بی‌تدبیری‌های مکرر دربرگزاری انتخابات‌میان‌دوره‌ای میبد/ توقف ثبت‌نام ازکاندیداها

با به هم خوردن زمان بندی مقرر شده برای ثبت نام از کاندیداها طبعا وزارت کشور بایستی مجددا تاریخ برگزاری انتخابات را به تایید شورای نگهبان برساند که متاسفانه وزارت کشور بدون پیمودن این گام، مبادرت به اعلام تاریخ جدید ثبت نام از کاندیداها نموده است

مطابق با خبرهای منتشر شده، ثبت نام از کاندیداهای انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی که قرار بود پس از یکبار تایید و لغو، امروز برگزار شود در اثر بی تدبیری آشکار وزارت کشور مجددا لغو شد!

به گزارش خبرنگار “میبدما”، از ماهها قبل، مقامات وزارت کشور، استانداری یزد و فرمانداری میبد اعلام کرده بودند که ثبت نام از کاندیداهای انتخابات میاندوره ای مجلس در حوزه انتخابیه میبد و تفت از تاریخ ۲۲ شهریور ۹۳ صورت خواهد گرفت و انتخابات نیز در تاریخ ۳۰ آبان ۹۳ برگزار خواهد شد و این تاریخ به تایید شورای نگهبان نیز رسیده بود.

اما در آستانه شروع ثبت نام از کاندیداها به یکباره وزارت کشور به دلایل مالی از برگزاری این انتخابات منصرف شد و شورای نگهبان نیز علیرغم اینکه با برگزاری انتخابات میاندوره ای مشکلی نداشت، مخالفتی با این تصمیم وزارت کشور نکرد.

این تصمیم وزارت کشور و لغو دقیقه نودی ثبت نام باعث شد تا تمام زمان بندی هایی که برای انتخابات میاندوره ای درنظر گرفته شده بود به هم بریزد و این اقدام غیرقانونی وزارت کشور اعتراض مردم، مسئولان و نخبگان شهرستانهای فاقد نماینده را در پی داشت.

در پی این اعتراضات و پیگیری های انجام شده، وزارت کشور چهار روز بعد از تصمیمش مبنی بر لغو انتخابات، مجددا با برگزاری آن موافقت کرد و این بار معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد و فرماندار تفت اعلام کردند که ثبت نام از کاندیداها در تاریخ شنبه ۲۹شهریور آغاز خواهد شد.

اما خبرهایی که امروز منتشر شده دلالت بر این نکته دارد که شورای نگهبان با این اقدام اخیر وزارت کشور مخالفت کرده چرا که با به هم خوردن زمان بندی مقرر شده برای ثبت نام از کاندیداها طبعا وزارت کشور بایستی مجددا تاریخ برگزاری انتخابات را به تایید شورای نگهبان برساند که متاسفانه وزارت کشور بدون پیمودن این گام، مبادرت به اعلام تاریخ جدید ثبت نام از کاندیداها نموده است که ظاهرا با تذکر شورای نگهبان فرآیند ثبت نام متوقف شده تا زمان بندی جدید از سوی وزارت کشور اعلام و به تایید شورای نگهبان برسد.

در همین حال امروز سخنگوی شورای نگهبان به مطلب مهمی اشاره کرد و گفت: اخیرا نامه‌ جدیدی از سوی وزارت کشور به شورای نگهبان واصل شده که ظاهرا حکایت از این دارد که مقدمات برگزاری انتخابات این ۲ حوزه فراهم شده و وزارت کشور آمادگی خود را اعلام کرده است. این شورا در جلسه‌ای که به زودی تشکیل خواهد شد، نظرش را در مورد انتخابات ۲ حوزه انتخابیه اعلام می‌کند.

برخی منابع آگاه در گفتگو با “میبدما”  اعلام کردند در صورتی که برگزاری این انتخابات قطعی شود، حداقل ۱۵روز تا یکماه پس از تاریخ اعلامی قبلی (یعنی ۳۰ آبان) این امر صورت خواهد گرفت.