جولان بدحجاب‌ها در سایه بی‌تفاوتی جامعه مذهبی میبد!

به نظر می‌رسد عزم کافی و توان لازم از سوی دستگاه‌های متولی در رابطه با مساله حجاب در شهرستان میبد وجود ندارد.

به گزارش میبدما به نقل از نارین‌خبر؛ سالهاست که مسأله بدپوششی و عدم رعایت حجاب مناسب اسلامی، مردم متدین و مسوولان شهرستان میبد را آزار می‌دهد و این دغدغه بارها از طریق رسانه‌های مختلف و تریبون‌های رسمی مطرح شده است، اما به نظر می‌رسد عزم کافی و توان لازم از سوی دستگاه‌های متولی در این زمینه وجود ندارد.

متأسفانه جولان بدپوشش‌ها و بعضا با مانتوهای تنگ و جلوباز، در این شهر تاریخی و مذهبی، به حدی است که موجب تأثیرپذیری برخی بانوان بومی نیز شده است و به بیم آن وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک موضوع حجاب و عفاف در این شهر مذهبی، استحاله شود و با دگرگونی ناخوشایندی که در فرهنگ اصیل و باستانی مردم صورت می‌پذیرد، شاهد آثار منفی و مخرب آن در حوزه‌های مختلف فردی و اجتماعی باشیم.

بر کسی پوشیده نیست که هر اندازه در جامعه‌ای، عفاف، حیا و حجاب کمرنگ گردد، نرخ رشد طلاق، مفاسد اجتماعی، بی‌بندوباری و بیماری‌های جنسی و روحی افزایش می‌یابد. پس هر عملی که آثار اجتماعی داشته باشد و بتواند حقوق جامعه را تحت‌الشعاع قرار دهد، می‌تواند الزامی گردد. بنابراین هیچ‌کس نمی‌تواند مساله حجاب را شخصی قلمداد کند و اجتماع را در این رابطه بی‌تفاوت سازد، لذا در حق حکومت و دستگاه‌های مختلف در برخورد با معضل بی‌حجابی تردیدی وجود ندارد.

از سویی دیگر رهبر معظم انقلاب در این رابطه به صراحت عنوان کرده‌اند که نظام اسلامی با فردی که در خانه خود و در مقابل نامحرم حجاب ندارد، کاری ندارد، اما کاری که در خیابان و در ملأ عام انجام می‌شود در واقع کار و تعلیم عمومی است و برای نظام برآمده از اسلام، تکلیف ایجاد می‌کند.

از آن‌جا که شرع مقدس و ولی فقیه جامعه اسلامی بر حکومت تکلیف کرده تا مانع انجام حرام علنی شوند، و با توجه به پیامدهای این پدیده، انتظار می‌رود دستگاه قضایی و انتظامی شهرستان، در برخورد با مظاهر بدحجابی، ورود جدی‌تر نمایند.

ناگفته نماند که در کنار برخوردهای انتظامی با مظاهر بدحجابی، باید با همیاری و همراهی دیگر نهادهای متولی، فهم درستی از مفهوم عفاف و حجاب به جامعه و جوانان القاء شود و خانواده‌ها در این رابطه نقش مهم و محوری دارند.