وزارت خارجه در برابر اهانت به پیامبر را باروحیه انقلابی برخورد کند/ برای همیشه باید باب چنین جنایت‌هایی برای دشمنان بسته شود

امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام از سوی نشریه فرانسوی را به‌شدت محکوم کرد.

به گزارش میبدما به نقل از میبدآدینه؛ حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری گفت: غربی‌های درمانده در مسائل داخلی خودشان برای اینکه خبرسازی و فرافکنی کنند و مشکلات داخلی خودشان را پوشش دهند؛ تصاویر موهن نسبت به وجود مقدس پیامبر اعظم صلوات‌الله‌علیه در نشریه مفلوک شارلی ابدو فرانسه را منتشر کردند.

حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: فرانسه و امریکا که ماه‌هاست درگیر تظاهرات داخلی و درمانده در جریان کرونا هستند؛ قلوب مسلمین را با این حرکت‌ها جریحه‌دار می‌کنند و در کشور سوئد صحنه‌ای را برای اهانت به قرآن کریم ایجاد می‌کنند که این‌جور امور خیلی روشن است.

وی گفت: امتی که اهل فهم، فکر، علم، عقل و فرهنگ باشد این‌طور مظاهر در آن جامعه رخ نشان نمی‌دهد.

امام‌جمعه موقت میبد افزود: زمانی چنین اتفاقاتی در جامعه رخ می‌دهد که آن جامعه اسیر بی‌فرهنگی و وحشیگری و بی‌عقلی نسبت به همه مسائل بوده و ارکان آن جامعه متلاشی‌شده باشد.

حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: در دیدگاه ملت شریف ایران، کسانی که دچار نادانی و جهالت و شیرین عقلی هستند دست به چنین جنایاتی می‌زنند و قلب امام زمان و مؤمنان دل‌سوخته عالم را به درد می‌آورند.

خطیب جمعه میبد گفت: انتظار داریم مسئولان وزارت امور خارجه نسبت به این‌گونه موارد باروحیه دیپلماسی برخورد نکنند چراکه این‌ها دیپلماسی برنمی‌دارند.

وی افزود: این قوم جاهل و نادانی که حربه‌شان توهین کردن و جسارت به ساحت‌های قدسی عالم است که در رفیع‌ترین جایگاه قدسی قرار دارند؛ باید با زبان دیانت و عرق دینی، قرآنی و عشق به پیامبر و اهل‌بیت و زبان انقلابی با آنها حرف زد تا بدانند در مقابل امت اسلام نمی‌توانند دست به چنین جنایاتی بزنند.

امام‌جمعه موقت میبد بابیان اینکه امام راحل بنیان زدن تودهنی به مستکبران را در چنین مواردی گذاشت که همچنان در مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت عزیز ما هم ادامه دارد، تصریح کرد: انتظار داریم از مسئولان در این‌گونه موارد برخوردی متناسب با هماهنگی همه دنیای اسلام و کشورهای اسلامی که آمادگی دارند؛ حرکت جهانی ایجاد شود که برای همیشه باب چنین جنایت‌هایی برای دشمنان بسته شود.

وی در ادامه با قدردانی از همه هیئت‌های مذهبی در برپایی مراسم عزاداری برای سالار شهیدان که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همت کردند، گفت: این مراسم‌های عزاداری مایه ناامیدی دشمنانی است که ماه‌ها در رسانه‌های اختاپوسی خود دمیده بودند که عزاداری محرم باید تعطیل شود شد.

حجت‌الاسلام غفوری بابیان اینکه بعضی از عوامل نفوذی‌شان هم در بعضی از دستگاه‌ها این مطلب را تکرار می‌کردند و حتی پیش‌نویس کرده بودند که کل عزاداری را تعطیل کنند، افزود: همت مردم و عرق حسینی جامعه و ایستادگی‌شان پای پرچم اباعبدالله الحسین (ع) و برپا کردن خیمه عزای آن حضرت باعث شد ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نه‌تنها آسیبی وارد نشد؛ بلکه این عزاداری‌ها منشأ شفا و درمان شد و ناگهان مشکلات فراگیری کرونا در کشور خیلی افت کرد.

وی گفت: اگر بی‌دقتی بعضی‌ها و مسافرت‌ها نبود امروز شرایط بهتر هم بود.

نمازگزاران مابین دو نماز با شعار مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر فرانسه اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام را محکوم کردند.