی ها و قدرتمندان و زورگویان عالم برای غارت دنیای اسلام و به فساد کشیدن جوامع اسلامی این گروهک های تروریستی را درست کردند و به جان دنیای اسلام انداختند.

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه حج ما باید حجی باشد که مشکلات را حل کند تصریح کردند : امروز وقت آن رسیده است ؛ دنیای اسلام پیام رسای رهبری معظم را بشنوند و ایشان را بعنوان یک طبیب آشنای به دردهای جهان اسلام بپذیرند چرا که نسخه ای که ایشان می دهند اگر جهان اسلام بپذیرند بسیاری از مشکلات حل می شود اما مالاسف مزدوران نمی گذارند.

کسانی که در مجلس هستند به خط قرمزهای ما توجه کنند

ایشان در ادامه بیانات خود با اشاره به خط قرمزهای تقسیم حوزه های انتخابی اظهار داشتند : ما در بحث حوزه های انتخاباتی خط قرمزها را گفتیم و امروز هم به کسانی که در مجلس هستند تاکید می کنیم به این خط قرمزها توجه کنند.

امام جمعه میبد با بیان اینکه ما در میبد حق کسی را نمی خواهیم  و متقاضای این نیستیم که حق شهرهای دیگر ضایع شود بلکه مدافع از حقوق شهرهای دیگر استان هستیم افزودند : اما روی حقوق خودمان هم محکم ایستادیم و امیدواریم که خط قرمزهای شهرستان میبد رعایت شود چرا که میبد همیشه خواهان عدالت و حق در مناطق بوده است ؛ چیزی  که مالاسف گاهی مورد توجه قرار نگرفته است .

با برگزارنشدن انتخابات به حق مردم توجه نشد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برگزار نشدن انتخابات میان دوره ای هم افزودند: انتخابات میان دوره ای از اوائل زمان مرحوم شدن حجت الاسلام یحیی زاده نماینده فقید مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی همواره مورد تاکید بود اما به دلایلی به تاخیر افتاد و امید این بود با یک هماهنگی این حق مردم مورد توجه قرار بگیرد که این امر تحقق نیافت .

نیروی انتظامی باید پایه های علمی اخلاقی و اعتقادی خود را تقویت کند

آیت الله اعرافی با گرامی داشت هفته نیروی انتظامی و با قدردانی از خدمات خالصانه این نیروی در سطح کشور ، استان و شهرستان یادآور شدند : نیروی انتظامی نیروی پرمسئولیتی است که بالای ۶۰ ماموریت در حوزه نهادهای اجتماعی ، امنیت اخلاقی و مسائل گوناگون بر دوش این نیرو گذاشته شده است که انجام این ماموریت کار سنگین و طاقت فرسایی است .

امام جمعه میبد با اشاره به اینکه در حوزه امنیت امروز کشور ما بر خلاف خیلی از کشورهای منطقه و با وجود همه دشمنی ها ، از امن ترین کشورهاست به نقش نیروهای نظامی و انتظامی در این راستا پرداختند و افزودند: نیروهای نظامی و انتظامی و سپاه و بسیج نقش مهمی در امنیت کشور دارند و در حوزه مبارزه با اعتیاد و قاچاق ، مفاسد اخلاقی اقدامات خوبی انجام دادند.

ایشان با تاکید بر تقویت ارتباط نیروی انتظامی با مردم تصریح کردند : نیروی انتظامی باید پایه های کارشناسی ، قنی و علمی ، اخلاقی ،‌ اعتقادی خود را برای ادای این مسئولیت در این شرایط خطر خیز منطقه تقویت کند تا مردم هم مسئولیت های اجتماعی این نیرو را بهتر بشناسند.

ورزارت اطلاعات نقش مهمی در امنیت کشور دارد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبریک سی امین سالروز وزرات اطلاعات و قدردانی از تلاش های سربازان گمنام امام زمان بیان داشتند : وزارت اطلاعات در کنار سپاه ، بسیج و نهادهای انتظامی در طول ۳۰ سال گذشته در حفظ امنیت جامعه تلاش کرده است و امیدواریم در انجام مسئولیت و ادای وظایفشان بر اساس موازین اسلامی و آنطور که رهبری معظم تنظیم می کنند در تامین امنیت کشور تلاش کنند .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه امروز امنیت کشور ما از بسیاری از کشورهای منطقه بالاتر است افزود : در برابر موج های دست نشاندگان امریکایی و مستکبران عالم و گروهای تندروی ابزار دست استکبار ، بسیج ، سپاه نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات باید استوار و محکم باشند تا کشور را از خطرهایی که در منطقه است عبور دهند.

مراسم عید غدیر باید پایه های اعتقادی نسل امروز را مستحکم کند

خطیب جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود با تبریک عید بزرگ غدیر خم و قدردانی از همه کسانی که به این مناسبت بزرگ ، جشن آگاهی بخشی و شادمانی برگزار می کنند افزودند : همه کسانی که در مساجد ، تکایا و محافل گوناگون ذکر غدیر و یاد علی (ع) را بزرگ می دارند درخور تجلیل هستند و امیدواریم که این مراسم ها با توجه به نام علی (ع) باشد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با تاکید بر انعکاس معارف غدیر به نسل امروز در این مراسم و جشن های غدیر اظهار داشتند : امروز انواع شبهه ها به سمت اعتقادات نسل جوان ما روانه است و در فضاهای مجازی بنیان های اعتقادی ما در معرض شبهه افکنی و طرح سوال است که باید برپایی این جشن ها از پایه های اعتقادی دفاع کند و پایه های اعتقادی نسل امروز را مستحکم و استوار کند.

با رعایت قوانین و ساخت و ساز با بسیاری از حوادث می توان مقابله کرد

آیت الله اعرافی ، روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی را هم روز مهمی دانست و افزودند : یکی از وظایفی که شهرداری ، مهندسین ، معماران و مردم دارند این است که بناها مستحکم و استوار باشد.

امام جمعه میبد افزودند : ما گاهی در مواجه بلایای طبیعی مانند زلزله در یک منطقه از کشورمان به دلیل عدم پیش بینی های لازم ، شاهد تلفات انسانی و خسارت سنگینی می شویم ؛ در حالی که اگر قوانین ساخت و ساز رعایت شود جلوی بسیاری  از آسیب ها گرفته می شود .

خطیب جمعه میبد تصریح کردند : باید تلاش کنیم قوانین ساخت و ساز را رعایت کنیم و اگر پیش بینی های درست برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی داشته باشیم بسیاری از این مصیبت ها کاهش پیدا می کند بنابراین روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی پیامش برای مردم و مسئولین این است که به زیرساخت های لازم در ساخت و ساز و احداث بناها و برنامه ریزیهای شهری بیشتر توجه کنند.

مسائل تربیتی با پیوند خانواده و مدرسه حل می شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با گرامی داشت هفته پیوند اولیاء و مربیان تاکید کردند : مسائل تربیتی با پیوند خانواده مدرسه ، مسجد و نهادهای دینی و تبلیغی حل می شود.

امام جمعه میبد با اشاره به موجهای فساد اخلاقی و اعتقادی علیه نسل جوان امروز از سوی استکبار بیان داشتند : ما نیاز داریم خانواده در کنار مدرسه ، حوزه ، روحانیت ، مسجد ، فرهیختگان و صاحبان فکر برای رشد و تعالی نسل جوان ما کار کنند .

بهداشت روانی جامعه در گرو ارزشهای اخلاقی

آیت الله اعرافی در ادامه هفته بهداشت روانی را تبریک گفتند و افزودند: بخش مهمی از سلامت روانی جامعه در گروه پایبندی به ارزشهای اخلاقی و سلامت فکری است و در این زمینه به مشاوران و دستگاه هایی که در حوزه بهداشت روانی فعالیت می کنند نیاز داریم .

سالمندان گوهرهای پاک و امانت های الهی در خانواده

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با گرامی داشت روز سالمندان هم سالمندان را گوهرهای پاک و امانت های الهی در دست خانواده ها خواندند و افزودند : فرهنگ خانه سالمندان فرهنگ اسلامی نیست و سالمندان باید در خانه از سوی فرزندان و نوه ها مورد تکریم و احترام باشند .

بازنشستگان باید روحیه خود را حفظ کنند

امام جمعه میبد با بیان اینکه بازنشستگی ، به پایان خط رسیدن نیست بلکه به سن بازنشستگی دوره اداری است تصریح کردند : باید از فکر و تجربه بازنشستگان  در خدمت به جامعه و نظام اداری و برنامه ریزی استفاده کرد و سالمندان و بازنشستگان باید روحیه و نشاط خود را حفظ و خودش را همچنان در صحنه فعالیت های اجتماعی نگه بدارند .

جشن عاطفه های راهی برای تحقق عدالت آموزشی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبریک روز جشن عاطفه ها و تقدیر از فعالیت های کمیته امداد در این راستا یادآور شدند : عدالت آموزشی و رعایت حال نیازمندان و دانش آموزان و دانشجویان برای رشد علمی امری ضروری است و باید همه جامعه روی این مسله حساس باشند و در شهری مثل شهرستان میبد ما وجود پدیده زشت فقر و فساد امری غیر قابل تحمل است .

توجه به مقوله استاندار وظیفه اخلاقی و شرعی

آیت الله اعرافی روز جهانی استاندار را یکی از موضوعات مهم در زندگی دانستند و افزودند : در خیلی از واحدهای تولیدی ، صنعتی و خدماتی ، شرایط لازم بهداشتی و استانداردهای لازم در استحکام کالاها و بهداشت گاهی رعایت نمی شود و این نقص بزرگی  برای نظام و مردم مسلمان است.

امام جمعه میبد رعایت قوانین و مقررات و معیارها و شرایط استاندارد در کالاها را ضروری خواندند و افزودند : توجه به مقوله استاندار وظیفه اخلاقی و شرعی است و کسبه ، تجار ، ‌اصناف و صاحبان صنایع باید به مقوله استاندارد توجه کنند .

نابینایان باید مورد تکریم باشند

خطیب جمعه میبد با گرامی داشت روز جهانی نابینایان و تبریک این روز به روشندلان از خدمات جامعه معلولین و نابینایان نسبت به این قشر جامعه تشکر کردند و تاکید کردند : باید همه معلولین و نابینایان بویژه جانبازان عزیزی که در ۸ سال دفاع مقدس بینایی خود را از دست داده اند مورد تکریم و توجه باشند.

تبریک میلاد امام هادی (ع)

امام جمعه میبد در آغاز این خطبه میلاد خجسته امام هادی علیه السلام را گرامی داشتند و افزودند: امام هادی (ع) در یک دوره بسیار سخت و دشوار مسئولیت امامت و هدایت مردم را بر دوش گرفت و همزمان با هدایت مردم و تدبیر امور فرهنگی و دینی مردم ، زمینه غیبت امام عصر را هم فراهم کرد.

آیت الله اعرافی با اشاره به رنج ها و مشقت های امام هادی در عصر متوکل که خلیفه عنود و لجوج و سفاکی بود خاطرنشان کردند : اما مواریث گرانبهایی از این امام همام برای ما به یادگار مانده است که یکی از این مواریث زیارت جامعه کبیره است زیارتی که یک دوره امامت شناسی و مجموعه ای از معارف بلند درباره ائمه است .

ایشان بابیان اینکه امام هادی (ع) شاگردان و وکلای زیادی در بلادهای مختلف تربیت و نصب کردند و اخبار و احادیث زیادی از وی به جا مانده است افزودند : در کنار این یادگارهای ارزشمند امام مبارزات عملی با خلفا و منحرفان در طول امامت خود داشت .