نمی‌دانم این چه سری است که در کشور کنسرتهای مختلط در حال ترویج است

حجت الاسلام غفوری ضمن اشاره به خصوصیات زننده این گونه کنسرت‌ها گفت: متاسفانه می‌بینیم که پشت سر این مسائل فلان مسئول است. آقا این مسئول را بگیر بیانداز بیرون. این مسئولی که می‌خواهد عفت عمومی را مخدوش کند، نشستنش بر این کرسی قطعا حرام است. (تکبیر حضار)

امام جمعه موقت میبد در دوم نمازجمعه این هفته میبد، اشارات صریحی را پیرامون مسائل فرهنگی و سیاسی روز کشور ابراز داشت.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، حجت الاسلام و المسلمین غفوری با تجلیل از سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل متحد گفت: ضمن تقدیر و تشکر از رئیس جمهور محترم ما انتظار داریم که چنین منشی را در صحنه سیاست داخلی کشور هم شاهد باشیم.

dsc_22211

وی با اشاره به دغدغه خاطری که نسبت به مسائل فرهنگی ایجاد شده است، گفت: امروز بیش از هر عرصه‌ای و حتی بیش از تحریم و بیش از بحث انرژی هسته‌ای مسائل فرهنگی، باعث دغدغه خاطر شده است.

امام جمعه موقت میبد در تشریح این بخش از سخنان خود به مسئله آسیب‌های روزافزون شبکه‌های اجتماعی موبایلی اشاره کرد و گفت: در این شبکه‌های اجتماعی که در موبایلهای بچه‌های من و شماست، کفریات علیه قرآن، دین، عفت عمومی، معتقدات مسلم و متقن اسلامی و شیعی ما منتشر و رد و بدل می‌شود و آن کسی که مروج این‌هاست همان کسی است که سرور این شبکه‌های اجتماعی را در تل‌آویو خدمات می‌دهد و با این حال برخی از مسئولین ما نگران کوچکترین خلل و فیلتر این شبکه‌های اجتماعی هستند تا دل آمریکا و مدعیان جنایتکار دموکراسی نشکند!

وی با انتقاد شدید از تسامح در مسائل فرهنگی خاطرنشان ساخت: در این شهرستان الحمدلله فرصت و زمینه اینطور مسائل نیست و مسئولین استان هم بحمدالله انسانهای متعهد و متدینی هستند ولی من نمی‌دانم این چه سری است که در کشور کنسرت‌های مختلط زن و مرد در حال ترویج است.

حجت الاسلام غفوری ضمن اشاره به خصوصیات زننده این گونه کنسرت‌ها گفت: متاسفانه می‌بینیم که پشت سر این مسائل فلان مسئول است. آقا این مسئول را بگیر بیانداز بیرون. این مسئولی که می‌خواهد عفت عمومی را مخدوش کند، نشستنش بر این کرسی قطعا حرام است. (تکبیر حضار) چون این انقلاب، انقلاب اسلامی، قرآنی، الهی و خدایی است و شهدای عزیز، خونشان را برای اسلام، خدا و قرآن تقدیم کردند نه برای چیز دیگری. اگر قرار باشد کسی بخواهد با تصمیمش با موضعش و با رفتنارش احکام خدا قرآن و دین را که ارزشهای مسلم انقلاب اسلامی و شهادت است زیرپا بگذارد، ملت او را از صفحه روزگار محو می‌کند(تکبیر حضار)

وی با تبیین توجیهی که برخی از دولتمردان برای به کار گیری نیروهای فعال در فتنه۸۸ بیان می‌کنند، خاطرنشان ساخت: ملت انتظار ندارد که بشنود که دولتمردان بگویند فقط کسانی که در دادگاه محکوم شده‌اند را کنار خواهند گذاشت؛ چرا که این یک مغالطه است و این منطق با آن چیزی که در فتنه۸۸ اتفاق افتاد فاصله زیادی دارد.

امام جمعه موقت میبد در تبیین منظور خود گفت: جنایت‌هایی در انقلاب اتفاق افتاد که حتی یک نفر هم به خاطر آن به جرائم سنگین و بزرگ محاکمه نشد اما امام خمینی(ره) تکلیف یک جماعتی را سر آن جنایتها روشن کردند از جمله در مسئله مرتد دانستن جبهه ملی در موضوع غیرانسانی خواندن لایحه قصاص یا در موضوع نهضت آزادی که مروج اسلام آمریکایی بوده و هست حتی یک نفرشان به خاطر این جوانبشان محاکمه نشده‌اند اما امام فرمودند نهضت آزادی سمبل اسلام آمریکایی و بطور کلی نهضت آزادی و طرفدارانش باید از صحنه مدیریت کشور محو شوند که شدند و بحث فتنه۸۸ هم چنین بحثی است.

وی گفت: یک جمعی بعد از آنکه امام و رهبر جامعه در خطبه های نمازجمعه صریح همه مسائل را بیان کرده و مرز حق و باطل را روشن کرد، آمدند به میدان و خیابانها و مساجد را به آتش کشیدند، روز عاشورا هلهله کردند و پرچمهای امام حسین(ع) را به آتش کشیدند اینها برای کنار گذاشته شدن از مدیریت کشور نیاز به محاکمه ندارند.

حجت الاسلام غفوری در پایان خاطرنشان ساخت: ما ضمن تحسین، تقدیر و تشکر از مواضع اصولی ریاست محترم جمهور در سازمان ملل که مورد حمایت ملت است تقاضایمان این است که در مواضع سیاسی نظیر فتنه، در مواضع فرهنگی که به همه هستی و دین و دنیا و آخرت ملت مربوط می‌شود هم ببینیم و بشنویم که مواضع دولت و مسئولان نظام دقیقا از مواضع روشن، پرصلابت و هدایتگرانه رهبر فرزانه انقلاب تبعیت کند که آن وقت هست که ما همانطور که در این عرصه داریم حمایت می‌کنیم آن وقت در همه عرصه‌ها از مواضع دولت حمایت می‌کنیم کما اینکه از خدمات دولت در عرصه اقتصاد از قبیل کاهش نرخ تورم، رشد اقتصادی، تلاش برای محو رکود، در بحث سلامت قدمهایی که برداشته شده است تقدیر و تشکر می کنیم و خواستار توفیق و توان روزافزون دولت از خدای متعال هستیم.