راهبرد بایدن و ترامپ یکی است مردم بصیر باشند

حجت‌الاسلام محمود کارگر امام‌جمعه موقت میبد گفت: راهبرد بایدن با ترامپ یکی است و تنها در تاکتیک و روش‌ها متفاوت‌اند و اینجاست که مردم ممکن است فریب بخورند و باید خیلی بصیر باشند.

به گزارش میبدما به نقل از میبدآدینه، حجت‌الاسلام کارگر جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای، مهار تأثیر سیاست منطقه‌ای ایران در آسیب رساندن به منافع امریکاست و کاهش تنش‌های منطقه‌ای که بی‌ثباتی رقابت نیابتی در خاورمیانه را از محتوای این پیش‌نویس خواند و تصریح کرد: اولاً این امریکا بوده که برجام را پاره کرده و از آن خارج‌شده است و ثانیاً ایران هر اقدامی انجام داده با همراهی مجلس بوده است و امریکا دیگر قادر به استفاده از مکانیسم ماشه نیست.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه در برجام دو راهبرد حکیمانه مقام معظم رهبری در پیش روی ماست گفت: امروز نه برجام و نه مذاکره اهمیتی ندارند بلکه وقت عمل است و چیزی که مهم است رفع سریع همه تحریم‌هاست که باید از سوی گروه پنج به‌علاوه یک انجام شود.

وی تکیه و اعتماد به بایدن و آمریکایی‌ها را بی‌نتیجه و خیال واهی خواند و تصریح کرد: راهبرد دوم خنثی‌سازی تحریم‌هاست و اگر مسئولان ما همه دست‌به‌دست هم دهند مشکلات تا حدودی حل خواهد شد.

امام‌جمعه موقت میبد در ادامه با تشریح عملیات تروریستی و خونین عراق و به شهادت رسیدن ۳۲ نفر و مجروح شدن بیش از صد نفر گفت: این اقدامات خوش‌آمد گویی به باید است چراکه داعش دستاورد اوباما و حمایت‌های منطقه‌ای است که برای ناامن جلوه دادن منطقه و ادامه حضور امریکا صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام کارگر همچنین با اشاره به حمله موشکی به ریاض در عمق عربستان که بیش از ۷۰۰ کیلومتر از عراق فاصله دارد گفت: این حمله دارای پیام‌های متعددی ازجمله خودزنی عربستان، یا پیام به اسرائیل و حتی دبی در مقابل با ناامنی در عراق است تا بفهمانند زمان بزن‌دررو تمام‌شده است.

امام‌جمعه موقت میبد در بخش دیگر از سخنان خود از نیروهای سپاه و بسیج و ارتش در برگزاری رزمایش‌های سریالی در نیمه دوم دی‌ماه قدردانی کرد و گفت: انجام واقعاً بزرگ‌ترین رزمایش پهبادی غرب آسیا توسط ارتش، رونمایی از ناو بندر راهبردی مکران، شهر موشکی حاشیه خلیج‌فارس و رزمایش دریایی اقتدار ۹۹ توسط ارتش تولدی دیگر از بازدارندگی موشکی و رزمایش نیروی زمینی ارتش امنیت به کشورمی دهد. حجت‌الاسلام کارگر افزود: وقتی دشمن این اقتدار و صلابت را ببیند امنیت و اقتصاد به کشور برمی‌گردد.

وی آغاز دهه مبارک فجر و روز ورود حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه به کشور را گرامی داشت و گفت: امیدواریم در این دهه مبارک با آذین‌بندی ادارات و اماکن عمومی این ایام ارزش نهاده شود.

امام‌جمعه موقت میبد با گرامی داشت میلاد حضرت امام و حضرت زهرا سلام‌الله علیها و روز زن و روز مادر به زنان این جامعه هم بر الگو گیری از زهرای مرضیه تأکید کرد و گفت: مسیر خوشبختی و راه نجات، راه حضرت زهرا است.

خطیب جمعه میبد با اظهار تأسف از فاصله گرفتن از راه حضرت زهرا در بحث فرزند آوری تصریح کرد: باید جنگ جمعیتی را جدی بگیریم.

امام‌جمعه موقت میبد افزود: یکی از مؤلفه‌های اقتدار کشور مؤلفه انسانی و جوانی یک جامعه است و نباید به دلیل مشکلات معیشتی و اقتصادی از سیاست‌های جمعیتی غافل شویم بلکه باید با ازدیاد نسل و جمعیت بتوانیم خواست دشمن را که نداشتن منابع جوان است به یاس مبدل کنیم.

وی وفات ام‌البنین مادر چهار شهید و همسر شهید را مخصوصاً به مادران و همسران شهدا تسلیت گفت و افزود: حضرت ام‌البنین چهار فرزند خود را در حمایت از ولی و امام زمان خود در رکاب امام حسین داد و خم به ابرو نیاورد.

وی سالروز رحلت حضرت آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری مؤسس حوزه علمیه قم هفدهم ذی‌القعده را هم گرامی داشت و گفت: این عالم بزرگ انسانی بود که از خانواده معمولی اوج و در قله قرار گرفت.

وی بابیان اینکه آیت‌الله حائری در زمان رضاشاه قلدر باسیاست هرچه‌تمام‌تر حوزه را نگه و به تربیت شاگردانی چون حضرت امام و آیت‌الله اراکی آیت‌الله صدر و خوانساری پرداخت که بعدها هرکدام مرجع تقلید شدند و آثار و تألیفات زیاد و خدمات اجتماعی را برجای گذاشت گفت: امروز مفتخریم که فرزند برومند دیگری از این دیار یعنی آیت‌الله علیرضا اعرافی اداره حوزه‌های علمیه کشور را در دست دارد.

وی افزود: آیت‌الله اعرافی تحت ولایت ولی‌فقیه، موردعنایت رهبری و مراجع و از شخصیت‌های فرهیخته و ارزشمندی است که راه و مسیر انبیا و امام و خط رهبری را در پیش‌گرفته است و در همین ایام کرونا بیش از ۵۰۰ نامه را به نقاط مختلف دنیا ارسال و پاسخ گرفته است.