بیشترین بیماران کرونایی میبد به صورت خانوادگی مبتلا شده اند

مدیر بیمارستان امام جعفر صادق(ع) میبد گفت: بیشترین مبتلایان به کرونا در میبد، از افرادی هستند که به شهرهای جنوبی و شمالی مسافرت داشته اند.

ذبیح‌الله برجسته در گفتگو با خبرنگار میبدما با اشاره به سطح کمتر درگیری کرونا با میبدی‌ها، اظهار داشت: اکثر کرونایی‌هایی بستری در بیمارستان از افرادی هستند که به استان های شمالی و جنوبی برای مسافرت و تفریح سفر داشته یا در اجتماعاتی مانند جشن های عروسی خانگی شرکت کرده اند.

وی با اشاره به این موضوع که اکثر بیماران به صورت خانوادگی درگیر هستند، بیان داشت: بازگشت افراد درگیر از استان های مذکور به میبد و حضور در جمع همکاران یا خانواده‌شان باعث درگیری نزدیکان شده و اصولا بیماران مراجعه کننده به بیمارستان شامل این افراد می شود.

برجسته تصریح کرد: میبدی‌ها به این موضوع که در اسفند و فروردین پیک بیماری را پشت سر گذاشته ایم و دیگر به آن دوره برنمی گردیم، توجهی نکنند و به صورت کاملاً جدی به دستورالعمل های بهداشتی عمل کنند تا مجدداً به اوج درگیری در شهرستان نرسیم.

وی ادامه داد: مردم عزیز میبد تا حد امکان در اجتماعات حاضر نشوند و در صورت حضور حتما فاصله را رعایت و از ماسک استفاده کنند و دست ها را مرتباً ضد عفونی و شست و شو کنند.

مدیر بیمارستان میبد با اشاره به مصوبات ستاد مبارزه با کرونای شهرستان، بیان داشت: رعایت کردن مسائل بهداشتی و جدی گرفتن آن توسط مردم شاید تنها راه تامین سلامت مردم و جامعه باشد که متاسفانه برخی رعایت نمی کنند و حتی در مراجعه با بیمارستان از ظرفیت خوبی که برای تامین سلامتی آنها ایجاد شده استفاده نمی کنند.

ذبیح الله برجسته با اشاره به فعالیت عادی و شرایط امن بیمارستان امام صادق(ع) در این روزها، گفت: اگر خدای نکرده دچار پیک بیماری در شهرستان شویم مجبور به تعطیلی بخش های دیگر بیمارستان و بستری کردن بیماران کرونایی می شویم و این موضوع به جز درگیر کردن بیشتر پرسنل ما، می تواند به بیماران غیر کرونایی هم آسیب برساند.