رشد بی‌حجابی نتیجه سیاسی‌کاری

امیرعلی دهقانی فیروزآبادی

در خصوص مسئله و مقوله حجاب و عفاف بسیار می توان بحث و صحبت کرد لذا در اول بحث میخواهم از رسانه های میبد بابت پرداختن به این موضوع و یا به عبارتی به معضل بد حجابی تقدیر و تشکر کنم و نکات قابل تامل به شرح ذیل بیان نمایم:
۱_موضوع حجاب در جمهوری اسلامی وقتی به مشکل برخورد که سیاسی شد و عده ای از سیاسیون ان‌شاالله بدون غرض برای به دست آوردن منصبی در این کشور شعار آزادی و برابری زن و مرد مطرح کردند بدون اینکه مفهوم آزادی را بیان نمایند و صرفا به عنوان وسیله ای برای بدست آوردن منصب استفاده کردند. آیا نمی توانستند بگویند مفهوم آزادی یعنی اینکه دختر شیعه بدون ایجاد مزاحمت و با رعایت حجاب و عفت فاطمی به مدارجی برسد که پسر شیعه می تواند برسد تا اینکه حجاب را محدودیت برای دختران عفیف ما بدانند و خواسته یا ناخواسته سنگ بنای بد حجابی را در این کشور بگذارنند؟ اگر برای دختران معصوم ما حجاب به عنوان مصونیت تبیین میشد الان امثال علینژاد در کشور خودمان داشتند به تبلیغ حجاب می پرداختند نه اینکه در چنگال گرگهای استکبار برعلیه حجاب وعفت تبلیغ کنند. به راستی مقصر کیست؟ مگر این نیست زنهایی که در سطح بین المللی شناخته شده هستند و دارای پستهایی هم می باشند خود اعتراف کردند مورد آزار واذیت جنسی قرار گرفته اند، این یعنی برده داری نوین به عبارتی برده داری جنسی…
۲_ اینکه در شهر ما همه همت مسئولین آموزشی صرفا کسب رتبه در کنکور می باشد و مسئله پرورش روح دانش آموزان معصوم اصلا دغدغه شان نیست و حتی حاضرند ناموس میبدی را برای خوش خدمتی و… در جلو مسئولین کشوری با مانتو و احترام سه انگشتی نمایش دهند چه می توان گفت آیا نباید پاسخگو باشند؟چرا دستگاه های نظارتی وارد نمی شوند؟ چرا خیلی از این دست مسائل با مصلحت اندیشی فیصله داده میشود در حالیکه درخواست برخورد با بد حجابی در شهر میشود.
۳_ایکاش مسئولین شهر یک صدم توجه ای که به رونق اقتصادی شهر دارند که جای تقدیر و تشکر دارد به مسئله فرهنگ و حجاب شهرستان داشتند آنهایی که زاده این شهرند و در این شهر بزرگ شده اند می دانند رشد بد حجابی در این شهر از شهرهای بزرگ نیز پیشی گرفته است و باید فکر اساسی برداشت .
۴_در این مرحله باید انتقادی از روحانیت و مذهبیون شهر کرد. شهری که دارای حوزه علمیه خواهران و برادران است باید برای هر مدرسه مبلغ داشته باشد و مبلغ تربیت کند تا موضوع حجاب و عفاف برای دانش آموزان معصوم و مظلوم ما تبیین شود چرا تریبون های شهر ما در مقابل فسادهای دیگر صدایشان بلند است ولی در خصوص این موضوع با مصلحت اندیشی و دست به عصا و با لحنی مهربان برخورد میکنند؟ مگر این نیست که ریشه خیلی از مفاسد و از هم پاشیدگی خانواده ها و طلاق ها همین گسترش مسئله بد حجابی است.
۵_ در پایان میخواهم موضوعی را بیان کنم که شاید خیلی ها خوششان نیاید ولی باید گفت مگر ما در شعارهایمان در اجتماعات نمی گوئیم ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند چرا باید آنقدر سکوت کنیم که امام خامنه ای عزیز مجددا خود وارد صحنه شود و در پیامی که به مجلس جدید میدهد اولویت را اقتصاد و فرهنگ بیان کند این معنایش به جز تنها ماندن علی زمانه است؟ آنقدر سکوت کردیم و سکوت کردند آنهایی که مسئول بودند که معظم له خود وارد شد تا به این موضوع سر و سامانی بدهد از خدا می خواهم در این مرحله همه اعم از مردم، مسئولین فرهنگی و قضائی بیدار شوند و کار خود را به درستی و جهادی انجام دهند تا خاطر رهبری عزیز از این موضوع راحت گردد و ان شاالله هیچکدام شرمنده امام زمان خود نشویم .