محوری‌ترین وظیفه در تامین سلامت مردم بر عهده پرچمداران اقامه عزای سیدالشهدا(ع) است + تصاویر

امام جمعه میبد گفت: از هیئات و دست اندرکاران اقامه عزای سیدالشهدا(ع) همان طور که برگزاری باکیفیت مراسم ها را انتظار داریم، درخواست رعایت دستورالعمل های بهداشتی جهت حفظ سلامت جامعه را نیز داریم.

به گزارش میبدما آیت الله اعرافی در جلسه ای که عصر امروز با شاعران، مداحان و دست اندرکاران هیئت های میبدی در مصلی آیت الله اعرافی برگزار شد، با تشکر و قدردانی از فعالیت های اجتماعی هیئات مخصوصا در زمان شیوع کرونا، اظهار داشت: ما در قبال اولیای الهی سه وظیفه داریم که شامل معرفت، محبت و اطاعت می شود و عزاداری سیدالشهدا(ع) که از ارزش های فاخر شیعه می باشد، از لوازم این وظایف است.

وی با اشاره به احادیث و روایات زیادی که در مورد اهمیت اقامه عزای سیدالشهدا(ع) وجود دارد، بیان داشت: ما باید در این ایام نیز بر برگزاری باکیفیت این مهم که قواعدی دارد همت داشته باشیم، هرچند در شرایط کنونی به علت مشکلاتی که وجود دارد، طبیعتا در ظاهر این کار تغییراتی رخ خواهد داد.

ایت الله اعرافی تصریح کرد: انتظاری که از جوانان عزیز، سردسته ها و مسئولین هیئت ها و خادمان امام حسین(ع) داریم، برگزاری باکیفیت مراسم های عزاداری همراه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی است تا خدای نکرده موجب گسترش ویروس کرونا نشود.

وی با اشاره به اهمیت رعایت دستورالعمل های صادره از دستگاه های متخصص در حوزه بهداشت و درمان، خاطرنشان کرد: هیئت های مذهبی ما همیشه پیشگام رفع مشکلات مردم در حوزه های مختلف از جمله اطعام ایتام و نیازمندان، تهیه جهیزیه زوج های محروم و کمک به نیازمندان جامعه به طرق مختلف بوده اند و ان‌شاءالله در این مسیر نیز کمک می کنند که گرفتاری مردم کمتر شود.

وی افزود: بارها و در مناسبت های مختلف گفته ام که با ظرفیت خوبی که در میبد وجود دارد نباید هیچ پسر و دختری باشد که به خاطر فقر ازدواجش عقب بیفتد و یا فقیری شب را سر گرسنه بر بالین بگذارد و این شرط یک جامعه ایمانی است که هیئت های ما در حد توان این مسیر را رفته اند.

آیت الله اعرافی با ابراز امیدواری برای برگزاری عزاداری خوب و سنجیده در ماه محرم، گفت: همان طور که شورای تامین و دیگر ارگان ها به وظیفه خود عمل می کنند، پرچمداران اقامه عزای سیدالشهدا(ع) نیز محوری ترین وظیفه را در تامین سلامت و رفاه و آسایش مردم بر عهده دارند که ان‌شاءالله به آن به بهترین وجه ممکن عمل می کنند.

گفتنی است در این جلسه سرهنگ موسوی فرمانده نیروی انتظامی، حجت الاسلام آقایی رئیس سازمان تبلیغات و جانب اللهی کارشناس بهداشت و درمان به بیان مسائل مرتبط به اقامه عزای سیدالشهدا(ع) درماه محرم پرداختند.