ما را چه شده است؟/ وقتی نهاد های تصمیم‌گیر مغلوب قانون‌گریزی مردم می شوند!

با نگاهی به شرایط این روزهای شهرمان باید از خود یک سوال مهم را بپرسیم؛ که ما را چه شده است؟!

به گزارش میبدما؛ در حالیکه وضعیت شیوع کرونا در میبد، یزد و حتی کشور از سطح هشدار نیز گذشته است، باز هم شاهد بی‌خیالی برخی از مردم (بخوانید اکثریت) هستیم!

متاسفانه بیمارستان میبد وضعیت خوبی ندارد و بدون سانسور باید گفت که بیماران زیادی از میبد هم در بیمارستان اردکان بستری هستند، در حالی که با نگاهی به سطح شهر یک زندگی بسیار عادی مانند دوران پیش از کرونا را شاهدیم!

از طرفی دستورالعملهای صادره از مسئولین، اعم از ستاد مبارزه با کرونا و شورای تامین نیز برای بسیاری به یک بازیچه تبدیل شده و عملاً این تخطی گسترده از دستورالعمل‌ها باعث سردرگمی بیشتر نهادهای دولتی و امنیتی نیز شده است.

متاسفانه کوتاهی برخی باعث می‌شود اولین صدمه و ضربه به اصناف و بازاریان و کسبه بخورد در حالی که با رعایت دقیق از طرف مردم کف جامعه، می‌توان جلوی آسیب‌های متوالی و دومینووار اقتصادی بر اقشار مختلف مردم را گرفت.

طبیعتاً برخورد و ایجاد ناراحتی برای مردم از طرفی صلاح نیست و از طرفی جلوگیری از دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات غیرضروری هم غیرممکن است، در حالی که اصلی‌ترین گزینه ها برای کم کردن شیوع کرونا به رعایت مردم و لغو این تجمعات بستگی دارد.

تصویری که برای این پست انتخاب شده، مربوط به عروسکشانی و رقاصی وسط خیابان در میبد و در شبی که گذشت است، در نزدیکی بیمارستانی که مملو از بیماران بدحال کرونایی است، بیمارستانی که نزدیک به سی نفر از کادر خود را به خاطر کرونا، بستری و به قرنطینه فرستاده است!

سایه شوم ویروس منحوس کرونا باقی می‌ماند و وضعیت حتی بدتر هم خواهد شد، اگر به رفتن در این بیراهه ادامه دهیم، به خود بیاییم قبل از اینکه کار به فاجعه برسد!