وضعیت بهداشتی کشتارگاه اصلاح نشود، طبق نظر دادستانی پلمپ خواهد شد

کارشناس بهداشت محیط مرکزبهداشت درخصوص مسائل و مشکلات مربوط به دفع فاضلاب آن ـ ورود فاضلاب به قنات خشک آن اطراف و زه کشی آن به سفره های آب زیرزمینی ـ عدم ظرفیت کشتاردام ـ خطرانتقال بیماری ـ شرایط نامناسب سیستم قرنطینه دام و… . درپایان پس از بررسی وتبادل نظر تصمیمات ذیل اتخاذ گردید

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان میبد : فلاح فرماندار میبد گفت : اعتقاد من براین است یکی از پروژه های مهمی که باید مدنظر ودراولویت قرارگیرد ساخت کشتارگاه جدید و رفع دغدغه های به حق ارگانهای ذیربط می باشد دراین زمینه استانداری و فرمانداری همکاری خواهند نمود و این امر باید در اسرع وقت شروع شود .

وی ادامه داد :  با عنایت به وضعیت بسیارنامطلوب کشتارگاه و با توجه به اهمیت سلامت مردم درصورتی که در  زمینه اقدامی انجام نگیرد طبق نظر دادستانی  شهرستان آن واحد پلمپ خواهد شد  .

در ادامه جلسه سلیمی مسؤول شبکه دامپزشکی با اشاره به اینکه گوشت به عنوان یکی از وعده های غذایی روزانه در سبد غذایی مردم می باشد افزودند : باید به این مسئله نگاه ویژه داشته و در تولید و توزیع گوشت دقت بیشتری به عمل آید چرا که سلامتی مردم از اهمیت بالایی برخورد است .

کشتارگاه موجود با قدمت۴۰ساله تاکنون هیچگونه تغییر و تحولی نداشته است درحالی که صنعت با رشد تصاعدی خود روز بروز درحال پیشرفت است ولی تولید و توزیع گوشت هنوز بصورت سنتی انجام می گیرد با توجه به بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان و عوارضی که ناشی از عدم رعایت  بهداشت گوشت حاصل می شود  باید دقت نظر بیشتری اعمال شود .

وضعیت فعلی کشتارگاه بسیارنامطلوب بوده که از نظردامپزشکی ، محیط زیست و بهداشت ادامه فعالیت آن تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست و باید دراسرع وقت تعطیل شود .

در ادامه حیدری کارشناس بهداشت محیط مرکزبهداشت درخصوص مسائل و مشکلات مربوط به دفع فاضلاب آن ـ ورود فاضلاب به قنات خشک آن اطراف و زه کشی آن به سفره های آب زیرزمینی ـ عدم ظرفیت کشتاردام ـ خطرانتقال بیماری ـ شرایط نامناسب سیستم قرنطینه دام و… . درپایان پس از بررسی وتبادل نظر تصمیمات ذیل اتخاذ گردید .

تشکیل کارگروه ویژه ، ساخت کشتارگاه جدید با اصول علمی وفنی با توجه به استانداردهای موجود تا پایان سال ۱۳۹۴ ، تأمین اعتبارپروژه توسط شهرداری به عنوان پروژه اصلی ، با همکاری و مساعدت فرمانداری وشورای شهر از جمله مصوبات این جلسه بود .