نانوایی‌های میبد به دستگاه‌ کارتخوان هوشمند مجهز می‌شوند

رییس جهاد کشاورزی میبد گفت: همه نانوایی‌های میبد از ابتدای تیر ماه به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز می‌شوند تا از فروش آرد در نانوایی‌ها به صورت آزاد جلوگیری و مشخص شود هر نانوایی چه تعداد نان فروخته‌ است.

به گزارش میبدما، حسن زارع روز دوشنبه در نشست خبری افزود: همچنین ۲۰ نانوایی مشخص شده‌اند تا در ساعات بیشتری در طول روز برای پخت و نان به مردم خدمت کنند.

وی در ارتباط با تنظیم بازار شهرستان از سوی جهاد کشاورزی اظهار کرد: از ابتدای اسفند ۱۴۰۰ نظارت بر ۱۵ قلم کالا بر عهده جهاد کشاورزی قرار گرفت و در میبد نیز چند نفر از همکاران به عنوان بازرس برای نظارت با بازار انتخاب شدند و چند نفر از فروشندگان فروشگاههای بزرگ شهرستان نیز به عنوان مباشر انتخاب و به کارگروه تنظیم بازار شدند.

رییس جهاد کشاورزی میبد، برنج، روغن، تخم مرغ، مرغ گرم، شکر، گوشت گرم و میوه را به عنوان اقلام مورد نظارت از سوی جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: از زمان شروع طرح تنظیم بازار زمانی که توزیع اقلام با توجه به جمعیت هر شهرستان اعلام می شود مباشر انتخاب شده برای خرید در استان معرفی می شد.

وی افزود: پس از آن، مباشر، اقلام را بین پنج تا ۶ فروشگاه بزرگ معرفی شده از سوی جهاد کشاورزی  بر اساس جمعیت هر منطقه از شهر توزیع می‌کرد و اجناس با قیمت مصوب بین مردم توزیع می شد.

زارع همچنین نظارت بر نانوایی ها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: همه همکاران حتی بانوان نیز در خارج از ساعات اداری در طرح نظارت بر نانوایی‌ها نظارت می‌کنند و متخلفین به تعزیرات معرفی می شوند و از زمان شروع طرح سه مورد نانوایی پلمب شد و به مدت تعیین شده نانوایی متخلف تعطیل و مجبور به پرداخت جریمه می شود.

وی همچنین در حوزه دامپروری با بیان واگذاری ۱۷۵ پهنه دام سبک در ندوشن و ۱۸۶ پهنه در بفروییه در سال ۱۴۰۰  گفت: کارهای زیرساختی و روشنایی و جاده سازی این پهنه ها انجام شده و امسال نیز با پیگیری پهنه یک شهیدیه، ۱۸۶ پهنه دام در این منطقه نیز واگذار می‌شود و پیگیر پهنه شترمرغ و شهرک پرورش اسب نیز هستیم.

زارع به توزیع حوراک و نهاده‌های دامی بین دامداران صنعتی و غیرصنعتی و نظارت و ثبت دام بهره برداران در سامانه هویت اشاره کرد و افزود:  هم اکنون در شهرستان ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و چهار هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین داریم که به صورت ماهانه بین آنها خوراک دام ماهانه ۶۵۰ تن خوراک دام سنگین و ۷۵۰ تن حوراک دام سبک توزیع می‌شد و از ماه فروردین با آزاد شدن نهاده دامی از طریق ثبت نام در سامانه سیتا به متقاضیان برای خرید نهاده دامی تسهیلات داده می‌شود.

رییس جهاد کشاورزی میبد با اشاره به ارائه نهاده دامی به ۲۰۰ دامدار در بخش ندوشن در سال ۱۴۰۰ و ثبت نام ۲۰۵ نفر در سامانه سیتا، عنوان کرد که به ۲۳ نفر سرمایه در گردش خرید نهاده های دامی به میزان ۳۷ میلیارد ریال به صورت تسهیلات داده شد و ۱۲۲ نفر نیز به بانک معرفی شده‌اند.

وی اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی را جذب ۱۷۲ میلیارد ریال تسهیلات در سال ۱۴۰۰ ، خرید ۱۱ دستگاه تراکتور و تحویل به کشاورزان شامل یک بخش تسهیلات و یک بخش آورده کشاورز، تامین سوخت ۲۰۰ تراکتور، توزیع ۹۰۰ تن کود شیمیایی بین کشاورزان شامل انواع کود و صدور حواله کود شیمیایی برای یک هزار نفر عنوان کرد