نامه اخیر شورای رسانه میبد درست، منطقی و صحیح بود/ ظرف ۴-۵ ماه آینده باید خانه خبر میبد راه‌اندازی شود/ از شورای رسانه انتظار می‌رود کار الگو و نمونه‌ای ارائه کند

وی با اشاره به نامه اخیر شورای رسانه میبد به استاندار یزد، افزود: این نامه درست، منطقی و صحیح بود و موضع خود من، مسئولین میبد و شورای فرهنگ عمومی میبد هم همین است و تقاضا داریم مجموعه استان هم به این ظرفیت توجه کنند

امام جمعه میبد در بخشی از سخنان خود در جمع اصحاب رسانه شهرستان میبد که بعدازظهر دیروز برگزار شد به بیان نکاتی پیرامون وظایف و راهبردهای رسانه های شهرستان پرداخت.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، آیت الله اعرافی با بیان اینکه یک رسانه سالم رسانه ای است که به تمام معنا صادق باشد، افزود: مهمترین شاخص یک رسانه مترقی، پویا و پیش رو این است که صادق باشد و انگیزه رسانه باید ناب، پاک و سالم باشد.

امام جمعه میبد با تاکید بر لزوم ارتقاء مهارت لازم در کار خبرنگاری گفت: خوشبختانه ما در این استان و شهر میبد شاهد آن هستیم که سال به سال و مقطع به مقطع از لحاظ فنی و مهارتی و دانش رسانه ای سطح رسانه های مکتوب و مجازی بهتر می شود.

وی گفت: رسانه باید صاحب نگرش، تحلیل و نگاه راهبردی باشد و بداند به کجا می خواهد برود و همین طور خود را تسلیم امواج نکند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در تبیین یکی دیگر از تکالیف رسانه های شهرستان خاطرنشان ساخت: رسانه های میبد بایستی مسائل مردم را مهم بدانند و منعکس کننده آسیبها – تا آنجایی که خود این انعکاس آسیب زا نباشد- باشند و همزمان باید نقاط قوت فرهنگی و اجتماعی جامعه را بشناسند و آن را تقویت و الگوسازی کنند مثل برخی از سایتها که بخش ویژه شهدا را به شکل جذابی راه اندازی کرده اند.

وی با ذکر این نکته که اشکالات مسئولین به آنها با روش نقد صحیح و سازنده باید منتقل شود، گفت: البته در مواقعی ممکن است نقدها حاد و حساس باشد که این گونه مباحث به شکل دیگری باید منتقل شود اما در بسیاری از جاها باید نقدها را به مرئی و منظر مسئولان برسانید.

امام جمعه میبد افزود: اطلاع رسانی کارهای انجام شده توسط مسئولین به جامعه هم انتظاری است که از یک رسانه سالم می رود.

وی با بیان اینکه رسانه ها نباید انصاف در مسائل سیاسی و اجتماعی را کنار بگذارند، گفت: انصاف می گوید باید خط قرمزهای انقلاب را حفظ کرد و در جای دیگر بایستی با نرمی و ملایمت رفتار کرد.

پرداختن به سوژه های اثرگذار نکته دیگری بود که آیت الله اعرافی آن را مطرح کرد و در ادامه افزود: سوژه هایی مثل کنگره شعر توحیدی -که البته برخی رسانه ها به آن نسبتا خوب پرداختند- سوژه های خوبی هستند که چند هفته می شد به آن پرداخت و در این زمینه هر رسانه ای باید یک شورای راهبردی و اتاق فکر داشته باشد.

وی با اشاره به تشکیل شورای رسانه در میبد گفت: از شورای رسانه انتظار می رود که خیلی فعال باشد و یک کار الگو و نمونه ای را ارائه کند. البته چون این شورا در ابتدای کار قرار دارد نمی توان توقع زیادی از آن داشت.

وی از مسئولان این شورا خواست تا دامنه کار شورای رسانه قدری گسترده تر شود و به عنوان اعضای ناظر، مدعو و… به سایتهای خوب دیگر میبد هم نقش داده شود.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه از رسانه های شهرستان خواست تا پایه ارتباط با رسانه های استان و کشور را بریزند  و تعامل فرامنطقه ای را هم دنبال کنند.

آیت الله اعرافی در ادامه خطاب به مسئولین شهرستان و استان، نکاتی را یادآور شد.

وی گفت: مسئولین شهرستان بایستی درب ادارات را بر روی خبرنگاران باز بگذارند و با آنان همکاری کنند و اطلاعات صحیح به آنها منعکس کنند و این خیلی مهم است.

امام جمعه میبد افزود: مسئولین باید با همه رسانه های شهرستان به صورت مساوی و با عدالت برخورد کنند.

وی افزود: امیدواریم مسئولین گوش شنوایی نسبت به گزارش ها  و اطلاعات رسانه ها داشته باشند و یا به آنها پاسخ دهند و یا بازنگری و اصلاح در رفتارها و برنامه هایشان داشته باشند.

آیت الله اعرافی، پشتیبانی از حوزه رسانه را نکته مهمی دانست و گفت: من دیروز با فرماندار میبد صحبت کردم و خواستم که قدم های جدی تری در این زمینه برداشته شود و جاهایی که لازم است در حدی که میسر است کمک و حمایت مادی و معنوی انجام بشود به خصوص در سطح محلات و جاهای دورتر و ارشاد هم در اینجا مسئولیت بزرگتری دارد.

وی با اشاره به معضل عدم راه اندازی خانه خبر میبد خاطرنشان ساخت: خانه خبر که عدم راه اندازی آن یکی از ضعفهای بزرگ شهرستان است باید ظرف ۴-۵ ماه آینده به بهره برداری برسد.

امام جمعه میبد در پایان این بخش از سخنان خود خطاب به مسئولین استان گفت: از این عزیزان انتظار می رود و مورد تاکید ما هم هست که مجموعه رسانه ای و خبرنگاری شهرستان که یک مجموعه فاخر و مترقی است مورد عنایت و توجه قرار بگیرند.

وی با اشاره به نامه اخیر شورای رسانه میبد به استاندار یزد، افزود: این نامه درست، منطقی و صحیح  بود و موضع خود من، مسئولین میبد و شورای فرهنگ عمومی میبد هم همین است و تقاضا داریم مجموعه استان هم به این ظرفیت توجه کنند چرا که قطعا برای استان هم مفید خواهند بود و این جمع در جایی که لازم باشد مدافع سیاستهای درست استانی هم خواهد بود.