ضربه شست «هادی العامری» به داعش / نیروهای داوطلب محاصره «آمرلی» را شکستند/ مقاومت ۸۰ روزه شیعیان به پیروزی ختم شد

این نیروها به همراه تعدادی از گردان های ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه کرد که در مجموع شش هزار نفر می شدند صبح امروز، پیشروی به سمت منطقه آمرلی را از سه محور آغاز کردند. این نیروها با ورود به آمرلی، محاصره این شهر را شکستند.

نیروهای امنیتی و داوطلب عراق موفق شدند با ورود به شهر شیعه نشین آمرلی ، محاصره این شهر را پس از هشتاد روز بشکنند.

به گزارش رجانیوز؛ سایت خبری سومریه نیوز ساعتی پیش از شکسته شدن محاصره آمرلی و ورود نیروهای ارتش عراق به این منطقه خبر داد.

العالم نیز روز شنبه از عراق گزارش داد، طلایه داران ارتش این کشور و نیروهای داوطلب مردمی وارد منطقه آمرلی شدند.

بر اساس اخبار منتشر شده نیروهای وابسته به گروه نظامی عصائب اهل حق، حزب الله عراق، سرایا السلام در کنار نیروهای سازمان بدر محوریت عملیات آزاد سازی آمرلی را بر عهده داشتند.

فرماندهی این عملیات به عهده “هادی العامری” وزیر حمل و نقل عراق و رئیس سازمان “بدر” بوده است.


العامری نفر وسط

این نیروها به همراه تعدادی از گردان های ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه کرد که در مجموع شش هزار نفر می شدند صبح امروز، پیشروی به سمت منطقه آمرلی را از سه محور آغاز کردند. این نیروها، پاکسازی روستاهای اطراف آمرلی را از سه محور جاده تکریت، منطقه سلیمان بیک و منطقه طوزخورماتو در دستور کار قرار دادند و با ورود به آمرلی، محاصره این شهر را شکستند.

بیش از این نیز حدود هزار تن از نیروهای ارتش عراق و نیروهای داوطلب  از طریق هلی برد خود را به مرکز آمرلی رسانده بودند.

نیرو های امنیتی عراق در حالی موفق به شکست محاصره آمرلی و آزادسازی این شهر شدند که پیش از این، گروه تروریستی داعش تهدید کرده بود در صورت تصرف این شهر تمامی اهالی آن را خواهد کشت و امامزاده ها، مساجد و حسینه ها را تخریب می کند. در این منطقه ۲۰ هزار شیعه ترکمن وجود دارد که حدود سه ماه به وسیله بسته های غذایی که از سوی بالگردهای ارتش در اختیار آنان گذاشته می شد امرار معاش می کردند.

با این حال با بحرانی شدن شرایط و در حالی که نیروهای ارتش بیشتر در محورهای شمالی درگیر بودند، نیروهای مردمی داوطلب که با سازماندهی سازمان بدر از روز ۴ شنبه هفته گذشته وارد منطقه شدند و توانستند در روز اول عملیات آزادسازی آمرلی این شهر و روستاهای همجوار آن را آزاد کنند. به نظر می رسد نیروهای نظامی مردمی در ادامه عملیات خود در استان صلاح الدین مناطقی چون بئر احمد ، بوحسن، چارداقلی و … را آزاد کنند تا امنیت را در قسمت شرقی این استان کامل شود.

عملیات پیروزمندانه صبح امروزسبب شد راهی میان طوزخورماتو و آمرلی و از آنجا به العظیم باز شود و جاده اصلی کرکوک – بغداد بار دیگر فعال شود.