سالن هلال احمر در اختیار شهرداری میبد قرار می‌گیرد/ ۴ خط قرمز شهرداری در ساخت و سازها/ ۵۰درصد آب فضاهای سبز شرب است/ معاون فرماندار سابق بگوید خودش در زمان مسئولیت چه کرده؟

هدایی درباره تجمیع گورستانها گفت: الان ما نیازی به این کار نداریم بلکه نیاز اولیه الان ما این است که بتوانیم وضعیت وخیم غسالخانه میبد را اصلاح کنیم. اگر میت به صورت بهداشتی دفن شود می توان او را هر جایی به خاک سپرد و این مشکلی ایجاد نمی کند و ما الان داریم بهسازی و بازسازی گورستانهای محلات را دنبال می کنیم.

عصر دیروز کنفرانس خبری شهردار میبد با اصحاب رسانه شهرستان در محل دفتر شهردار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، محمد حسین هدایی در این نشست پیرامون تصویب طرح تفصیلی شهرستان میبد که تدوین آن از سال ۸۷ آغاز شده است، گفت: در طی یکسال گذشته جلسات زیادی در این باره گذاشته شد و در حال حاضر بایستی حدود ۱۹۶میلیون تومان پرداخت کنیم تا کل مدارک را به کمیته فنی مسکن و شهرسازی انتقال دهیم و هر زمان که کمیته فنی تصویب کرد ما آن را اجرایی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سازمان شهرداریها نقشه تیپ روضه های رضوان را ارائه کرده است، افزود: کار مکان نمایی و نقشه برداری روضه رضوان میبد انجام شده است.

شهردار میبد خاطرنشان ساخت: با همکاری شورای شهر قرارداد سالن هلال احمر بسته شده و آنجا در اختیار شهرداری قرار می گیرد و شورای شهر نیز در آنجا مستقر خواهد شد.

وی با اشاره به خط قرمزهای شهرداری میبد در ساخت و سازها، افزود: در ساخت و سازها چند خط قرمز برای مردم وجود دارد که عبارتند از سقفهای شیروانی که چهره و نمای شهر را از بین می برند، اشغال معابر، بالکن در کوچه ها و تخریب باغات که با مواجهه شهرداری با هر یک از این موارد با فرد خاطی برخورد خواهد شد.

هدایی یکی از دستاوردهای شهرداری میبد در یکسال گذشته را به مزایده گذاشتن طرح ممیزی اعلام کرد و افزود: علاوه بر طرح ممیزی، طرح مکانیزه کردن سیستم بایگانی را هم به مزایده عمومی گذاشته ایم؛ چرا که ده سال است که ممیزی انجام نشده است و در بسیاری از مسائل، شهرداری به دلیل نداشتن اطلاعات سردرگم است.

وی با اشاره به پروژه های در دست افتتاح شهرداری میبد گفت: در پارک بهاران دو زمین والیبال و یک زمین چمن مصنوعی آماده بهره برداری است و تلویزیون شهری و وسایل پینپ پنگ این مجموعه از مدتی پیش به بهره برداری رسیده بود.

میدان دفاع مقدس، بتون ریزی انتهای خیابان امام(ره)، آسفالت محوطه مجتمع ادارات، بازارچه روز شماره ۱ و پارک الفبا از دیگر پروژه هایی بود که شهردار میبد وعده افتتاح آن را در هفته دولت داد.

وی افزود: قصد داریم تا بلوار مدرس تا منطقه شاه جهان آباد را تبدیل به نقزه مرکزی شهرستان میبد بکنیم تا این بلوار به عنوان شریان اصلی شهر فعال شود.

هدایی با اشاره به طرح رفوژ میانی برخی از خیابانهای شهرستان گفت: در اثر استقبال و فشار مردم و همچنین استقبال شورای ترافیک که نمایندگان راهنمایی رانندگی و فرمانداری نیز در آن حضور دارند این طرح ادامه پیدا کرده است.

وی درباره مصوبه شورای ترافیک مبنی بر استقرار نیوجرسی در وسط خیابان امام(ره) گفت: برآورد ما نشان می داد که اختلاف قیمت چندانی بین رفوژ به شکل فعلی و نیز نیوجرسی وجود نداشت و بحث تیربرق با رفوژ جداست و ما الان می توانیم بتون رفوژ را دربیاوریم و جای دیگر نصب کنیم و پولی هدر نرفته است بعلاوه اینکه این رفوژها تفاوت ترافیکی در خیابان ایجاد نمی کند.

شهردار میبد با بیان اینکه مشکل ترافیکی میبد فقط مسئله رفوژ نیست پرسید: چرا پزشکان از داخل شهر به ساختمان پزشکان منتقل نمی شوند؟ در حالیکه بایستی فشاری وارد شود و پرونده شان به دادستانی ارسال شود.

وی گفت: درمانگاه امین چند سال است که متعهد شده که پارکینگ تامین کند اما هیچ کار نکرده است.

هدایی در واکنش به انتقاد معاون سابق فرماندار میبد از پروژه رفوژ خیابان امام(ره) گفت: همان بنده خدایی ایراد می گیرد دو سال و نیم معاون فرماندار بوده است. بیاید بگوید چه کرده است؟ من هیچ موقع جواب نامه او را نخواهم داد چون دید، دید کارشناسی نیست. ایشان هم معمار و شهرساز، هم استاد دانشگاه و هم عضو کمیسیون ماده صد شهرداری بوده است چند تا پارکینگ در این چند سال در خیابان امام ایجاد شده؟ چقدر تغییر کاربری های غیرکارشناسی در شهر ایجاد شده؟ در مقابل هر پارکی که حذف شده چند متر فضای سبز ایجاد شده است؟ اگر ایشان شهامتش را دارد بیاید و در یک محضر عمومی و مکان عمومی جلسه پرسش و پاسخ برگزار کند و من کتبی اصلا جواب نمی دهم. ما این رفوژ را تا نقطه ای که شورای ترافیک مصوب کرده(میدان عدالت) ادامه می دهیم شورای ترافیک استان، معاون عمرانی استانداری هر موقع دستور توقف داد ما این پروژه را متوقف می کنیم. بایستی مقام بالای شورای ترافیک شهرستان دستور توقف بدهد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار “میبدما” درباره کار بنیادین شهرداری میبد طی یکسال گذشته، «داشتن اطلاعات» را یکی از بنیادی ترین نیازهای شهرداری دانست و گفت: از نظر من بنیادیترین اقدامات، طرح تفصیلی و طرح ممیزی و طرح بایگانی برای کسب اطلاعات صحیح برای گامهای بعدی است.

هدایی در پاسخ به سوال دیگری درباره تجمیع گورستانها گفت: الان ما نیازی به این کار نداریم بلکه نیاز اولیه الان ما این است که بتوانیم وضعیت وخیم غسالخانه میبد را اصلاح کنیم.

وی افزود: اگر میت به صورت بهداشتی دفن شود می توان او را هر جایی به خاک سپرد و این مشکلی ایجاد نمی کند و ما الان داریم بهسازی و بازسازی گورستانهای محلات را دنبال می کینم.

وی درباره برنامه حذف تمثال شهدا از بلوار سنتو گفت: پس از آنکه پروژه حذف رفوژهای اطراف بلوار سنتو را اجرا کردیم و تنها یک رفوژ وسط را ایجاد کردیم ما تمثال شهدا با شکل و طراحی جدید را در این مکان نصب خواهیم کرد.

شهردار میبد درباره مالیات بر ارزش افزوده صنایع بزرگ گفت: تا قبل برنامه پنجم توسعه مالیات بر ارزش افزوده صنایع خارج از حریم شهرها به مرکز می رفت و توزیع عادلانه ای می شد اما برنامه پنجم توسعه که به تصویب رسید، حریم را شهرستانی کردند و از این ناحیه برخی شهرستانها بسیار سود کردند و برای اصلاح این روند باید تا پایان برنامه پنجم و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده صبر کنیم.

هدایی در پاسخ به سوالی درباره نوع آبی که با آن فضای سبز شهرداری آبیاری می شود گفت: حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد آبیاری قطره ای فضای سبزمان آب غیرشرب است و البته در حال مطالعه برای جداسازی آب شرب از غیرشرب هستیم.

IMG_2692

IMG_2683 IMG_2664 IMG_2668 IMG_2691 IMG_2679