آیا کشتار کودکان فلسطینی توسط اسرائیل اتفاقی است؟

کشتار کودکان در غزه چگونه حادثه­ ای است؟ به بیان دیگر چه چیزی در کشتار کودکان فلسطینی وجود دارد که دولت شوم اسرائیل علی رغم آگاهی از حساسیت عواطف عمومی نسبت به این موضوع، دست بردارش نیست؟ بمباران مستقیم مدرسه ها، کمپ های سازمان ملل، خانه های مسکونی و محل بازی کودکان- چنان که اخیرا […]

کشتار کودکان در غزه چگونه حادثه­ ای است؟ به بیان دیگر چه چیزی در کشتار کودکان فلسطینی وجود دارد که دولت شوم اسرائیل علی رغم آگاهی از حساسیت عواطف عمومی نسبت به این موضوع، دست بردارش نیست؟ بمباران مستقیم مدرسه ها، کمپ های سازمان ملل، خانه های مسکونی و محل بازی کودکان- چنان که اخیرا در ساحل غزه رخ داد- تنها دلالت بر آن دارد که کشتار کودکان فلسطینی از جانب اسرائیل نه از سر استثنا و تصادف، بلکه بی پرده پوشی به عنوان یک راهبرد اخذ شده است.

At-least-seven-children-die

دقیقا به سبب همین حساسیت عاطفی نسبت به کشتار کودکان، این موضوع کمتر مورد تحلیل قرار گرفته است. هر نوبت انتشار آمار کودکان شهید فلسطینی، موجی از خشم، تاثر، اعتراض و استناد به آیین نامه های حقوق بشری را در پی دارد. این واکنش عاطفی، طبیعی و اجتناب ناپذیر است، اما تا به حال نتوانسته است ماشین کشتار کودکان را از حرکت بازایستاند.

اما فارغ از واکنش احساسی نسبت به کشتار کودکان در غزه که به نوبه خود مثبت می باشد، نگاه عمیق و علّی به این موضوع بیانگر نقشه برنامه ریزی شده رژیم صهونیستی برای از بین بردن نسل فلسطینان غزه است.

در این باره باید توجه داشت: میانگین سن جمعیت اسرائیل ۳۰ سال است در حالی که میانگین سن در غزه تنها ۱۷ سال است. به گزارش صفحه شبکه اجتماعی «اوراق زیتون» بر اساس مطالعه ای که دانشگاه حیفا انجام داده است، در سال ۲۰۱۳ بدون احتساب مهاجران افریقایی و کارگران خارجی، یهودیان ۵۲٫۲% از جمعیت فلسطین را تشکیل می دادند که این عدد تا سال ۲۰۳۴ به ۴۶٫۴% خواهد رسید.

در همین مطالعه که با نام Israel: Demography 2013-2034 منتشر شده است، داده های جمعیت شناختی، ناباورانه با حذف جمعیت غزه تحلیل شده است. با صرف نظر کردن از جمعیت غزه، جمعیت یهودیان ۶۱% از جمعیت ساکنان فلسطین را در سال ۲۰۱۳ به خود اختصاص میدهد و تا سال ۲۰۳۴ جمعیت ایشان به ۵۵٫۸% کاهش خواهد یافت. آشکار است که با حذف جمعیت غزه، یهودیان، تا سال ۲۰۳۴ هنوز میان ساکنان فلسطین، اکثریت مطلق را خواهند داشت. به یاد داشته باشیم که جمعیت یک میلیون و هشت صد هزارنفری مردم غزه به طور میانگین سیزده سال از جمعیت اسرائیلیان جوان تر است.

هرم جمعیتی ساکنان اراضی اشغالی در سال ۲۰۰۰

روند رشد جمعیت در فلسطین، منجر به سرنگونی خود به خود رژیم صهیونیستی به صورت تدریجی خواهد شد. بیست سال دیگر نه تنها یهودیان ساکن فلسطین، اکثریت عددی خود را از دست خواهند داد، بلکه در صورت وقوع هر شکلی از درگیری، توان مبارزه با جمعیت جوان همسایه ی خود را نخواهند داشت. در پرتو این داده های جمعیت شناختی، کشتار کودکان فلسطینی جنگی است که رژیم صهیونیستی ۲۰ سال زودتر از موعد آغاز کرده است. کشتار کودکان به هیچ وجه تصادفی نیست، بلکه برای محافظه کاران راست کیش اسرائیلی، راهبرد بلندمدتی است که وجوه سیاسی و نظامی دارد.

می توان از پیش دید که کشتار کودکان فلسطینی خاصه در غزه به زودی و به آسانی متوقف نخواهد شد و به تعویق افتادن آن به معنای پایان یافتن آن نیست. اعتراض به وجوه حقوق بشری این کشتار هرچند ضروری است اما تغییری در راهبردهای نظامی و سیاسی اسرائیل ایجاد نخواهد کرد. ما اکنون نمی توانیم تجویزی عملی برای توقف کشتار کودکان فلسطینی به دست دهیم، اما شاید راه ورود به تحلیل علّی این روند را یافته باشیم