نوروز بهانه خوبی برای یاداوری محلات فراموش شده میبد به مسئولین!/ انگار ده‌شیخی جزئی از میبد نیست! + تصاویر

روزهای آخر سال و نزدیکی به نوروز شاید بهترین فرصت برای پرداختن به برخی از محله های میبد باشد که در طول سال برای توجه به آنها بهانه ای نداریم.

به گزارش میبدما؛ روزهای منهتی به اتمام سال و نوروز شاید بهترین فرصت و بهانه باشد تا برخی از محلات و مناطق فراموش شده میبد را به یاد مسئولین بیاوریم، هر چند این محلات به خاطر کثرت رجوع مردم و اعتراض آنها به وضعیت موجود، فراموش شده نیستند، اما وقتی این اعتراض ها و گله‌مندی ها نتیجه ای ندارد، مجبور به یاداوری رسانه ای آن می شویم.

محله ده شیخی میبد یکی از مناطقی هست که به خاطر واقع شدن در ورودی شهر نقطه ای خاص به شمار می رود، هر چند مردم این محله در وضعیتی که در تصاویر می بینید زندگی می کنند و بعد از مدتها پیگیری حق دارند سوال کنند چرا برای رفع مشکلاتشان گامی برداشته نمی شود، اما حداقل به خاطر واقع شدن در ورودی شهر هم که شده، انگار باید توقع بیشتری برای رفع مشکلات آن داشت.

تعداد زیاد کارگاه های مزاحم شهری که تخلف هم محسوب می شود و رسیدگی نکردن شهرداری به معابر و مناظر این محله و دیگر مشکلات موجود، باعث تفاوت بسیار زیاد این محله با سایر محلات مرکز شهر شده و با ورود و گردش در این محله انگار در منطقه ای غیر از میبد حضور دارید.

از طرفی مردم محله مدعی هستند زباله های آنها توسط شهرداری در کوچه ها جمع آوری نمی شود و باید زباله ها را نزدیک خیابان ورودی محله بیاورند که آن هم به صورت منظم جمع آوری نمی شود. برخی نیز در گفتگو با خبرنگار میبدما اذعان کرده اند که میهمانان شهرستانی خود را در جایی غیر از خانه و محله خود پذیرایی می کنند تا خجالت زده نشوند!

این مشکلات طبیعتاً بعد از پیگیری های زیاد، رسانه ای می شود و آخرین چاره برای یادواری یک محله فراموش شده به مسئولین است!