مستند زندگی نوجوان‌ترین شهید دفاع‌مقدس در یزد تولید شد

رئیس حوزه هنری استان یزد از تولید مستند «زمستان آن سال‌ها»، روایت زندگی شهید محمدحسین ذوالفقاری، نوجوان‌ترین شهید دفاع مقدس در این استان خبر داد.

به گزارشمیبدما به نقل از ایکنا؛ محمدصادق کوچک‌زاده، رئیس حوزه هنری یزد، در برنامه تلویزیونی «و اما امشب» شبکه یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: فعالیت‌های هنری شهید آوینی در دوره حیاتش به قدری گسترده و بابرکت است که پس از گذشت ۲۸ سال از شهادت، جریان هنر انقلاب اسلامی به واسطه شهادت این هنرمند همچنان گرم و پرفروغ است. رهبر معظم انقلاب درباره سید شهیدان اهل قلم نوشته‌‌اند؛ یاد شهید آوینی غالباً با من است که این نشان‌دهنده اخلاص و مجاهدت این شهید گرانقدر است.

وی با اشاره به مستند‌ روایت فتح اظهار کرد: مردم همواره این مستند ماندگار و خاطره‌انگیز و سایر آثار شهید آوینی را به یاد دارند و امروز نیز روایت فتح، تداعی کننده روزهای حماسه و مقاومت است.

رئیس حوزه هنری یزد گفت: هنرمندان به ویژه نسل جوان، شهید آوینی را به عنوان یک هنرمند نمونه پذیرفته و از وی تأثیر می‌گیرند.

کوچک‌زاده با اشاره به رونمایی از تازه‌های نشر حوزه هنری استان در هفته هنر انقلاب اسلامی به ویژه تولید و انتشار پنج عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس به قلم نوجوانان، افزود: این نویسندگان آثار و اندیشه شهید آوینی را سرمشق خود قرار داده و آثار ارزشمندی خلق کرده‌اند.

وی با اشاره به شعار «هنر متعهد به حقیقت» اظهار کرد: هنرمند انقلاب اسلامی در ماجراها و رویدادها، همواره به دنبال حقیقت می‌گردد و رهرو برنامه‌های خدا است به نحوی که شهید آوینی در آثارش به دنبال حقیقت است و همین نگاه و تعهد به حقیقت در نسل‌های بعد از او نیز جریان دارد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره شهدای دانش آموز استان یزد گفت: باید در زمینه معرفی شهدای دانش آموز به نسل امروز بیشتر تلاش کنیم؛ در همین زمینه حوزه هنری یزد مستند «زمستان آن سال‌ها» روایت زندگی شهید محمدحسین ذوالفقاری نوجوان‌ترین شهید دفاع مقدس را تولید کرده که در هفته هنر انقلاب اسلامی از شبکه یزد پخش خواهد شد.

یادآور می‌شود، همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی ۱۰عنوان کتاب نویسندگان یزدی در دو برنامه تلویزیونی در قالب ویژه برنامه هفته هنر انقلاب اسلامی در شبکه یزد رونمایی و معرفی شد.