ساماندهی طرح جامع شهری توسط دستگاه قضایی میبد

رئیس دادگستری شهرستان میبد استان یزد گفت: به منظور ساماندهی وضعیت شهرها، نحوه استفاده از اراضی و منطقه بندی حوزه‌های مسکونی، صنعتی، اداری و کشاورزی، طرح جامع شهری در میبد اجرا می‌شود.

به گزارش میبدما؛ علیرضا حسین بیگی، رئیس دادگستری شهرستان میبد در استان یزد در جلسه حفظ حقوق بیت‌المال بیان کرد: ترک فعل توسط مسئولین ذی ربط در تهیه طرح جامع شهری و ادامه روند مشکلات موجود برای مردم تعقیب قضایی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس دادگستری شهرستان میبد در استان یزد از آماده سازی طرح جامع شهری در میبد بعد از چندین سال خبر داد و گفت: این طرح با وجود برخی نواقص و ایرادات در طرح قبلی در مدت کوتاهی تهیه و با توجه به لزوم داشتن بیشترین کارایی و رفع مشکلات موجود در طرح سابق، باید با همکاری همه ادارات تکمیل و نهایی شود.

وی هدف از برگزاری این نشست را پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از انفال دانست و تصریح کرد: با توجه به طولانی شدن مراحل تصویب طرح جامع قبلی و نواقص آن پس از تصویب، سبب بوجود آمدن مشکلاتی برای مردم و همچنین موجب تشکیل پرونده‌هایی در این حوزه قضایی شد که در همین راستا جلسه‌ای به منظور پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق بیت‌المال تشکیل شد.

حسین‌بیگی ارائه پیشنهاد‌های لازم را از سوی دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های متولی برای تعیین حریم محدوده شهر و همچنین همکاری در راستای تشکیل جلسه و پاسخگویی به مشاوران و طراحان طرح را خواستار شد.

وی عنوان کرد: مقرر شد تا فرمانداری شهرستان برای تعیین حریم روستا‌های واقع شده در محدوده شهر و رفع مشکلات و اختلافات شهروندان اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس دادگستری شهرستان میبد خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های پیشنهادی حذف شهرک‌های صنعتی در حریم شهر و ورود شهرک‌های مسکونی که سال‌ها از احداث آن‌ها گذشته و در مجاورت شهر هستند، در محدوده شهر است.

در این نشست دادستان، نماینده شهرستان‌های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، و روسای دستگاه‌های اجرایی شهرستان حضور داشتند.

میزان