دولت‌اسلامی را برای تقسیم خاورمیانه ایجاد کردیم/ به القاعده کمک‌مالی می‌کردیم

ما از طریق اخوان المسلمین در مصر و دولت اسلامی که قرار بود تشکیل شود منطقه را تقسیم می‌کردیم و پس از آن توسط عوامل خود از اخوان المسلمین به‌سراغ کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می‌رفتیم. ابتدا کار از کویت آغاز می‌شد و ما تسلط کامل بر منافع نفتی و گذرگاه‌های دریایی پیدا می‌کردیم.

هیلاری کلینتون در کتاب جدید خاطرات خود تأکید کرد قرار بود دولت اسلامی بر اساس توافق آمریکا و اخوان المسلمین در مصر تشکیل شود.

کلینتون نوشت: ما در جنگ عراق، سوریه و لیبی شرکت کردیم و همه‌چیز خوب بود اما به‌یک‌باره انقلاب سی‌ام ژوئن در مصر علیه دولت اخوان المسلمین روی داد و همه‌چیز در مدت ۷۲ ساعت تغییر کرد. ما با اخوان المسلمین در مصر توافق کرده بودیم دولت اسلامی در سینا تشکیل شود. قرار بود بخشی از سینا به حماس و بخش دیگر آن به اسرائیل واگذار شود و حلایب و شلاتین به سودان ملحق شود و دولت مصر مرزها با لیبی را در منطقه السلوم باز کند.

وی افزود: قرار بود ما در روز پنجم ماه ژوئیه سال ۲۰۱۳ [چهاردهم تیر ماه ۱۳۹۲] در نشستی با دوستان اروپایی خود دولت اسلامی را به رسمیت بشناسیم. من به ۱۱۲ کشور سفر کردم تا نقش آمریکا و توافق با بعضی از دوستان را درباره به رسمیت شناختن دولت اسلامی بلافاصله پس از تشکیل آن، توضیح دهم، اما به‌یک‌باره همه‌چیز در برابر چشمان ما فرو ریخت.

وزیر سابق امور خارجه آمریکا در ادامه بیان طرحهای واشنگتن برای منطقه خاورمیانه نوشت: ما از طریق اخوان المسلمین در مصر و دولت اسلامی که قرار بود تشکیل شود منطقه را تقسیم می‌کردیم و پس از آن توسط عوامل خود از اخوان المسلمین به‌سراغ کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می‌رفتیم. ابتدا کار از کویت آغاز می‌شد و به‌ترتیب به‌سراغ امارات، بحرین و عمان می‌رفتیم. در پی آن، تقسیمات منطقه عربی و مغرب عربی به‌طور کامل تغییر می‌کرد و ما تسلط کامل بر منافع نفتی و گذرگاه‌های دریایی پیدا می‌کردیم.

همچنین هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنان خود که به صورت یک کلیپ کوتاه ویدئویی منتشر شده، اعتراف کرد که این کشور در تقابل با اتحاد جماهیر شوروی سابق، القاعده را ایجاد کرده است.

هیلاری کلینتون در این ویدئو گفته است: بیایید به خاطر آوریم که کسانی که هم اکنون با آنها در حال جنگ هستیم (شبکه القاعده) همان کسانی هستند که ۲۰ سال پیش به آنها کمک مالی کردیم.

وزیر خارجه سابق ایالات متحده، انگیزه این کمک را مقابله با چالش اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان ذکر و تصریح کرد که آمریکا از این طریق می خواست اجازه ندهد که روس ها کنترل آسیای مرکزی را به دست گیرند.

وی همچنین تصریح کرد که نه تنها ریگان، رئیس جمهور اسبق جمهوری خواه آمریکا بلکه کنگره تحت تسلط دموکرات ها نیز از این اقدام حمایت می کردند.

هیلاری کلینتون در این سخنان همچنین به معامله با سازمان اطلاعات پاکستان (ISI) و عربستان سعودی در این خصوص خبر داد. در این راستا ایالات متحده با کمک سعودی ها و برخی عناصر پاکستانی بر روی برداشت تندروانه سلفی از اسلام سرمایه گذاری کرده است تا بتواند اتحاد شوروی را در افغانستان شکست دهد.

القاعده و سایر گروه های تروریستی که دست کم تا برهه ای از زمان تحت حمایت ایالات متحده بوده اند، برای بسیاری از کشورهای منطقه ناامنی ایجاد کرده و به خاطر تندروی هایی که در موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارند به عاملی برای تبلیغات اسلام هراسانه دشمنان اسلام تبدیل شده اند.

القاعده نه تنها به عاملی برای تبلیغات اسلام هراسانه غرب تبدیل شده بلکه واشنگتن به بهانه همین تندروی ها و حمله مشکوک این گروه به برج های دوقلو در آمریکا در سال ۲۰۰۱ به دو کشورهای اسلامی افغانستان وعراق حمله کرد.

اگرچه کلینتون اعتراف می کند که آمریکا در گذشته با القاعده همکاری داشته و این گروه را حمایت اطلاعاتی و مالی کرده است اما گزارش رسانه های بین المللی حاکی از آن است که هنوز هم القاعده تحت سیطره دستگاه های اطلاعاتی غرب از جمله سیا قرار دارد.

تداوم داشتن ارتباط سیا با القاعده موضوعی نیست که فقط در رسانه ها مطرح شده باشد و اعتراف های عبدالمالک ریگی رهبر گروهک تروریستی جندالشیطان از شاخه های تندرو القاعده در ایران در کنار اعترافات مقامات ارشد غربی به حمایت از القاعده علیه دولت قانونی سوریه به خوبی حاکی از آن است که هنوز هم این گروهک در چارچوب اهداف جهان سلطه فعالیت می کند.

به اعتراف دستگاه های اطلاعاتی و مقامات غربی، اکثریت مخالفان مسلح سوری را اعضای القاعده از کشورهای مختلف تشکیل می دهند که با حمایت غرب و برخی کشورهای عربی در سوریه فعالیت می کنند.

 اسنودن: گروه داعش برای حمایت از اسرائیل تشکیل شد

پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا تأکید کرد: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در شکل‌گیری گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام «داعش» نقش داشتند و در عملیاتی با نام “لانه زنبور” گروه داعش را تشکیل دادند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، ادوارد اسنودن فاش کرد: گروه داعش برای حمایت از اسرائیل تشکیل شده است و هدف عملیات “لانه زنبور” تشکیل گروهی با شعارهای اسلامی است که تندروها را از سراسر جهان جذب کند و بر اساس اندیشه‌های تکفیری، سلاح خود را به‌سوی کشورهای مخالف موجودیت اسرائیل نشانه بگیرد.

اسنودن همچنین فاش کرد: سرکرده داعش دوره فشرده‌ای را به‌مدت یک سال زیر نظر عوامل موساد پشت سر گذاشته است؛ وی در این دوره آموزش‌های نظامی و سخنوری را دیده است.

گروه داعش با ارتکاب جنایت‌های بی‌شمار و کشتار بیرحمانه و کوچ اجباری مردم در مناطق مختلف سوریه، عراق و لبنان پیروی از تفکر صهیونیسم را ثابت کرده است