۶۵% دانش‌آموزان میبد، جذب فنی‌حرفه‌‌ای و کارودانش شده‌اند/ حضور پرتعداد مهاجرین در مقطع ابتدایی

موحدی به طرح جدید سازمان نوسازی مدارس جهت احداث مدارس خیری اشاره کرد و گفت: خیرین می توانند از هر بانکی و با هر درصدی وام دریافت کنند و مدرسه بسازند و در عوض، سازمان نوسازی مدارس، سود وام را پرداخت خواهد کرد.

نشست خبری سرپرست اداره آموزش و پرورش میبد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، محسن موحدی در این نشست که به مناسبت اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری و نزدیک شدن به موعد بازگشایی مدارس برگزار شد به ارائه آمار و ارقامی از عملکرد یکسال گذشته آموزش و پرورش پرداخت.

DSC_0008

وی با بیان اینکه خوشبختانه امسال تمام مسئولین، حمایتهای همه جانبه ای را نسبت به آموزش و پرورش میبد داشته اند، اعلام کرد: امسال ۲ برابر سال گذشته از طرف فرمانداری، اعتبار جذب کرده ایم و سعی داریم این اعتبارات دولتی را در جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام و همچنین تامین تجهیزات پروژه های خیری هزینه نماییم.

سرپرست آموزش و پرورش میبد با اشاره به اینکه ۸۰درصد مدارس میبد توسط خیرین احداث شده از ۴ پروژه خیری در حوزه آموزش و پرورش میبد نام برد که عبارتند از: مدرسه حاج کاظم زارعی، مدرسه زینب علیخانی، مدرسه سهیل طیبی و آموزشگاه پاکنژاد

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مدارس شهرستان میبد در معرض تخریب هستند افزود: شدت فرسودگی بعضی از این مدارس به حدی است که از نظر قانونی منع داریم تا دانش آموز را به آن هدایت کنیم و ما در مناطقی مثل امیرآباد حداقل به سه آموزشگاه نیاز داریم.

موحدی به طرح جدید سازمان نوسازی مدارس جهت احداث مدارس خیری اشاره کرد و گفت: خیرین می توانند از هر بانکی و با هر درصدی وام دریافت کنند و مدرسه بسازند و در عوض، سازمان نوسازی مدارس، سود وام را پرداخت خواهد کرد.

وی ضمن پیش بینی ثبت نام ۱۸۰۰ نفر در مقطع پیش دبستانی و کسب رتبه دوم تعداد دانش آموز در استان، خاطرنشان ساخت: امسال ۹۲۲۵  دانش آموز در مقطع ابتدایی، ۲۳۹۹ دانش اموز در مقطع متوسطه اول و ۲۳۴۴ دانش آموز در متوسطه دوم داریم که علت اختلاف فاحش تعداد دانش آموزان ابتدایی در مقایسه با متوسطه های اول و دوم حضور پرتعداد مهاجرین در میبد می باشد.

سرپرست آموزش و پرورش میبد با اعلام این مطلب که ۳۰ درصد دانش آموزان میبد، از حیث مالی آسیب پذیر هستند، افزود: در حال حاضر ۱۷۰ دانشجو در دوره بعد از دانش آموزی نیز همچنان تحت حمایت آموزش و پرورش میبد قرار دارند.

وی با بیان اینکه سرانه مدارس شاهد، استعدادهای درخشان و نمونه از طرف دولت حذف شده، خاطرنشان ساخت: آموزش و پرورش میبد بدون مشارکت اولیاء و خیرین نمی تواند به حیات خود ادامه دهد.

موحدی با اشاره به آمار جذب مدارس فنی حرفه ای و کاردانش در میبد گفت: سال گذشته ۶۵% دانش آموزان شهرستان، جذب این مدارس شده اند در حالی که این آمار در کشور ۴۱% است.

در ادامه این نشست، شفاهی -معاون پرورشی آموزش و پرورش میبد- گفت: بیش از ۴۰۰۰ دانش آموز در مسابقات مختلف فرهنگی شرکت کرده اند که از این میان ۱۸۰۰ نفر به مرحله منطقه ای و ۳۰ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

وی میبد را در بحث فرهنگی در رتبه دوم استان معرفی کرد و گفت: اگر بخواهیم آسیبهای شهرستان را برطرف کنیم باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم و در این راستا مذاکراتی با حوزه علمیه و اداره تبلیغات اسلامی انجام گرفته تا مبلغ و امام جماعت در بیش از ۱۰۰ مدرسه شهرستان حضور یابند.