مردک نادانی مثل نخست وزیر انگلیس که پرونده دولتش پر از ظلم و ستم در همه دنیاست چگونه می تواند درباره ایران اظهار نظر کند

ایشان با اشاره به افزایش سالمندان در سالهای پیش رو ، خانه سالمندان را بعنوان موسسه استثناء در جامعه عنوان کردند و تصریح کردند :سالمندان باید در خانه ها در اوج عزت و عظمت نگهداری و در جامعه از تجارب آنها استفاده کرد.

آیت الله اعرافی در خطبه های نماز وحدت بخش جمعه این هفته با اشاره به یاوه گویی های نخست وزیر انگلیس در سازمان ملل بر علیه ملت ایران اظهار داشت: تنها با شجاعت و مقاومت و پایداری می توان در برابر این یاوه گویان ایستاد.

به گزارش نارین نیوز، حضرت آیت الله علیرضا اعرافی از نخست وزیر انگلیس بعنوان مردک نادان نام بردند و افزودند: مردک نادانی که پرونده دولت او پر از ظلم و ستم در همه دنیاست و ملت ها در نقطه نقطه عالم از آفریقا تا آسیا به ستم انگلیسی های خبیث شهادت می دهند چگونه می تواند درباره ایران اظهار نظر کند.

خطیب جمعه میبد، امریکا و انگلیس را بزرگترین متهمان تاریخ بشریت خواندند و افزودند: این کشورهای زورگو باید به خاطر برافروختن جنگ های جهانی اول و دوم و صدها جنگ در عالم  و بخاطر این همه خونی که ریخته اند و معادن و منابعی که از ملت ها به تاراج بردند باید در دادگاه جهانی محاکمه شوند.

ایشان تصریح کردند : ملت ایران و امواج انقلاب اسلامی نمی گذارد امریکا و انگلیس و یاوگویان غرب به آقایی شیطانیشان در عالم ادامه دهند بلکه آنها باید در قبال این همه جنایت هایی که در دنیا مرتکب شده اند باید در قبر هایشان دفن شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و سخنان اخیر رئیس جمهور در سازمان ملل ، قدرتهای غربی را محکوم  شده در تاریخ وجدان بشریت دانستند و افزودند : انگلیس و امریکا بدانند ملت بزرگ ایران ، رهبری ، نظام و مسئولان ما بیدارند و در برابر همه یاوگویی های آنها خواهند ایستاد.

امام جمعه میبد خاطرنشان کردند: دشمنان به گروه ها و جناح ها در ایران دل نبندند که آنها بر خلاف مصالح کشور با آنها سازش نمی کنند بلکه ما رهبری داریم و مسئولان ما بیدارند و پاسخ مناسبی را برای آنها خواهند داد.

خانواده های شهدا و ایثارگران سرشان را بالا نگه دارند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با قدردانی از اجرای برنامه های پرمحتوا و ارزشند در هفته دفاع مقدس از سوی سپاه و بسیج ، اولین محور از بیانات خود را به گرامی داشت هفته دفاع مقدس اختصاص دادند و افزودند: دفاع مقدس از فصل های روشن و درخشنده انقلاب اسلامی و تاریخ کشور ماست.

ما در برابر هزینه های دفاع مقدس دستاورد بزرگی را کسب کردیم

امام جمعه میبد اظهار داشتند: گرچه ما سرمایه های بزرگی را در جنگ از دست دادیم و بیش از ۲۰۰ هزار شهید و صدها هزار جانباز و ایثارگر  و میلیون ها خانواده به خاطر یک جنگ تحمیلی دچار آسیب های جانی ، مالی ، زندگی ، اقتصادی و روحی شدند اما در برابر آنچه ما در استقلال، عظمت و شکوه و حفظ کیان ملت ، اسلام و انقلاب به دست آوردیم این هزینه زیادی نیست.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کردند : چرا که اسلام آنقدر عزیز است که خون سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای آن ریخته شده است.

ایشان تصریح کردند : همه کسانی که رزمنده ، ‌بسیج و جانباز و آزاده و خانواده های معظم شهدا هستند نباید احساس کنند که چیزی را از دست دادند بلکه فرزندان شهدا و بازماندگان شهدا و ایثارگران در مدرسه ، دانشگاه و همه محیط های اجتماعی باید سرشان را بالا نگه بدارند و احساس افتخار و غرور کنند چرا که همه عزت و عظمت و استقلال از آن شماست .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه کشور ما در دوره دفاع مقدس کارگاه عظیم جهاد در راه خدا و حفظ مرزهای کشور و استقلال ملت بود افزودند: این کارگاه به واسطه همه ملت از بانوان در پشت جبهه تا رزمندگان در خط مقدم جنگ  اداره می شد.

پیام های دفاع مقدس:

امام جمعه میبد با تاکید بر اینکه دفاع مقدس جنگ نابرابر ، طولانی و همراه با رنجها و محنت های فراوانی بود که دارای پیام های مهمی است تصریح کردند: اولین پیام دفاع مقدس این است که اگر در بزنگاه ، یک ملت، بیدار و هوشیار و حاضر در صحنه باشد می تواند پیشرفته ترین توطئه ها را خنثی کند.

آیت الله اعرافی با تشریح جنگ تحمیلی و اشغال بخش عظمی از مناطق کشور از سوی دشمن در ۸ سال جنگ تحمیلی تصریح کردند : نسل جوان امروز که وارثان دفاع مقدس هستند بدانند که مهمترین پیام دفاع مقدس این بود که در برابر ظلم باید شجاعانه و با همه وجود مقاومت و ایستادگی کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، جهاد و شجاعت ، ایستادگی و مقاومت و نهراسیدن از دشمن را از درسهای دفاع مقدس برشمردند و با بیان اینکه در تنهایی ها می توان به قله بلند استقلال و آزادی رسید و قله های بلند علمی و فناوری را فتح کرد افزودند: دانشگاهها، آموزش و پرورش، صنعت و سایر حوزه ها باید این فصل پرفروغ انقلاب را تحلیل و پیامهای دفاع مقدس را در متن برنامه و الویت خود قرار دهند.

امام جمعه میبد، دفاع مقدس را میراث بزرگ الهی خواندند و افزودند: قدرت ملت نتیجه دفاع مقدس است و این ارزشها باید حفظ شود.

آیت الله اعرافی تصریح کردند: رسانه ها، هنر، وسایل ارتباط جمعی، فضای مجازی، علمی و دانشگاهی ما باید فضایی باشد که پیام دفاع مقدس و نسیم رحمت الهی که در دفاع مقدس بود به نسل امروز منتقل شود.

اگر امروز در فضاهای فرهنگی در صحنه نباشیم فردای تاریکی را شاهد خواهیم بود

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه ما امروز در معرض خطرهای زیادی نظیر اعتیاد ، فساد ، پیامهای زیانبار رسانه های جهانی ، فضاهای مجازی ، ماهواره ها هستیم خاطرنشان کردند : این ابزارها سمومی است که در فضای جامعه ما منتشر شده و سبک زندگی ، اخلاق ، معنویت و خانواده ما را تهدید می کند و برای مقابله با آن باید شهید و آثار گرانقدر دفاع مقدس را در متن زندگی خود بیاوریم .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کردند : جامعه ای که همه هستی آن زیر بمباران مسموم ماهواره و فضای مجازی قرار بگیرد چیزی از آن باقی نمی ماند بنابراین باید بیدار شد .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه اگر ما در دوران دفاع مقدس ایستادگی نمی کردیم کشور ما تجزیه شده بود افزودند: امروز هم اگر در این فضای فرهنگی در صحنه حاضر نباشیم فردای تاریکی را شاهد خواهیم بود.

مناسبت ها :

ازدواج برای لذت رانی دنیایی محض نیست بلکه اهدافی دارد

آیت الله اعرافی روز اول ذی الحجه سالروز ازدواج سراسر نور امیرالمومنین سلام الله علیه و فاطمه زهرا سلام الله علیها را گرامی داشتند و افزودند: این ازدواج سراسر نور سرآغاز برکات فراوانی شد.

امام جمعه میبد ، نهاد ازدواج و خانواده را محبوبترین نهاد در پیش خدا خواندند و افزودند: بخاطر ماهواره و فضاهای مسموم و مجازی نباید این نهاد دچار تزلزل شود.

خطیب جمعه میبد با اظهار نگرانی از آسیب زدگی ازدواج اظهار کردند : تغییر در سبک ازدواج ، تشریفات ، بالا رفتن مهریه و هزینه های جهازیه و سختگیری باعث تاخیر در سن ازدواج شده است و باید با تلاش و برنامه ریزی دولت و تقویت بنیه فرهنگ اسلامی در خانواده ها مقوله ازدواج در بین جوانان گسترش و از تک فرزندی پرهیز شود.

ایشان با بیان اینکه ازدواج برای لذت رانی دنیایی محض نیست بلکه اهداف بزرگ اجتماعی ، اخلاقی ، فرزند و تربیت دارد افزودند : توجه به شاخص های ازدواج در این فرصت به دست آمده را از سوی دستگاههای متولی ضروری دانست.

سالمندان باید در خانه ها در اوج عزت نگهداری شوند

امام جمعه میبد هفته سالمندان را هم گرامی داشتند و افزودند: سالمندان باید بعنوان سرمایه بزرگ در کانون خانواده ها مورد توجه قرار بگیرد.

ایشان با اشاره به افزایش سالمندان در سالهای پیش رو ، خانه سالمندان را بعنوان موسسه استثناء در جامعه عنوان کردند و تصریح کردند :سالمندان باید در خانه ها در اوج عزت و عظمت نگهداری و در جامعه از تجارب آنها استفاده کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ابتدای این خطبه هم با اشاره به روزهای پرفروغ ، اعیاد و مواقع عبادی این ماه مانند عرفه یادآور شدند : باید تلاش کنیم از فرصت های دعای عرفه ، اعیاد و مناسبت های این ماه بزرگ بهره ببریم.

تسلیت شهادت امام جواد و امام باقر (ع)

آیت الله اعرافی در ادامه شهادت امام جواد و امام باقر (ع) و حضرت مسلم را به نمازگزاران تسلیت و اعیاد بزرگ این ماه را گرامی داشتند.

خطیب جمعه میبد همچنین از شرکت اقشار مختلف مردم در بیست و دومین سالگرد مرحوم آیت الله حاج شیخ ابراهیم اعرافی امام جمعه فقید میبد که دیروز با حضور باشکوه مردم و مسئولین ارشد استان و علما و فضلا در مسجد امام شهیدیه برگزار شد قدردانی کردند.