مردم و اصناف عزیز به همکاری خوب خود ادامه دهند/ فوت ۶ نفر در ۷۲ ساعت گذشته باعث تاثر و ناراحتی همه شد

فرماندار میبد گفت: به لطف خدا و با همکاری بهتر مردم، در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری های بیمارستان کمتر شد و اگه مردم رعایت کنند می توانیم همین روند را ادامه دهیم.

به گزارش میبدما؛ حسین فلاح در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشکر از همه افراد و ارگان های فعال در موضوع مقابله با شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: با همکاری نسبتا خوبی که مردم و اصناف گرامی داشتند آمار مراجعین و بستری ها در ۲۴ ساعت گذشته کمتر شد اما متاسفانه در ۷۲ ساعت گذشته خبر تکان دهنده فوت ۶ نفر موجب تاثر و تاسف همه شد که از همین موقعیت برای عرض تسلیت به بازمانگان این عزیزان استفاده می کنم.

وی افزود: جناب آقای ذبیح‌الله برجسته مدیر بیمارستان میبد از طرف شورای سلامت و شورای تامین به عنوان مسئول و نماینده تام الاختیار نظارت بر نقاهتگاه های شماره یک و دو منصوب شدند که برای ایشان آرزوی موفقیت داریم و از همه کسانی که دوره های آموزشی پرستاری و مسائل مرتبط را دیده اند تقاضای همکاری در این نقاهتگاه ها را داریم.

فلاح با اشاره به اهمیت وجود نقاهتگاه ها جهت رسیدگی به بیماران با وضعیت بهتر یا به اصطلاح بیماران خوشحال بیان داشت: باید تشکر کنم از سپاه به فرماندهی جناب سرهنگ بهشتی که در این میان زحمت های زیادی برای راه اندازی نقاهتگاه شماره یک متحمل شدند و همچنین باید از شهردار محترم و مجموعه ایشان و همچنین دانشگاه میبد و شهرداری بفروئیه نیز تشکر ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به وجود کادر درمانی و پزشکی بسیار مجرب در شهرستان میبد خاطرنشان کرد: مردم عزیز از این جهت هیچ نگرانی نداشته باشند و باز هم از کسانی که به مراکز درمانی مراجعه می کنند جا دارد تقاضا کنم هر تجویزی از متخصصین بهداشت و درمان صورت گرفت را بپذیرند و اگر بستری شدن یا استراحت در نقاهتگاه به آنها تاکید شد، حتما رعایت کنند.

وی تصریح کرد: اگر همکاری خوب مردم و صاحبان اصناف ادامه یابد و بر آن افزوده شود، روند توقف شیوع گسترده بیماری نیز آغاز خواهد شد و ان شاءالله در روزهای آینده اثر بسیار خوب آن را خواهیم دید ولی در صورتی که این موضوع برای مردم اهمیتی نداشته باشد، طبیعتا شاهد وخیم شدن اوضاع خواهیم بود.

فرماندار میبد با اشاره به ساعات انتهایی سال ۹۸ و فرارسیدن نوروز باستانی، بیان داشت: از مردم عزیز شهرستان میبد خواهشمندم تبریکات عید را از طریق تلفن، پیامک و یا شبکه های مجازی انجام دهند و با رعایت درست اصول بهداشتی و ماندن در خانه، به ریشه‌کنی این ویروس کمک کنند.

وی گفت: غربالگری و میکروب زدایی از وسائل نقلیه در ورودی شهرستان توسط نیروهای هلال احمر و جبهه فرهنگی میبد در این چند روز به خوبی انجام گرفته و به تازگی نیز با افزودن کارشناس بهداشتی این غربالگری موثرتر نیز شده است که از همه این عزیزان تشکر می کنم.

حسین فلاح در انتها با تشکر ویژه از رسانه های شهرستان، به خصوص پایگاه خبری میبدما به خاطر پوشش رسانه ای خوب در این مدت، گفت: از همه کسانی که در این مدت مجاهدانه تلاش کرده اند مانند کادر درمانی، ارگان های دولتی، نظامی و انتظامی، خیرین بزرگوار و عزیز، نیروهای مردمی و کارگروه های جهادی و از همه دوستانی که برای سلامت مردم پای کار آمده اند تشکر ویژه دارم و امیدوارم این تلاش مجاهدانه با همکاری و همیاری مردم، ختم به خیر و ریشه کنی این بیماری شود.