ما معتقدیم بزرگترین تروریست‌ها، خود آمریکایی‌ها و اسرائیل هستند

آنها پشت پرده اصرار می ورزند که ایران در کنار آنها قرار گیرد اما به ظاهر هم اعلام می کنند که ما ایران را به این ائتلاف دعوت نمی کنیم در حالی که ایران علاوه بر اینکه دعوت آنها را نمی پذیرد بلکه در خط مقدم مقابله با جبهه تکفیری و اسرائیل قرار دارد

امام جمعه میبد با بیان اینکه ما معتقدیم بزرگترین تروریست ها خود شما آمریکاییها و اسرائیل شماست تصریح کردند : مبارزه واقعی با تروریست این است که شما خودتان را کنار بکشید و دنیای اسلام خودش را اداره می کند .

امام جمعه میبد در خطبه های وحدت بخش نماز جمعه این شهرستان با اشاره به حوادث و رویدادهای منطقه ، گروه تروریستی داعش را از مهمترین گروه های جاهل متعصب و فتنه انگیز و دست پرورده امریکا و غرب در منطقه خواندند و افزودند: نسل جدید ما باید با توجه به عمق این قضایا که امروز در منطقه رخ می دهد بدانند که این جریانات تروریستی در دنیای اسلام ، سوریه و عراق و نقاط دیگر همه تابعی از یک نقشه بزرگ امریکایی و استکباری است.

به گزارش میبد آدینه ، آیت الله اعرافی با بیان اینکه جریانات تکفیری و استکباری قبل از اینکه اعتقادی و ریشه دار در افکار و عقاید دو عالم اسلام باشد ریشه در توطئه های بیرونی دارد تصریح کردند : غالب این جریانات دست پرورده خود امریکاست چرا که صدام ، طالبان و القاعده  و تروریست های خونریز سوریه را خود امریکا پایه ریزی کردند و اگر امروز به فکر مقابله افتاده اند نقشه های دیگری در سر دارند .

خطیب جمعه میبد با اشاره به ائتلاف ضد تروریستی جبهه استکبار اظهار داشتند : یکی از اهداف آنها مبرا کردن دوستانشان از اتهام حمایت از تروریسم است در حالی که پول های نفتی شیطانی آنها که در کیسه تروریست ها ریخته می شود امروز چیز مخفی نیست و همه عالم می دانند که دست نشاندگان خود آنهاست که این تروریست ها را در منطقه پرورانده و مانند گرگ به جان ملت های منطقه انداخته اند .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهداف شوم استکبار در منطقه افزودند : امریکا می خواهد به این بهانه به اشغال خود در منطقه ادامه دهد تا علاوه بر بالا بردن هزینه های نظامی منطقه ، پای خود را در منطقه محکم کند و خطرهایی که از ناحیه گرگ های دست پرورده خود که امروزه متوجه امریکا و اروپا شده است دفع کند و از سوی دیگر امنیت اسرایئل را فراهم سازد .

آیت الله اعرافی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به توطئه های خبیثانه امریکا در باره دعوت ایران به ائتلاف ضد تروریستی غرب اظهار داشتند : آنها پشت پرده اصرار می ورزند که ایران در کنار آنها قرار گیرد اما به ظاهر هم اعلام می کنند که ما ایران را به این ائتلاف دعوت نمی کنیم در حالی که ایران علاوه بر اینکه دعوت آنها را نمی پذیرد بلکه در خط مقدم مقابله با جبهه تکفیری و اسرائیل قرار دارد و هرگز در کنار ظالمان و پایه گذاران ظلم و ستم نمی ایستد .

امام جمعه میبد با بیان اینکه ما معتقدیم بزرگترین تروریست ها خود شما آمریکاییها و اسرائیل شماست تصریح کردند : مبارزه واقعی با تروریست این است که شما خودتان را کنار بکشید و دنیای اسلام خودش را اداره می کند .

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند : مبارزه واقعی با فتوای یک مرجع در عراق است که میلیونها انسان را به صحنه می آورد .

ایشان تصریح کردند : عصری که فکر می کردید همه چیز به دست شما رقم می خورد گذشته است و امروز به فضل الهی دنیای اسلام و  ایران  نخواهد گذاشت که شما سرنوشت عالم اسلام را مقدر کنید .

اگر این جامعه بزرگ علمی درست تربیت شوند آینده کشور تضمین می شود

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در بخش دیگر از بیانات خود با تبریک آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس ، دانشگاهها و حوزه های علمیه در سراسر کشور اظهار داشتند : با شروع سال تحصیلی جدید میلیون ها نونهال و نوجوان ما پا به عرصه علم و فرهنگ و اخلاق و کلاس های درس می گذارند .

آیت الله  اعرافی افزودند : این جامعه بزرگ علمی ، سرمایه بزرگی است که اگر درست پرورانده شوند آینده کشور را تامین می کنند .

خطیب جمعه میبد تصریح کردند : اگر در حوزه های علمیه ، عالمان بزرگ و مهذب و پاک تربیت شوند ، و در دانشگاه ، دانشمندان و دانش آموختگان و تحصیل کردگان دارای قدرت علمی و اخلاقی پرورش یابند و اگر میلیون ها  فرزند این ملت در آموزش و پرورش درست رشد کنند آینده کشور تضمین است .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید آغاز سال تحصیلی جدید را هم  به معلمان و مربیان ، استادان ، کارگزاران ، مسئولین در آموزش و پرورش ، دانشگاهها ، حوزه های علمیه و هم به دانش آموزان و دانشجویان تبریک گفت و دانش آموزان بزرگترین امانت های خدا و ملت در دست متولیان علم و فرهنگ در جامعه است و ملت بزرگ ما به معلم و استاد و نظام آموزش و پرورش و دانشگاه و حوزه اعتماد کرده و پاره های تنشان را به آنها سپرده است تصریح کردند : انتظار می رود که وزارت آموزش و پرورش ،‌ وزارت علوم ، ‌بهداشت و درمان و نظام آموزش دانشگاهی و حوزوی ما و سیاست گذاران این جریانات بزرگ علمی و فرهنگی عمیق و دقیق فکر کنند تا این کشور بزرگ از همه مخاطراتی که بیگانگان جلوی پای او گذاشته اند عبور کند .

امام جمعه میبد با بیان اینکه باید در علم و صنعت فناوری و اشتغال و اخلاق و الگوهای ایمانی و همه این آرزوها و ایده هایی که اسلام و انقلاب دارد باید در نهادهای فرهنگی ما پایه ریزی شود خاطرنشان کردند : این کشور و نسل ۲۰ میلیونی ما باید الگوهای سرآمدی برای تداوم انقلاب اسلامی ، عزت و عظمت و استقلال این کشور باشند چرا که ما باید در ابعاد علمی در دنیای امروز حرفی برای گفتن داشته باشیم .

ایشان افزودند : مبادا با نگاه به حواشی از متن تعلیم و تربیت غافل شویم و به اموری اشتغال پیدا کنیم که ما را  از حقایق دور می کند.

جریان علم در کشور باید با شتاب پیش رود

امام جمعه میبد با تاکید بر اینکه جریان علم در کشور ما باید پرشتاب باشد و همزمان با آن جریان فرهنگ ،‌ اخلاق و معنویت و هوشیاری و بیداری اجتماعی و سیاسی فعال باشد تصریح کردند : انتظار ما از مراکز علمی در سطح کشور و منطقه این است که به جریان علمی و ارتقاء شاخص های آن در کشور  اهتمام ویژه داشته باشند .

نباید به سادگی از کنار این همه ایثار و از جان گذشتگی عبور نکرد

آیت الله  اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود با گرامی داشت هفته دفاع مقدس ، ‌جنگ تحمیلی و ۸ سال دفاع جانانه رزمندگان اسلام از ارمانهای انقلاب و خاک پاک میهن را حادثه مهمی در تاریخ کشورمان دانستند و یادآور شدند : نباید به سادگی از کنار این همه ایثار و از جان گذشتگی و مقاومت و پایداری عبورکنیم.

امام جمعه میبد افزودند : دفاع مقدس اگر با همت ملت بزرگ و با تقدیم سرمایه های عظیم هزاران هزار شهید ، جانباز و آزاده و ایثارگر و تلاش بسیجیان و قشرهای گوناگون ملت نبود امروز ما هم کشوری تجزیه شده و افتاده در دامن فتنه ها و آسیب ها بودیم.

خطیب جمعه میبد ۸ سال دفاع مقدس را از اصول پر درخشش تاریخ کشور خواند و با اشاره به تاریخ دو قرن گذشته کشورمان خاطرنشان کردند : دفاع مقدس اولین جنگی بود که ملت ما با جنگی مواجه شد که از آن پیروز بیرون آمد و تجزیه نشد اما در دوره پهلوی ، قاجار و ادوار قبلی چند جنگ مهم در کشور ما رخ داد و در همه آن جنگ ها بخاطر اشکالات مهمی که در نظام حاکمیتی جور بود  شکست ،‌ تجزه و خزلان نصیب کشور شد.

ایشان با بیان اینکه ما هرگز در طول تاریخ مهاجم به کشوری نبودیم و همیشه با تمام توان و رشادت از خودمان دفاع کردیم افزودند : ۸ سال دفاع مقدس ،‌ دفاع همه جانبه ، ‌طولانی و نابرابر بود که به فرماندهی امام و فقیه بزرگ عادل هم برای حفظ سرزمین و منافع ملی و هم برای حفظ آرمانهای بزرگ اسلام و انقلاب بود که بدنه اصلی آن بسیج و نسل جوان بود.

آیت الله  اعرافی با بیان اینکه  در ۸ سال دفاع مقدس ، فرماندهان بزرگ ما از میان همان نوجوانان و جوانان بود گفت : در شرایطی که همه می گفتند شکست می خورید این نوجوانان و جوانان در دفاع مقدس بودند که  قدرت انقلاب و اسلام بودند و اوج اخلاص و ایمان و جهاد در راه خدا در ملت ما متجلی شد و همه عالم مبهوت این مقاومت و شجاعت و ایثار شدند..

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه در هفته دفاع مقدس باید همه مساجد و ادارت و کارخانه ها و کلاس های آموزش و پروش ، دانشگاه و حوزه های علمیه این الگوها را پرچم کنند افزودند : شهدا و ایثارگران از مفاخر این ملت هستند که با ایثار و فداکاری خود امنیت کشور را تامین کردند و باید این روحیه جهاد و شهادت را زنده نگه داشت.

ایشان تاکید کردند : آموزش و پرورش و دانشگاه باید روحیه الهی و معنوی و مقاومت در راه خدا را در بین نسل نوجوان و جوان نهادینه کند و از این مقاومت بی نظیر الهام بگیرند .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به دشمنان نظام و انقلاب تصریح کردند : دشمنان بدانند که ملت ایران امروز هم مثل ۸ سال دفاع مقدس ، در برابر هر تهاجم و  نگاه آلوده به کشور و در برابر هر نوع ظلم و ستم ها و خیال تعدی به کشور آماده دفاع ، مقاومت و ایستادگی است.

امام جمعه میبد با بیان اینکه ندای تکبیر ملت ما و روحیه جهاد و مقاومت امروز هم وجود دارد افزودند : دشمنان به برخی از ظواهر خوشبین نباشند و فکر نکنند تغییری در ایران  ایجاد شده است و این ملت بزرگ ، استوار و پایبند به میثاق بزرگ شهدا ، با لطف الهی و رهبری معظم با اقتدار این راه را ادامه خواهند داد .

کشاورزی ما باید با نگاه علمی پیش رود

آیت الله اعرافی در ادامه با تاکید بر همکاری کشاورزی با ماموران سرشماری عموی کشاورزی ، سرشماری عموی کشاورزی را پایه و زیرساختی برای برنامه ریزی درست در کشاورزی خواندند.

امام جمعه میبد تاکید کردند : باید کشاورزی را با نگاه علمی و قوانین و حمایت های درست مورد توجه قرار دهیم و در سراسر کشور با وجود کم آبی و مشکلات با نگاه جدید و تقویت پایه های اقتصاد مقاومتی در کنار صنعت و فناوری ها به حوزه کشاورزی بپردازیم .

دهه نخست ذی الحجه مشتمل بر اسرار و ظرفیت های ویژه معنوی و عرفانی است

آیت الله اعرافی در آغاز این خطبه هم با اشاره به اینکه در روزهای پایانی ماه مبارک ذی القعده و در آستانه ماه شریف ذی الحجه و دهه نخست آن قرار داریم ؛ دهه نخست ماه مبارک ذی الحجه را یکی از فرصت های مهم و گرانبها بیان کردند و افزودند : قطعه های خاصی در طول سال از زمان است که یک نوع طلعلو و  موج آفرینی معنوی و تشعشع الهی و درخشندگی عرفانی دارد و دهه ذی الحجه در اوج این درخشندگی معنوی و عرفانی است که بخش عمده ای از اعمال یک عبادت بزرگ مثل حج در این دهه مقرر شده است .

خطیب جمعه میبد ، حج را یک دوره سیر و سلوک عرفانی و مناسک رازآلود عنوان کردند و افزودند : حج مناسکی پر راز و رمز و حاوی اسرار پیچیده معنوی و عرفانی است و گام به گامی که حاجی در مناسک حج و مراسم بزرگ حج بر می دارد در مسیر سلوک الی الله است و حجاجی که در آستانه عزیمت به خانه خدا هستند به این اسرار و رازهای بزرگ حج عنایت بورزند .

ایشان خاطرنشان کردند : دهه مبارک ذی الحجه که مشتمل بر این اسرار است و ظرفیت های ویژه معنوی و عرفانی است در پیش روی ماست و این فرصت ها همیشه باید بعنوان یک سرمایه ای بزرگ تلقی شود ؛ چرا به فکر نیستیم عمر و فرصت های گرانبهایی که شاید تکرار نشود از دست مان می رود و سرمایه های بی بازگشت ما در حال تمام شدن است و بازهم غافلیم .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر توجه به دعای عرفه ، عید قربان و نماز شب در این دهه و این ماه تاکید کردند و گفتند : برای بهره گیری از فیوضات این ماه ، از الان باید تصمیم گرفت و سحرهای دهه نخست ذی الحجه را بیدار شد و دعای عرفه خواند .

مناسبت ها :

امام جمعه میبد شهادت امام جواد سلام الله علیه را تسلیت و تعزیت گفتند .

خطیب جمعه میبد در ادامه یاد و خاطره مرحوم آیت الله اعرافی امام جمعه فقید میبد را گرامی داشتند .