گزارش تصویری از آئین بازگشایی مدارس در میبد

مراسم بازگشایی مدارس میبد همزمان با سراسر کشور در مدرسه یاس‌سرام برگزار شد.

به گزارش میبدما؛ در این مراسم که با حضور دکتر سید جلیل میرمحمدی نماینده مجلس شورای اسلامی، فلاح فرماندار میبد و در ذیگر مسئولین اداری، نظامی و انتظامی شهرستان برگزار شد، دانش آموزان و خانواده آنها به همراه خیرین مدرسه‌ساز حضور داشتند.

در این مراسم پیام آیت الله اعرافی امام جمعه میبد توسط محسن موحدی فر مدیر آموزش و پرورش میبد قرائت شد که متن این پیام به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم
فصل گشایش دروازه های مراکز علمی و بویژه آموزش و پرورش فصلی روح بخش و نشاط انگیز ونوید آفرین است وامسال گرچه کام جهان با کرونا تلخ است اما همچنان آغاز بهار علم و دانش و آگاهی و فرهنگ امید آفرین و طرب انگیز و پیام آور رشد و تعالی است ، آغاز سال تحصیلی جدید را به دانش آموزان عزیز و دبیران ارجمند و همه مدیران و فرهنگیان گرامی و اولیای محترم تبریک و شادباش عرض می کنم و امیدوارم همگان ،ضمن رعایت شیوه نامه های سلامت و بهداشت و مراقبت از تندرستی و شادکامی دانش آموزان عزیز ، با تلاش و کوشش مضاعف و هماهنگی کامل مدرسه و خانه کاستی ها را جبران و نگرانی های افت تحصیلی را برطرف نمایند ، نظام آموزش ما با چالش جدی مواجه و شیوه های نوینی را تجربه می کند و گذر از آن نیازمند تدابیر و برنامه های سنجیده و هم افزایی جدی است و اهتمام به آن وظیفه همه ماست.
ضمن تأکید بر همه توصیه های پیشین چند نکته را یادآور می شوم:
۱. اولویت بخشی به رشد جامع و متوازن و عنایت به سند تحول و دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی و دقت در نلغزیدن در راه های انحرافی و اسناد و نقشه های بیگانگان مورد انتظار است.
۲. رشد علمی و فرهنگی و اجتماعی و سیاسی همه دانش آموزان و پرورش نخبگان و استعدادهای درخشان بطور ویژه باید مطمح نظر دستگاه آموزش و پرورش و اولیای محترم باشد.
۳. همه مردم و بویژه ادارات و نهادها وظایف اساسی در قبال آموزش و پرورش دارند و اخیراً تکالیف آنان بصورت دقیق ابلاغ شده است و باید بدان توجه و جامه عمل بپوشانند.
۴. نهضت مبارک و موفق و الگوی مدرسه سازی در منطقه باید با شتاب بیشتر پیش رود.
۵.برای تقویت و پیشبرد طرح ها و برنامه های مهم آموزش و پرورش و تداوم توفیقات روزافزون دانش آموزان عزیز و حفظ پیشگامی استان و شهرستان رویکرد جدید و بازسازی زیر ساخت ها و تأمین منابع مالی و اعتباری و انسانی لازم است و همه باید همکاری نمایند.
از همه معلمان و دانش آموزان و مدیران محترم آموزش و پرورش و کسانی که در پیشرفت این نهاد مساهمت دارند سپاس گزارم و توفیقات روزافزون آنان را از خداوند مهربان خواستارم.

دکتر میرمحمدی نیز در این مراسم با ارائه توضیحاتی در مورد وضعیت شیوع بیماری کرونا، گفت: به عنوان یک پزشک عرض می کنم که سازمان بهداشت جهانی پیش بینی کرده است که تا مدت ها با این بیماری قرار است درگیر باشیم و از حداقل دو سال الی ده سال باید با این ویروس کنار بیاییم.

وی تصریح کرد: به همین دلیل نمی توان همه چیز را معطل این بیماری گذاشت و درس و مدرسه و کار و فعالیت را تعطیل کرد و این در حالی است که مدارس دیگر کشورها نیز راه افتاده است.

وی با اشاره به این نکته که فردا در کمیسیون بهداشت و درمان در مورد این موضوع بررسی تخصصی با حضور مدیران آموزش و پرورش و وزارت بهداشت خواهیم داشت، ادامه داد: بیماری کرونا در بچه ها بسیار کم و نادر اتفاق می افتاد و فقط موضوع ناقل بودن این عزیزان هست که با کمک آموزش و پرورش و خانواده ها باید این موضوع را خوب کنترل کنیم تا هیچ نگرانی نداشته باشیم.

در این مراسم از خیرین و دست اندرکارانی که در ساخت مدرسه یاس سرام مشارکت داشتند نیز تقدیر و تجلیل به عمل آمد.