گزارش تصویری از افتتاح اولین مدرسه‌ی طرح «هر کارخانه یک مدرسه» در میبد

اولین مدرسه در راستای اجرای طرح هر کارخانه یک مدرسه در میبد افتتاح شد.

به گزارش میبدما؛ مدرسه یاس سرام در راستای اجرای طرح هر کارخانه یک مدرسه و با حضور دکتر میرمحمدی نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی و رخشانی‌فر معاون وزیرآموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، امام جمعه موقت، فرماندار و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.

دکتر میرمحمدی با تشکر از بانیان ساخته شدن اماکن آموزشی، گفت: آنچه آمال و آرزو در محور آموزش و پرورش برای پیشرفت و ارتقای کمی و کیفی در همه عرصه ها وجود دارد، در میبد امکان پایلوت شدن را دارد.

وی افزود: نیروی انسانی، فضای فیزیکی، هم دلی و هم افزایی، مدیران دلسوز آموزش و پرورشی، منابع مالی و هر آنچه برای پایلوت کردن هر طرحی در کشور در این محور نیاز است، در میبد وجود دارد و از مدیران بالادستی آموزش و پرورش می خواهم که این موضوع را جدی بگیرند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به وجود زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری طرح تحول آموزش و پرورش در میبد و لزوم ورود تمام قد مسئولین مربوطه به این محور، ادامه داد: به نوعی در حق میبد در موضوع ساخت پروژه های خیری ناحقی صورت می گیرد و ما انتظار داریم وقتی خیرین پای کار ساخت و ساز مدارس هستند، دولت نیز سهم خود یا پنجاه درصد حق خود را پرداخت کند.

وی با اشاره به این موضوع که در طرح آجر به آجر، ما آجرهای خود را گذاشتیم و دولت باید لطف کند و آجرهای خود را بگذارد، گفت: در جلسات و بررسی های زیادی که در محور اوقاف و امور خیریه داشتیم، گله‌مندی وجود دارد که اموزش و پرورش ما پای کار است که زمین وقف را دریافت کند تا با کمک خیرین مدرسه بسازد، اما مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که مسئولین آموزش و پرورش کشور باید پای کار حل آن بیایند.

دکتر میرمحمدی: باید انصافا از معلمین و دانش اموزان میبدی تشکر کنیم، که از لحاظ علمی و اعتقادی و اخلاقی در سطح کشور ممتاز هستند، از مدیر کل اموزش و پرورش هم می خواهم به این نقطه قوت میبد نگاه ویژه کنند.

در ابتدای این جلسه پیام آیت الله اعرافی امام جمعه میبد توسط حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حسنی قرائت شد و رخشانی مهر معاون وزیرآموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی نیز در سخنانی از همت میبدی ها در محور اموزش و پرورش تقدیر و تشکر به عمل آورد.

در انتهای این جلسه با اهدای لوح تقدیر از دست اندرکاران ساخت مدرسه و حاج یدالله فیاضی به علت تلاش های بی وقفه در جهت ساخت مدارس خیری، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.