جنون جایزه در صدا و سیما و مظلومیت قشر مستضعف جامعه
لطفآ مردم را در مسابقه اقتصادی چندین واحد تولیدی، که فهمیدهاند برای پر کردن جیب خود، چگونه مردم را “بچاپند”، حیران و سرگردان نکنید. البته سوای خطرات اخلاقی و تغییر سبک زندگی آنها، بسیاری از مسائل در این محور قابلیت بحث دارند…
- احمد کریمی/ حکمت ما
مدتها پیش؛ تبلیغات بانک ها:
… و صدها جایزه ویژه…
مدتی گذشت و اضافه شدن واحدهای تولیدی و صنعتی به لیست جایزه بدهها:
… جایزه ویژه؛ یک دستگاه خودرو …
و این روند رو به صعود ادامه داشت تا اینکه، در این روزگار، سوای همه تبلیغهای عجیب و غریب، و جوایز عجیب و غریبتر، جایزههای جدید نیز خودنمایی کردند:
برای اولین بار در ایران…
جایزهای باور نکردنی و بی نظیر از فروشگاه اینترنتی …
هر ماه مبلغ ۷ میلیون تومان به مدت ۷ سال …
…
سوای از این همه جوایزی که “رسانه ملی” را به حیات خلوت مانوردهی بنگاههای اقتصادی، تبدیل کرده است؛ رشد انواع برنامههای بازرگانی نیز، از مدل “ثانیهای” به مدل “ساعتی” و ساختن فیلم و سریال برای تبلیغ کالایشان، یکی از نقاط حساسیتبرانگیز این ماجراست(مانند تبلیغ فروشگاه فرش … و برنامه قرعه کشی گونی برنج … و …)
باید به دوستان عزیزمان در رسانه ملی گوشزد کرد که، ایشان، رسانه ای هستند مخصوص همه مردم ایران، همه مردمی که نه تنها در قرعهکشیها شرکت نمیکنند، و نه تنها همه آنها به غیر از چند نفر انگشت شمار برنده این جریانات کثیف نیستند، بلکه ممکن است بسیاری از آنها حتی پول تهیه این وسایل و … تبلیغ شده را نیز نداشته باشند…
لطفآ مردم را در مسابقه اقتصادی چندین واحد تولیدی، که فهمیدهاند برای پر کردن جیب خود، چگونه مردم را “بچاپند”، حیران و سرگردان نکنید. البته سوای خطرات اخلاقی و تغییر سبک زندگی آنها، بسیاری از مسائل در این محور قابلیت بحث دارند…
____________________________________
پی نوشت:
به مغازه بقالی رفتم و مجبور شدم بسته چایی تبلیغ شده در رسانه ملی که همین طور ماشین به این و اون جایزه میده رو بگیرم(چون چایی دیگهای نداشت)؛ به خانه که آمدم و بازش کردم، کارت قرعه کشی درون آن بود… آنها را پاره کردم و به سطل زباله ریختم، تا حتی به اندازه ذرهای (زدن پیامک شماره قرعه کشی به سامانه آنها) در این کار کثیف، شریک نباشم.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰