نماینده مستقل به کنار، چرا منافع معدن چادرملو در کل استان توزیع نمی‌شود؟!

باید ان قانون و یا بخشنامه را اصلاح کرد و ادامه چنین روندی ظلمی اشکار در حق شهرستانهای دیگر استان است و باید توزیع عوارض و درامدها و دیگر منافع معدن چادر ملو برای همه استان عادلانه شود و حتی جبران بی عدالتی های گذشته نیز بشود.

یکی از مخاطبان شبکه میبدما با ارسال مطلبی به میبدما پیرامون تقسیم منافع ناشی از معدن چادرملو توضیحات قابل تاملی را ارائه کرده که در ذیل ملاحظه می فرمایید:

قابل توجه نمایندگان محترم بویژه اقایان جوکار و دخیل عباس!

اینکه زحمت کشیده اید و توانسته اید یک کرسی به نمایندگان استان بیفزایید قابل تقدیر وستایش است و البته که باید عدالت در تقسیم حوزه های انتخاباتی نیز برقرار شود و بی عدالتی های گذشته دلیلی بر ادامه این روند ناعادلانه نمی باشد.

اما نکته مهمتر که باید مد نظر باشد توزیع بودجه ها و اعتبارات و از همه مهمتر توزیع عوارض و درامدهای مربوط به معدن چادر ملو می باشد که باعث شده است عملا بی عدالتی در استان به شکل پدیده ای زشت و ازار دهنده خود نمایی کند.

همانطور که مستحضرید فاصله اردکان از این معدن بیش از ۲۰۰ کیلومتر است و تا میبد و یزد و مهریز ۱۸۰ کیلومتر و تا اشکذر و زارچ ۱۷۰ کیلومتر و تا بافق ۱۰۰ و تا بهاباد ۶۰ کیلومتر است و با این حساب اثرا الایندگی و اسیبهای محیط زیستی این شهر ها کمتر از اردکان نیست و دیگر شهرها ی استان نیز به نوعی تحت تاثیر ان قرار دارند ضمن اینکه معادن و ذخایر خدادادی برای همه است و انحصار و اختصاص آن برای یک شهر عین بی عدالتی است و اگر به فرمایش جناب اقای جوکار قانون و یا بخشنامه ها باعث این بی عدالتی شده است باید ان قانون و یا بخشنامه را اصلاح کرد و ادامه چنین روندی ظلمی اشکار در حق شهرستانهای دیگر استان است و باید توزیع عوارض و درامدها و دیگر منافع معدن چادر ملو برای همه استان عادلانه شود و حتی جبران بی عدالتی های گذشته نیز بشود .

در خصوص توزیع جغرافی یایی و تقسیمات کشوری نیز باید چنین تبعیض و بی عدالتی اصلاح شود چراکه این موضوع خود سنگ بنای بی عدالتی در استان است و اگر به نقشه استان نگاه کنیم توازن در این سوی نقشه وجود ندارد . و همین عامل و خلاء های دیگر قانونی و برخی نفوذهای سیاسی گذشته موجب شده است که امروز بیش از ۶ هزارمیلیارد تومان به قول اقای تابش سرمایه گذاری صنعتی در اردکان صورت گیرد که این ها همه به نوعی از بودجه ها و درامدها و سرمایه گذاریهای این معدن در اردکان است و جالب تر اینکه همین توسعه موجب امتیاز خواهی بیشتر اقای تابش نیز شده است . پس باید این موضوع نیز در اولویت باشد زیرا این می تواند تاثیر بسیاری روی اقتصاد و عمران سایر شهرها و ایجاد برابری بیشتر گردد.