در تقسیمات حوزه‌های انتخابیه، خط قرمزهای ما قاطع و بی‌بروبرگشت است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به تقسیمات حوزه های انتخابیه استان تصریح کرد: انتظار ما از مجلس شورای اسلامی و مسئولان کشور این است که در حوزه های انتخابیه مصالح همه استان را مورد توجه قرار دهند و جلوی تبعیض های ناروا و ناصحیح گرفته شود.

نماز باشکوه عید سعید فطر بعد از یک ماه عبادت و بندگی خالصانه در ماه مبارک رمضان امروز صبح ساعت ۸ بامداد به امامت حضرت آیت الله اعرافی در مصلی بزرگ شهرستان میبد برگزار شد.

امام جمعه میبد در خطبه های نماز باشکوه عید سعید فطر و در پایان ماه مبارک رمضان با تبریک این عید بزرگ به همه نماز گزاران و مسلمین جهان ، ‌راهپیمایی باشکوه ملت بزرگ ایران در همدردی با ملت مظلوم غزه و فلسطین را مایه عظمت ملت بزرگ ایران دانست و افزود : در شهرستان میبد هم در روز جهانی قدس شاهد عزت و سرافرازی و حضور بی نظیر مردم در حمایت از مردم فلسطین بودیم.

حضرت آیت الله اعرافی روز قدس، نمازهای جمعه و ۱۹۰ نماز جماعت در ماه مبارک رمضان را از برگ های زرین مردم میبد برشمرد و افزود: شهرستان میبد با هر ۴۰۰ نفر یک نماز جماعت، از شهرهای پیشگام در عبادت و بندگی خداست و نمازجمعه باشکوه مردم میبد از نمازجمعه های باشکوه کشور محسوب می شود که شایسته تقدیر و ستایش است.

خطیب جمعه میبد با قدردانی از همه کسانی که در آفرینش صحنه های بزرگ عبادی، اجتماعی و سیاسی مشارکت کرده اند گفت: ملت ایران با تاسی به رهبری معظم و با آگاهی و هوشیاری که از انقلاب خود یاد گرفته اند ؛ در مسیر اسلام  و انقلاب اسلامی و دفاع از ارزشهای الهی استوار خواهد بود.

مسائل منطقه

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به چند مساله مهم استان، آب را یکی از مسائل مهم و راهبردی استان عنوان کرد و افزود: آب مسأله ای است که دولت و مسئولان برای انتقال آن به این منطقه باید تلاش کنند.

وضعیت موجود رضایت بخش نیست

امام جمعه میبد با بیان اینکه وضع موجود رضایت بخش نیست گفت : دو طرح بزرگ در استان در حال پی گیری است و دولت و مسئولان کشور باید روی این دو طرح مهم آبرسانی به استان تلاش کنند و مردم هم در مدیریت مصرف آب در کشاورزی و خانگی بیش از این باید با مسئولین همکاری  کنند.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب زیست محیطی استان افزود: صاحبان صنایع و مردم و مسئولین باید در حفظ محیط زیست و شرایط زندگی سالم و بهداشتی آینده تلاش کنند چرا که وضع موجود وضع خطرناکی است.

حضرت آیت الله اعرافی، توسعه فضای سبز و کشاورزی با روش های علمی و کم آب خواه و رعایت قوانین محیط زیست از سوی صنایع را در استان ضروری خواند.

خطیب جمعه میبد ، پذیرایی از مهاجرین با فرهنگ و مهندسی مهاجرت ها به گونه ای که جامعه دستخوش دگرگونی ناسالم قرار نگیرد را نیازمند هوشمندی مردم و مسئولین دانست.

وی با اشاره به نیازهای نسل نوجوان و جوان در مقوله های  مختلف ورزشی ،‌ شغلی ، ازدواج و مسکن گفت : برای تامین این نیازهای نسل جدید باید همه تلاش کنند تا نسل جوان بتواند با آسایش و رفاه در مسیر معنویت حرکت کنند.

در تقسیمات حوزه های انتخابیه، خط قرمزهای ما قاطع و بی برو برگشت است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به تقسیمات حوزه های انتخابیه استان  تصریح کرد: انتظار ما از مجلس شورای اسلامی و مسئولان کشور این است که در حوزه های انتخابیه مصالح همه استان را مورد توجه قرار دهند و جلوی تبعیض های ناروا و ناصحیح گرفته شود.

وی تاکید کرد: امروز همه استان باید با نگاه عاقلانه و جامع مدیریت شود و طبعا شهرستان میبد هم بعنوان بزرگترین شهرستان بعد از مرکز استان و صاحب پیشینه درخشان تاریخی، علمی و صنعتی انتظار دارد؛ نگاه عادلانه و منطقی در تقیسمات و حوزه های انتخابیه مورد توجه باشد.

امام جمعه میبد تصریح کرد: در موضوع تقسیمات حوزه های انتخابیه، خط قرمزهای ما قاطع ، بی برو برگشت است و انتظار می رود مسئولان به این خط قرمزها توجه کنند مبادا در کارنامه مجلس و مسئولان تصمیمات ناروایی برای مجموعه استان گرفته شود چرا که نگاه ما عاقلانه، حکیمانه و همراه با مصالح همه استان است.

وی با توصیه به مسئولان ادارات و نهاها هم گفت: مسئولان دستگاها باید قدردان این مردم باشند که در همه صحنه ها حضور دارند و این ملت بزرگ شایسته خدمت های بزرگ است و ادارات و نهادها این است که سالم، قوی، پاسخگو و به دور از اشتباه باشند و امیدواریم که این ملت با رهبری معظم انقلاب و با شور و حماسه انقلابی و با نیرویی که از رمضان گرفته است در همه صحنه های داخلی و خارجی موفق شود و بر توطئه ها و تحریم های ظالمانه و تهدیدهای توخالی دشمنان پیروز شود.

عید فطر عید توحید و بندگی خداست

حضرت آیت الله اعرافی در خطبه عبادی نماز عید سعید فطر این عید بزرگ را پایان یکدوره بندگی و عبادت خداوند دانست و گفت: عید فطر عید توحید و بندگی خداست و دارای دو بعد عبادی و اجتماعی است . در اسلام جامعه و فرهنگ و مسائل عمومی از عبادت ، مسجد، جمعه و عید جدا نیست.

وی با اشاره به پیام عید فطر به همه انسانها گفت: پیام عید فطر به همه انسانها این است که تلاش کنیم زکات فطره را به عنوان نماد مردم خواهی و شفقت بر حال محرومان و نیازمندان بپردازیم  و عبادت را در قالب نماز و جماعت و جمعه حفظ کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد : ماه مبارک رمضان ماه بزرگی بود و شما مردم در این میدان بزرگ عبادت و بندگی خدا توفیقاتی پیدا کرده اید و توحید بالاترین حقیقتی است که در عالم وجود دارد صفهای به هم پیوسته و دلهای دل داده شما به حضرت حق همه ناظر به توحید است .

امام جمعه میبد افزود : اما متاسفانه در این عصر گروهای جاهل و ناآگاهی توحید را به غلط فهمیده اند و به بهانه توحید جاهلانه خودشان ، جمعیت زیادی از مسلمانان را تکفیر می کنند و با نگاه ناآگاهانه خود ، توسل به اولیای الهی را شرک می دانند در حالی که هرگز این چنین نیست .

خطیب جمعه میبد با اشاره به حضور باشکوه جمعیت های میلیونی شیعه در جهان در مصلی ها و در نماز عید فطر گفت: این جمعیت همه موحدند و توحید ما ناب ترین توحیدهاست و با ولایت هرگز ناسازگار نیست و امیدواریم امت اسلام ، حقایق دین را به درستی بفهمند و از این ناآگاهی ها و جهالت رهایی پیدا کند.