راهی که گشوده شد

سید ناصر امامی

  • سید ناصر امامی

راهی  که در حوزه هنری استان به روی هنرنمایش گشوده شد، برگشت ناپذیر و بسته نشدنی است. موفقیتی که  ظرف دوسال با همه سختیها و کمبودها و کارشکنیها به دست آمده  برابری میکند با نزدیک به سه دهه کار مشابه در دیگر دستگاهها که اتفاقا بعضا حوزه تخصصی فعالیتشان صرفا تاتر است. موفقیتهای سال گذشته در تاریخ تاتر یزد خواهد ماند و… و روزهای پرشوری در انتظارامسال تاتر استان است. امسال نیز درست در اخرین اجرا، خاطره کاریزما زنده شد با یک اجرای کم نقص از گروهی جوان و تازه کار که هدف حوزه وجشنواره جوانش هم همین بود.کشف و پرورش استعدادهای جوان و کمک به رشد آنها و همانطور که سال گذشته گفتم این پیروزیها متعلق به جامعه تاتر استان است واین موضوعات جای تبریک دارد بیشتر از همه به جامعه تاتر استان .

و جای خسته نباشیدبه دیگر عزیزانی که برای برگزاری جشنواره زحمت کشیده اند. به دوستان خوب و همکاران صادقم در حوزه هنری از علی جاور عزیزگرفته تا حسین فیاض بی ادعاو حسین دشتی مودب و حسین حکمت منضبط و علی سپهر متعهد وعباس مرادی صمیمی و عباس غلامی پرتلاش و مجیر عطارنیا ی باصفا و علی غفاریان خوش ذوق و حسین قیصری بزرگ و رضا گلستانی زحمتکش و بالاخره خانمهای کوشا و پرکار افخمی و زارع.

هییت محترم بازبینی عزیزانم محمد رضاامیرخانی و محمود دهقان و بابک دقیقی

هییت محترم داوران  عزیزانم کوروش زارعی و رضا کوچک زاده و محمدسیفی

مسولین سالنها و هنرستانهای سوره و هنرهای زیبا واحمد آرمند دوست داشتنی و بوشهری زحمتکش و سیدمحسن مذهب نازنین  و…

دیگر دوستانی که با کمیته های برگزاری همکاری داشتند(محسن جاور و جمال دهقان و….)

سی نفر هنرمندجوانی که متن ارسال کردند…

هجده عزیزی که متنهایشان تایید شد…

چهارده گروه جوانی که تمریناتشان را از پیش از ماه مبارک شروع و عمدتا در ماه مبارک و با دهان روزه و در دمای بیش از چهل درجه به سامان رساندند…(بخصوص شهرستانیهای خونگرم وشریف و نجیب از شهرستانهای ابرکوه و میبد و تفت و بافق)

سیزده گروه هنرمندی که آثارشان به مرحله بازبینی رسید…

هفت گروه جوانی که آثارشان به مرحله استانی نرسید…(البته حقیر ضمن احترام به نظرگروه محترم بازبین معتقدم دو نمایش حذف شده دیگر نیز می توانست به مرحله استانی راه یابد.)

شش گروه ارزشمندی  که آثارشان به جشنواره استانی راه یافت…

تماشاگران وهنرمندان نمایش و دیگر علاقمندانی که از اجراها دیدن کردند…

عکاسان و خبرنگاران و دیگر اصحاب رسانه که زحمت انعکاس اخبار و تصاویر جشنواره را کشیدند(به خصوص دوستان خوبم در سایت سرو و برنامه رادیویی آب و آیینه و…)

گروههایی که اجراهایشان به شکلی تحت تاثیر برگزاری جشنواره قرار گرفت(نمایشهای غم آخرتون باشه و تجربه های اخیر)

گروهها و دوستان هنرمندی که جایزه گرفتندوحتی گروهها و دوستان هنرمندی که جایزه نگرفتندو…(حقیر به جز یکی دو موردجزیی نظرم در مورد داوریها همانی بود که در اختتامیه اعلام شد و حتی بعضا نظرم را به دوستان و گروهها در پایان اجراها گفته بودم.)

و خلاصه همه آنهایی که دلشان برای اعتلای هنر استان مخصوصا تاتر می تپد و…

با افتخار اعلام میکنم در هر موقعیتی که باشم کمافی السابق و حتی بیشتر از آن(با توجه به فراغت بال بیشتری که احتمالا خواهم داشت) و در هرجا که نیاز باشد در خدمت هنر نمایش استان و گروههای برگزیده خواهم بود تا انشاالله بتوانیم نه تنها موفقیتهای سال پیش را تکرار بلکه بیشتر از آن را برای تاتر استان عزیزمان کسب کنیم.

یاعلی