روایت عزت‌الله ضرغامی از دام برخی دولتی‌ها برای رسانه ملی

ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما در جلسه افق رسانه گفته است: جریانی در دولت قصد دارد دولت را مقابل صدا و سیما قرار دهد، ما بنا نداریم به برخی اظهارات پاسخ بدهیم و خواهان موفقیت دولت هستیم. در سطح رسانه ها دنبال جداسازی رسانه ملی از دولت هستند

به گزارش جهان، آقای ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما در جلسه افق رسانه گفته است: جریانی در دولت قصد دارد دولت را مقابل صدا و سیما قرار دهد، ما بنا نداریم به برخی اظهارات پاسخ بدهیم و خواهان موفقیت دولت هستیم. در سطح رسانه ها دنبال جداسازی رسانه ملی از دولت هستند ما در این دام نمی افتیم. به نظر ما دستور همان مثالی است که آقا زده اند که رئیس جمهور پشت فرمان نشسته است. سخت ترین کار در نزد دولت است و وظیفه ما کمک کردن به دولت است. این توهم است که عده ای در رسانه ملی جمع شده اند و علیه دولت کار می کنند. ما با همان احساس تکلیفی که در حوزه دفاع مقدس داشتیم الان هم وظیفه شرعی و عقلی خود می دانیم که از دولت دفاع کنیم. جواب فضاسازی ها را هم نمی دهیم. دولت هم نمی تواند ادعا کند ما خواستیم در تلویزیون حاضر شویم به ما فرصت ندادند. عکس این هست که ما خواسته ایم ولی برخی مقامات دولتی همکاری نکردند.

وی در ادامه گفت: ما در اطلاع رسانی و تبیین به دولت کمک می کنیم و وظیفه مسئولان این است که به مردم امید بدهند. در مورد عملکرد دولت در هفته دولت ، نامه ای به همه وزرا زدیم که چه کار کرده اید. چند کار شاخص خود را بگویید تا ما روی آن برنامه سازی کرده و تبلیغ کنیم. فقط هفت وزیر جواب ما را دادند!!! برخی هم گزارش های مفصل دادند در حالی که ما سه چهار شاخص از آنها خواسته بودیم. بنابراین خودشان همکاری نمی کنند و در هیچ دولتی این امکانی را که ما برای دولت روحانی از لحاظ اطلاع رسانی فراهم کرده ایم، فراهم نبوده است.

ضرغامی که ماه های آخر خدمت خود در کسوت رئیس صدا و سیما را سپری می کند گفت: عملکرد ده ساله سازمان در قالب یک کتابچه تدوین شده و خلاءها نیز در قالب یک کتاب آموزشی گردآوری شده است. جلساتی نیز برای تدوین سیاست های راهبردی طی ۱۰ سال آینده برگزار شده است و اینک در حال پیگیری برنامه ها از لحاظ فنی و تولید هستیم و این موضوع را به گفت و گو گذاشته ایم. هر کس که در انتهای این دوره و دور آینده مشخص شود، مبانی آماده شده و در اختیار وی قرار خواهد گرفت.