صدای پای هنجارشکنی‌های خزنده در شهرستان میبد را می‌شنوید؟!+تکمیلی

در مسابقات نمایش اسب اصیل عرب، تماشاگران میبدی که کم تعداد هم نبودند، شاهد اسبدوانی بانوان در این ورزشگاه بودند و گزارشها حاکی از آن است که وضعیت حجاب و پوشش داوران زن این مسابقات هیچ سنخیتی با موازین شرعی، قانونی کشور و عرفی شهرستان میبد نداشته

مدتی است که علاوه بر تاثیر و تاثرهای شدید فرهنگی و امنیتی از ناحیه مهاجرت بی رویه افراد غیربومی به شهرستان میبد شاهد، اقدامات نرم و خزنده ای در جهت تغییر هنجارهای اخلاقی و دینی مردم این خطه در قالب برنامه های عمومی فرهنگی و اجتماعی بروز یافته است.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، علاوه بر برگزاری جشنهای مناسبتی پرحاشیه که چند ماه پیش تذکر رسانه ای آن از جانب این رسانه به مسئولین امر داده شد و خوشبختانه ترتیب اثر هم داده شد، مدتی است که این ناهنجاری‌ها در قالب دبگر برنامه‌ها مجددا ظهور و بروز یافته است.

در آخرین مورد از این هنجارشکنی‌ها در مسابقات نمایش اسب اصیل عرب که در ورزشگاه شهید چمران میبد برگزار شد، تماشاگران میبدی که کم تعداد هم نبودند، شاهد اسبدوانی بانوان در این ورزشگاه بودند و گزارشها حاکی از آن است که وضعیت حجاب و پوشش برخی از داوران زن این مسابقات هیچ سنخیتی با موازین شرعی، قانونی کشور و عرفی شهرستان میبد نداشته است.

DSC_0383

همچنین اخیرا اخبار متعددی از اهالی شهرستان میبد مبنی بر دوچرخه سواری بانوان غیربومی با پوششهای زننده در انظار عمومی در پارک بهاران میبد گزارش شده و بانی این اقدام ناپسند نیز شهرداری میبد بوده که این دوچرخه ها را به بانوان غیربومی اجاره داده است و این در حالی است که شهردار محترم میبد مدت قابل توجهی است که در مرخصی به سر می‌برد و احتمالا از این موضوع مطلع نیست.

ضمنا مشاهده شده که برخی از شرکتها و گروههایی که از استانهای دیگر و به خصوص از پایتخت برای اجرای تعدادی از پروژه های خاص به میبد آمده اند، بعضا ضوابط فرهنگی را مراعات نمی‌کنند.

البته این به آن معنا نیست که خدای ناکرده با مطلق ورزش بانوان و نیز مشارکت گروههای فرهنگی خارج از شهرستان مخالفتی وجود دارد بلکه برعکس اتفاقا میبدما اعتقاد دارد که در زمینه ورزش بانوان و احداث مناطق ویژه بانوان کم کاریهای جدی و سوال برانگیزی از جانب مسئولین امر اتفاق افتاده است اما این به آن معنا نیست که کم کاری مذکور را به بهای لگدکوب کردن مسئله عفاف و موازین شرعی و اخلاقی جبران کنیم بلکه بایستی با درایت و تدبیر با سانس بندی منظم سالنهای ورزشی یا درنظر گرفتن مناطق تفریحی خاص برای بانوان این معضل را حل کرد.

در مجموع به نظر می رسد که مسئولان و متولیان امر که باید جلودار کار فرهنگی و مبارزه با ناهنجاری‌ها -به خصوص ناظر به تهدیدات فرهنگی ناشی از غیربومی‌ها- باشند نباید با سکوت یا خدای ناکرده تاییدشان خودشان تبدیل به عواملی در جهت تخریب هنجارهای فرهنگی شهرستان بشوند.

تکمیلی: مسئول روابط عمومی شهرداری میبد در گفتگو با “میبدما” اعلام کرد که شهرداری در محوطه پارک بهاران فقط به آقایان دوچرخه ها را به امانت می داده اما متاسفانه برخی از غیربومی ها با اجاره این دوچرخه ها و دادن آن به دختر یا همسر یا آشنایانشان زمینه این هنجارشکنی را فراهم کرده اند.