برگزاری مانور زلزله درمدارس میبد

همزمان با سراسرکشور مانور زلزله درمدارس شهرستان میبد و به صورت نمادین در آموزشگاه امام جعفر صادق (ع) برگزار شد .

به گزارش میبدما؛ خادمی معاون هماهنگی امور عمرانی و دهقانی کارشناس بحران ،مدیر آموزش وپرورش،فرمانده انتظامی ،معاون فنی شبکه بهداشت،رئیس اورژانس ۱۱۵و کمال بنا رئیس جمعیت هلال احمر با حضور در محل برگزاری مانور ،عملکرد دستگاهها و دانش آموزان را ارزیابی کردند .

ناصر فلاح معاون پرورشی آموزش و پرورش میبدگفت :مانور زلزله یکی از برنامه هایی است که درصدر برنامه های آموزش و پرورش قرار دارد .

فلاح گفت:برای آشنایی دانش آموزان با خطرات این رخداد طبیعی ما از مربیان داوطلبان جمعیت هلال احمر استفاده کردیم و آموزش های لازم را در هنگام وقوع زلزله ،پناه گیری ،کمک های اولیه و امداد رسانی به دانش آموزان آموزش دادیم .

معاون پرورشی آموزش و پرورش میبد افزود: قبل از برگزاری مانور هم مربیان هلال احمر به صورت پایلوت پایه های ششم آموزشگاه را برای انجام یک مانور قابل قبول آموزش دادند .

فلاح گفت :خوشبختانه با به صدا درآمدن زنگ مانور زلزله دانش آموزان ،سرفصل هایی را که درهنگام زلزله آموزش دیده بودند به نحومطلوب به نمایش گذاشتند .

وی تصرح کرد:نیروی انتظامی،هلال احمر،آتش نشانی ،اورژانس هم بعنوان دستگاه های متولی به موقع سرصحنه حاضر و ماموریت های خودشان را انجام دادند .