گزارش تصویری از نشست شورای آموزش و پرورش با حضور آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی گفت: همه اساتید و همه معلمان باید به فنون مشاوره تحصیلی و روانشناختی مسلط شوند.

 به گزارش میبدما؛  امام جمعه میبد در جلسه شورای آموزش و پرورش با تشکر از همه تلاشگران عرصه سلامت در دوران شیوع کرونا، با اشاره به کمبود های آموزش و پرورش در حوزه مشاوره‌های تحصیلی و اخلاقی، اظهار داشت: باید دوره هایی گذشته شود تا معلمان و مدیران در حوزه مشورت و مشاوره دانش افزایی شوند و بخشی از نیازهای آموزش و پرورش در این حوزه به دست آنها رفع شود.

 وی با اشاره به نیاز به آماده شدن طرحی برای تامین مشاور در سال های آینده، بیان داشت: در حوزه علمیه نیز تلاش کرده‌ایم تا جمعی از خواهران و برادران در محور مشاوره تحصیلی آموزش ببینند و مخصوصاً در حوزه خواهران در سطح ۴ از سال آینده رشته مشاوره فعال می شود.

 وی افزود: از دیگر مسائل مهم ضرورت نگارش پیوست فرهنگی آموزش و پرورش برای همه ادارات و ارگانهای شهرستان است و همه ادارات و ارگانها باید با نگاهی مثبت و فعال به آموزش و پرورش کمک و مساعدت کنند.

  امام جمعه میبد با اشاره به احداث ۵۰ مدرسه در چند سال گذشته، گفت: اولویت ما در آموزش و پرورش ساخت ۱۰۰ مدرسه بود که نیمی از آنها تامین و با افزوده شدن میزان ۵۰ مدرسه دیگر که در برآوردها نیاز آنها به نوسازی و ساخت مجدد احساس شد، در سال ۹۹ نیز ۱۰۰ مدرسه در اولویت برای نوسازی و ساخت مجدد است که باید مورد توجه ویژه مسئولین ادارات و مردم خیر شهرستان قرار گیرد.

وی به افزوده شدن فعالیت های مجازی در دوران شیوع کرونا، اظهار داشت: جدا از زیرساخت های اصلی کشور در حوزه وزارت ارتباطات باید همه ادارات و ارگان ها و مخصوصاً آموزش و پرورش حتی در دوران پسا کرونا نیز برای رسیدن به دولت الکترونیک و شهر هوشمند تلاش کنند.

 آیت الله اعرافی با بیان این موضوع که باید برای امتداد شرایط بحرانی آمادگی خود را حفظ کنیم، ادامه داد: در هر نقطه ای از شهرستان ساخت و سازی انجام می شود و طرح های توسعه در دستور کار قرار می گیرد، باید ظرفیت مدرسه و مکان آموزشی در آن منطقه مغفول نماند.

امام جمعه میبد در ادامه نیز از دانش آموزان فعال در مسابقات فرهنگی، ورزشی و قرآنی تقدیر و تشکر کرد.

پیش از سخنرانی آیت الله اعرافی نیز محسن موحدی فر مدیر آموزش و پرورش میبد توضیحاتی در باره مصوبات جلسات پیشین ارائه داد و جواد ذاکر مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد نیز به بیان سخنانی پرداخت.