افتتاح یک کارخانه کاشی و یک شرکت لعاب دیگر در میبد/ تداوم سیکل خطرناک

۲۴ شرکت کاشی و سرامیک در میبد مستقر است که تمام اقتصاد شهرستان را تحت الشعاع قرار داده و آن را به شکل تک محصولی تبدیل کرده است و ۱۲ تا از این کارخانه ها طرح توسعه را تجربه کرده اند و به همین خاطر هجوم افراد غیربومی و آلودگی محیط زیست به شدت شهرستان را تحت الشعاع آسیبهای خود قرار داده است.

همزمان با هفته دولت، یک کارخانه کاشی و سرامیک و یک شرکت لعاب سازی با حضور معاون برنامه ریزی استاندار یزد در شهرستان میبد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، این در حالی است که طی سالیان اخیر، مسئولین ارشد شهرستان و استان و به ویژه امام جمعه محترم شهرستان میبد همواره نسبت به استقرار صنایع آلاینده و تجربه محور در دشت یزد-اردکان به شدت انتقاد کرده اند به گونه ای که آیت الله اعرافی در یکی از خطبه های نمازجمعه اخیر میبد خاطرنشان ساخت: آلودگی محیط زیست استان تبدیل به بلای خانمان سوزی شده است که دارد طومار ما را در هم می پیچد.

گفتنی است در حال حاضر ۲۴ شرکت کاشی و سرامیک در میبد مستقر است که تمام اقتصاد شهرستان را تحت الشعاع قرار داده و آن را به شکل تک محصولی تبدیل کرده است و ۱۲ تا از این کارخانه ها طرح توسعه را تجربه کرده اند و به همین خاطر هجوم افراد غیربومی و آلودگی محیط زیست به شدت شهرستان را تحت الشعاع آسیبهای خود قرار داده است.

همچنین تعداد زیادی مجوز تاسیس کارخانه کاشی و سرامیک در اختیار افراد مختلف است و البته مسئولین ارشد استان قول داده اند تا در دشت یزد-اردکان اجازه تاسیس صنایع آلاینده جدید را ندهند اما عملا اقدامی در این راستا مشاهده نمی شود چرا که شنیده شده چند کارخانه دیگر کاشی و سرامیک هم در میبد در آستانه بهره برداری قرار دارد.