وقتی تابش برای تخریب یک اقدام انقلابی ترقه را با دینامیت بالانس می‌کند!

این مثل آن است که ما افطاری خوردن آقای تابش با برخی از چهره های اصلاح طلب را با کشتار وحشیانه صهیونیستها در غزه مقایسه کنیم و بگوییم در هر دو مورد دستهای پلید غرب برای تضعیف گفتمان مقاومت دیده می شود!

خواهرزاده محمد خاتمی در جدیدترین اظهارنظر خود این بار درباره «تفکیک جنسیتی زنان و مردان در برخی دستگاهها» به بیان مطالب عجیب و غیرمنطقی پرداخت.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، محمد رضا تابش در گفتگو با خبرنگار ایسنا با انتقاد از تفکیک جنسیتی زنان و مردان در شهرداری تهران استدلال عجیب و و کاملا بی ربطی را برای این انتقاد خود مطرح کرد.

وی در این باره گفت: «در شرایطی که تحولات کشورهای اسلامی بویژه تنش های مذهبی و خشونت بار بیش از هر زمان دیگری در منظر افکار عموم جهانیان قرار گرفته و با کمال تأسف شاهد نمایش مخدوش و غیرواقعی برخی از گروههای تکفیری از چهره مسلمان هستیم، اقدامات مشکوک و شبهه برانگیز مانند تفکیک جنسیتی زنان و مردان در برخی از دستگاههای عمومی، به نوعی بدسلیقگی و علاوه بر اینکه به وجهه اسلام ناب و فاخر امام خمینی(ره) آسیب می رساند، موجب وهن فرهنگ و نقش والای زن مسلمان ایرانی می گردد.»

ربط دادن تفکیک اتاق کار بانوان و آقایان در شهرداری تهران با اقدامات وحشیانه جنایتکاران داعش -که انسان را به یاد بالانس ترقه با دینامیت می اندازد- از آن دست قیاسهایی است که مرغ پخته را هم وادار به قهقهه می کند و این مثل آن است که ما افطاری خوردن آقای تابش با برخی از چهره های اصلاح طلب را با کشتار وحشیانه صهیونیستها در غزه مقایسه کنیم و بگوییم در هر دو مورد دستهای پلید غرب برای تضعیف گفتمان مقاومت دیده می شود!

ضمنا ظاهرا نعوذ بالله اسلام ناب و خط امام(ره) طابقا نعل به نعل با افکار آقای تابش و هم پیاله هایشان تنظیم شده که ایشان اینقدر صریح و بی پرده تفکیک اتاق کار زن و مرد در محل کار را آسیب رسان به اسلام ناب و فاخر امام خمینی(ره) قلمداد کرده است!

درضمن تعبیر “اسلام ناب و فاخر امام خمینی(ره)” را هم بهتر است آقای تابش معنا بفرمایند.

تابش در ادامه خاطرنشان ساخته: «با توجه به جایگاه مهم و استراتژیک ایران در منطقه و لزوم پرداختن به حل مشکلات اصلی و موضوعات بسیار مهم تری که دولت و نظام در دستور کار خود دارند، پرداختن به چنین موضوعاتی خرد و عمده ساختن آنها خلاف مصلحت و عقلانیت است.»

ظاهرا خواهرزاده محمد خاتمی این گونه استنباط کرده که آقای روحانی یا آقای ظریف یا آقای طیب نیا و امثال اینان همه وقتشان را گذاشته اند برای تفکیک اتاق بانوان و آقایان در محل کار! در حالیکه اولا مطلقا از کارگزاران دولت آقای روحانی و امثال آقای تابش چنین امید و انتظاری نمی رود و ثانیا اساسا این اقدام در شهرداری تهران انجام شده و مسائل سیاست خارجی و موضوعات اصلی کشور ارتباطی با آقای قالیباف پیدا نمی کند که بخواهد به خاطر آن موضوعات، مسئله غیرت دینی را کنار بگذارد و ثالثا کار ساده ای مثل تفکیک اتاقهای ادارات منافی رسیدگی به مسائل اصلی کشور نیست و این حرفهای آقای تابش ما را به یاد سخنان رئیس جمهور سابق می اندازد که می گفت بعضی ها در جابجایی میزشان در اداره هم دچار بحران می شوند!البته با جنجال سازیهای مکرر امثال آقای تابش و دوستانشان هیچ بعید نیست که این موضوع، تبدیل به یک هجمه سیاسی خارجی علیه ایران شود.

نکته بعد اینکه اگر ما بخواهیم پیرو فرامین نهادهای استکباری بین المللی باشیم، باید پناه بر خدا آقای تابش طرحهایی مثل آزادی کشف حجاب، به رسمیت شناختن فرزندان خارج از عقد ازدواج و حتی آزادی ازدواج همجنسگرایان را در مجلس مطرح بفرمایند تا شاید آنان اندکی از ما راضی شوند! البته پرواضح است که سابقه دینی خانوادگی و نیز غیرت دینی آقای تابش چنین اجازه ای را به ایشان نمی دهد.

تابش در پایان تاکید کرده: «امیدواریم مسئولان و مدیران دستگاه های مربوطه از دامن زدن به چنین موضوعاتی جداً پرهیز نموده و نقش ممتاز و درخشان زن مسلمان ایرانی را که با افتخار، شجاعت، متانت در همه عرصه های مهم مدیریتی و کارشناسی به خدمتگزاری به کشور و نظام حضور دارند ارج نهیم.»

اگر منظور آقای تابش از پرهیز از دامن زدن به چنین موضوعاتی، رها کردن غیرت دینی و موضوع تفکیک اتاق کار است که پاسخ مقتضی را سایر همکارانش در مجلس و نیز سخنگوی قوه قضائیه به خوبی داده اند اما اگر منظور ایشان از عبارت مذکور، پرهیز از جنجال سازی درباره اقدام مناسب شهرداری است بهتر است ایشان یک سوزن به خودشان بزنند و یک جوالدوز به دیگران!

ضمنا به ایشان یادآور می شویم که ارج نهادن به مقام زن هیچ دخلی به مشترک بودن اتاق کار او با مردان نامحرم نیست بلکه اتفاقا تکریم زن وقتی صورت می گیرد که برای محافظت از شان و امنیت او و خانواده اش، اتاق مستقلی در محل کار برایش در نظر گیرند. آیا کرامت انسانی زن و مرد فقط در صورت اختلاط حفظ می‌شود و اگر محیط کار آنها را جدا کردیم به آنها توهین شده است؟ چه منطق و استدلالی پشت این سخن قرار دارد و اساساً چه ارتباطی میان اختلاط از یک طرف و حفظ کرامت انسانی و احترام زنان و مردان از طرف دیگر وجود دارد؟!

امیدواریم آقای تابش از این پس اگر مایل به اظهارنظر هستند با منطق، تفکر و درایت بیشتری حرف بزنند تا خدای ناخواسته در سطح افکار عمومی در آینده با امثال صادق زیباکلام مقایسه نشوند.

مطلب مرتبط: آقای تابش! این توجیهات برای استقلال حوزه انتخابیه اردکان در نهایت ضعف است