اگر خانه آیت‌الله حائری درهرکجا بود در و دیوار آنرا طلا می‌گرفتند/ هنر، ‌ورزش،‌ علم و ایمان؛ ارکان چهارگانه سلامت و شادابی جامعه هستند

آیت الله اعرافی در ادامه به عدالت در کل مناطق شهرستان میبد تاکید کرد و افزود: از جمله مسائل مهم در داخل شهرستان عدالت کامل در داخل شهرستان است واقعا باید به هر روستا و منطقه و بخش دور و نزدیک به یک اندازه توجه شود.

امام جمعه میبد در نشست فعالان اجتماعی که با حضور فعالان فرهنگی ، ورزشی ، اجتماعی و موسسات خیریه در مصلی آیت الله اعرافی برگزار شد ؛ بر تعامل و بهره گیری از خرد جمعی در پیشبرد مسائل و مشکلات جامعه تاکید کرد.

به گزارش میبد آدینه ، آیت الله اعرافی با بیان اینکه در کنار فعالیت های رسمی ، فعالیت های مردمی ارزشمندی در مناطق مختلف شهرستان انجام می شود گفت : یکی از این فعالیت ها حضور باشکوه همه اقشار در راهپیمایی روز جهانی قدس بود که بسیار دلگرم کننده و ارزشمند است.

وی روز قدس را در سیاست بین المللی کشورمان ، روز راهبردی و سرنوشت ساز دانست و افزود : این راهپیمایی فقط بعد فلسطین نیست بلکه در همه ابعاد ، وزن و اقتدار نظام اسلامی را بالا و گفتمان انقلاب اسلامی را در جهان تقویت می کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دامنه جوانان و فعالان فرهنگی و نخبگان خیلی وسیع است تصریح کرد : جوانان ما باید بدون اینکه به احساسات ناسیونالیستی دامن بزنند باید خودشان را باور کنند.

امام جمعه میبد با اشاره به استعدادها و ظرفیت های تمام مناطق شهرستان از جمله ندوشن و بفروئیه گفت : همه این مناطق از ظرفیت های بالایی برخوردار است و این احساس هویت و افتخار به گذشته و آشنایی با پیشینیه بسیار خوب فرهنگی ، ایمانی و دینی که مردم ما دارند ضرورتی است که باید در نسل جوان ما تقویت شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص خودباوری نسل جوان تاکید کرد : باید اصحاب رسانه ،‌ نهادهای فرهنگی ، موسسات علمی و دانشگاهی و آموزش و پرورش تلاش کنند نسل جوان خود به خودباوری برسانند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: ما ملتی هستیم که قرنها ریشه در تاریخ داریم و این پیشینه درخشان که در دوره اسلام ، ایران ، ‌استان و بویژه شهرستان میبد دارد باید نسل جدید با این پیشینه آشنا شوند.

وی با بیان اینکه ما شخصیت های بزرگی همچون آیت الله حائری ، ‌رشیدالدین میبدی و قاضی میرحسین را در شهر تاریخی میبد داریم که هنوز نسل جوان ما این شخصیت ها را به خوبی نمی شناسند تصریح کرد: اگر خانه آیت الله حائری  که قبله گاه مسلمانان و پیروان اهل بیت در عالم است در هر کجا بود در و دیوار آن را طلا می گرفتند .

امام جمعه میبد افزود : خودباوری و برگشت به ریشه های تاریخی ، ‌در عصر خودمان هم بسیار مهم است و نسل جوان باید آشنایی با شهداء ۸ سال دفاع مقدس را که حرکتی انقلابی وبسیار ارزشمند است باید مورد توجه خود قرار دهند .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه ، پرداختن به انواع هنر از جمله هنر فیلم سازی گفت : سرمایه گذاری روی استعدادها و نخبگان بویژه در انواع هنر می تواند روح جامعه را تلطیف کند .

وی با بیان اینکه ما معتقدیم جامعه باید شاد باشد و اسلام شادی را قبول دارد افزود : کشف تئوری ها و نظریه ها و علم و دانش و نشاط در عبادت و بندگی خدا و نشاط های هنری باید تقویت شود .

آیت الله اعرافی هنر و ‌ورزش ،‌ علم و دانش و ایمان و اخلاق را ارکان چهارگانه سلامت و شادابی جامعه خواند و افزود : فعالیت های روزشی و همگانی و هنری ، جامعه را شاداب و سالم می کند و باید فعالان اجتماعی و نخبگان روی این مقوله ها کار کنند.

امام جمعه میبد سپس تعامل میان نخبگان در شهر را ضروری دانست و افزود: باید شوراها ، شهرداری ها ، دهیاری ها و موسسات فرهنگی مانند زنجیری به هم پیوند بخورند و کمک کنیم برای اینکه صنایع نخبگان فعالیت کنند زنجیره ای برای حل  مشکلات شهر به هم پیوند بخورند .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد : شهرستان میبد باید شهر منطق ، ‌بینیای و بصیرت و آگاهی باشد و با تعامل نخبگان و نهادهای فرهنگی مهمترین آسیب های شهر  شناسایی و معالجه شود .

امام جمعه میبد حضور حماسی و باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس را نشانه بلوغ ، کمال و رشد ملت ایران خواند و افزود : امروز ملت بزرگ ایران از مرزهای ناسیونالیستی و ملیت گرایی و مذهبی گذشته و به عدالت ، ‌انسانیت و ارزشهای والا فکر می کند و ما باید اینطور باشیم و در این تراز مترقی و عالی استان و شهر ما جایگاه بالایی دارد .

امام جمعه میبد در ادامه کادرسازی ، نگاه عمیق به هنر ، ‌مهندسی غیر بومی ها ، ‌کنترل و مدیریت آلایندگی های صنعتی و محیط زیست را از جمعه مشکلات استان و شهرستان میبد عنوان کرد و افزود: برای حل این مشکلات باید نگاه عمیق و جامعه و همه جانبه داشت .

آیت الله اعرافی در ادامه به عدالت در کل مناطق شهرستان میبد تاکید کرد و افزود: از جمله مسائل مهم در داخل شهرستان عدالت کامل در داخل شهرستان است واقعا باید به هر روستا و منطقه و بخش دور و نزدیک به یک اندازه توجه شود.