ملاک ما در انتخابات برنامه عملی داشتن است/ حضور ملت در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری اقتدار ما را بالا می‌برد

امام جمعه میبد گفت: در سال ۱۴۰۰ انتخابات دو انتخابات سراسری بسیار مهم داریم و وظیفه همه ماست برای آینده خود و کشورمان در این انتخابات حضور قوی، گسترده و بسیار رفیع داشته باشیم.

به گزارش میبدما به نقل از میبدآدینه، آیت الله اعرافی تصریح کرد: صد درصد، حضور ملت در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری اقتدار ما را بالا می‌برد.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه با داشتن دشمنان عهدشکن و غدار و عظمتی که ملت و انقلاب اسلامی دارد در شرایط ویژه‌ای قرار داریم افزود: حضور در انتخابات، وظیفه ملی، انقلابی، شرعی و عقلی است و باید آحاد جامعه در این مسابقه بزرگ و سرنوشت‌ساز برای نظام حضور پیدا کنند.

آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: مساله دوم انتخاب درست در انتخابات است و باید آدمی بیاید که اهل جهاد، فعالیت، کار و تلاش است که گره‌ها را باز می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با یک انتخاب ناصحیح و ضعیف، افرادی که نمی‌توانند مشکلات بزرگ را حل کنند می‌تواند خسارت‌بار باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: ملاک ما در انتخابات باید سلامت فکری، اعتقادی، اخلاقی، اقتصادی، زندگی پاک و دور از فساد باید باشد.

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه همچنین ملاک ما باید شجاعت، حکمت لازم، روح جهادی و فرهنگ کار و تلاش بسیجی وار باشد افزود: ملاک ما برنامه عملی داشتن است و کاندیداهای شوراها و ریاست جمهوری را باید با دقت انتخاب کرد.

خطیب جمعه میبد با یادآوری شرایط سخت و حساس کشور در برابر پیمان‌شکنان عالم گفت: یک کار این پیمان‌شکنان این است که پیمان‌هایی را نظیر، سی اف تی و اف ای تی اف می‌سازند تا مستضعفان عالم را استعمار کنند.

آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: گاهی ممکن است پیمانی هم درست باشد اما فشار می‌آورند تا استفاده بد کنند بنابراین مسئولین ما نسبت به هرگونه پیمان خیلی باید دقت کنند.

امام‌جمعه میبد افزود: می‌دانیم که این‌ها پیمان رسمی با امضا خودشان را شکستند و تغییر دولت کسانی تصور می‌کردند، بناست خبری باشد درحالی‌که معلوم است این‌ها جز زور و قدرت ملت‌ها را نبینند تسلیم نمی‌شوند.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: دشمنان یک روز با سی اف تی و اف ای تی اف و پیمان‌های دیگر با فشارهای سنگین می‌خواهند ملت‌ها را تضعیف کنند.

وی گفت: مسئولین بدانند مقتدر و شجاع باشند و جایی که باید نه بگویند با تمام قدرت نه بگویند؛ خدا هم کمک می‌کند.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: تا قلدرهای عالم زور و شجاعت و اقتدار شما را نبینند عقب نمی‌نشینند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: به فضل خدا و با تکیه‌بر قدرت لایزال الهی و به برکت خون‌های شهدا و با هدایت‌های رهبری و اقتدار نیروهای مسلح و سپاه و با حضور شجاعانه ملت و انتخابات درست همه آرزوهای زورگویان دنیا را نقش بر آب خواهیم کرد.

امام‌جمعه میبد با قدردانی از همه دست‌اندرکاران مقابله با کرونا و با اشاره به آمار ۶۰ هزار کرونایی در کشور، ۱٬۵۰۰ جان‌باخته در استان و ۲۰۰ جان‌باخته شهرستان میبد تأکید کرد: برای قطع زنجیره کرونا و رهایی از این بیماری منحوس باید قوانین را رعایت کنیم.

خطیب جمعه میبد با نگاهی گذرا به ۶۲ اولویت سال ۹۹ و قدردانی از فرماندار و مسئولین ادارات بر تسریع بر تکمیل پروژه‌ها تأکید کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ هم این اولویت‌ها پالایش و به ادارات ابلاغ می‌شود و قلمروهای جدیدی هم دنبال خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان که در اولویت‌های امسال بود؛ قدمای خوبی برداشته شد و بخشی هم اجرا نشد افزود: شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان باید طرح جامع و کلان برای ارتقاء خدمات بهداشتی و درمان و تقویت زیرساخت‌ها ارائه و نسبت به آن اهتمام بورزند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با گرامی داشت هفته درخت‌کاری بر عزم ملت بر رعایت خطوط اصلی و سیاست‌های حاکم بر محیط‌زیست و فضای سبز تأکید کردند و گفت: فرازهای گویای رهبر معظم انقلاب راهنمای حرکت و برآمده از ارزش‌های دینی و نیازهای امروز و فردای ماست و باید به محیط‌زیست و توسعه فضاهای سبز و کشاورزی اهتمام روزافزون داشته باشیم.

آیت‌الله اعرافی با گرامی داشت سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی رحمه‌الله علیه و جشن احسان و نیکوکاری از همه کارکنان و مدیران این نهاد در سراسر کشور، استان و شهرستان میبد گفت: مردم خیر و نیک‌اندیش هم که در سال ۹۹ همراهی کردند و با همکاری مؤسسات خیریه و بهزیستی و قرارگاه سردار سلیمانی جلوی آسیب‌های کرونا را گرفتند جای تقدیر دارد.

وی گفت: در سال ۹۹ با همه گرانی‌ها و سختی‌ها درآمد کمیته امداد بیش از سه برابر شد و صندوق تعاون اجتماعی در میبد هم در کنار قرارگاه شهید سلیمانی و فعالیت‌های خیرین و مؤسسات و حرکت‌های مواسات و کمک‌های مؤمنانه بخشی از آلام مردم را کاهش دادند.

آیت‌الله اعرافی اظهار داشت: جشن نیکوکاری در آغاز سال برای این است که به یاد محرومان و نیازمندان و مستمندان باشیم.

خطیب جمعه میبد تصریح کرد: بارها گفته‌ام وجود یک فقیر در شهر برای همه مسئولیت آور است و اگر شبی نیاز او را تأمین نکنیم همه ما در پیشگاه خدا مسئولیم بنابراین در سختی‌ها باید به‌قدر وسع خود برای تولید، ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و کاهش مشکلات و زدودن مظاهر فقر تلاش کنیم.