چرا دکتر میرمحمدی اصلح است؟

معرفی کاندیدای اصلح با مصداق ها و معیارهایی که برای همه ملموس و مشهود باشد، مردم را در رسیدن به انتخاب درست کمک می کند.

به گزارش میبدما؛ در متن زیر، در ۹ قالب، دکتر سیدجلیل میرمحمدی معرفی شده است؛

 

۱. تدین و اعتقاد نظری و عملی به اسلام:

دکتر میرمحمدی متولد در یک خانواده کاملا مذهبی است؛ پدر وی معلم قرآن بود و منزل وی پیش و پس از انقلاب یکی از کانون‌های حضور روحانیون شهر و کشور بود. او به مدت چهل سال نماز شبش ترک نشد.

خود دکتر در میان افکار عمومی به متدین بودن شهرت دارد؛ او نه فقط در شبهای انتخابات بلکه تقریبا در طول تمام هفته‌های سال در نماز عبادی-سیاسی جمعه حاضر شده و در نماز جماعات مساجد مختلف نیز بطور مرتب و روزانه شرکت دارد و حتی تلاوت قرآن بعد از اقامه نماز خیلی اوقات برعهده اوست.

او در سالهای اخیر در طول هفته حداقل در دو جلسه قرائت قرآن به عنوان راهنما شرکت دارد و با استناد به تفسیر نور در این جلسات به تفسیر برخی آیات مرتبط با مسائل روز می‌پردازد. برخی از این جلسات قرائت در منزل وی برگزار می‌شود. هم‌اکنون نیز به عنوان رییس مجمع حامیان موسسه قرآنی ثقلین میبد به انجام وظیفه در قبال کلام نورانی وحی مشغول است.

 در افکارعمومی او به عنوان فردی که به یک یا چند معصیت مبتلا باشد، شناخته نشده و اتفاقا از این نظر بسیار هم خوشنام است و همین مساله باعث اعتماد فراوان بسیاری از مردم به وی در جهت مشاوره در امور مختلف از جمله ازدواج، خانواده، کار، تحصیل، شغل و… شده است.

او در فامیل به این عنوان شناخته شده که برای پرداخت وجوهات شرعیه اهمیت بسیار بالایی قائل است و سر هرسال خمسی با جمع کردن تمام اعضای فامیل در منزلش باحضور آیت‌الله اعرافی خمس و سهم امام خود و اقوامش را محاسبه و پرداخت می‌کند.

او هر ساله در منزل پدری خود در مهرجرد میبد، بانی یک روضه خانگی بزرگ و شناخته شده است که مخاطبین خیلی زیادی هم دارد و منشاء برکات متعددی هم بوده است.

دکتر میرمحمدی توفیق داشته تاکنون بارها به عنوان پزشک کاروان خدمتگزار حجاج بیت الله الحرام در سفرهای حج عمره و تمتع باشد.

۲. التزام عملی به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و قانون اساسی

دکتر میرمحمدی اگرچه در موعد پیروزی انقلاب ۱۵ سال بیشتر نداشت اما خوب به یاد دارد که پدرش یکی از یاران پا به رکاب مرحوم آیت‌الله اعرافی بود و حتی برخی علمای انقلابی آن روزگاران مانند آیت‌الله مکارم شیرازی و مرحوم شهید اژه‌ای و مرحوم آیت‌الله آذری قمی به اتفاق تعداد زیادی از طلاب و روحانیون دیگر موقعی که در میبد به سر می‌بردند منزل پدر دکتر میرمحمدی را به عنوان منزلگاه خود انتخاب می‌کردند.

همچنین پدر ایشان در معیت مرحوم آیت‌الله اعرافی به تبعیدی‌های مستقر در کرمان و سیستان و بلوچستان سرکشی می‌نمود.

پس از انقلاب اسلامی و با آغاز جنگ دکتر میرمحمدی علیرغم تحصیل در دبیرستان درس و مدرسه را رها کرد و در سن ۱۷ سالگی جهت عمل به تکلیف دینی و انقلابی خود راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و پس از ۸ ماه حضور در جبهه در عملیات محرم در منطقه موسیان دهلران به فیض عظیم جانبازی نائل آمد. شدت جراحات او به حدی بود که همرزمان وی شهادتش را قطعی می‌دانستند اما خدای متعال اینطور مقدر کرد که علیرغم از دست دادن چشم، گوش، کلیه و دست چپ و تحمل ۷۰درصد جانبازی او به عنوان سند زنده عمل به تکلیف، به حیات خود ادامه دهد درحالیکه در همان صحنه بسیاری از همرزمانش از جمله شهیدان قادری، پورحیدری، حجار و… به کاروان عظیم شهداء پیوستند.

پس از بروز این جراحات سنگین او به لحاظ جسمی دیگر قادر به حضور در عرصه نبرد نبود اما علیرغم این او عرصه را وانگذاشت و در سپاه میبد تا سال ۱۳۶۵ به عنوان مسئول اعزام نیرو به جبهه‌ها مشغول به فعالیت بود. دکتر میرمحمدی از سال ۶۵ تا ۶۷ در پادگان نبی‌اکرم میبد به عنوان مسئول تبلیغات پادگان و مربی ش.م.ر(شیمیایی، مکروبی، رادیواکتیو) خدمت می‌کرد.

او بعد از جنگ هم در تمام عرصه‌هایی که نظام جمهوری اسلامی نیاز داشت حضور پیدا کرد او از سال ۷۰ تا ۷۴ به عنوان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و در سال ۷۵ به عنوان دبیر انجمن اسلامی دانشگاه مسئولیت داشت و در سال ۷۲ نیز به عنوان دانشجوی نمونه دانشگاه انتخاب شد.

در سال ۱۳۸۳ و در جریان اولین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران به عنوان ایثارگر برتر کشور انتخاب شد و توسط رییس‌جمهور وقت مورد تجلیل قرار گرفت.
او هم‌اکنون یکی از اعضای موثر هیات امناء جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان میبد (به عنوان قرارگاه فعالیتهای فرهنگی و انقلابی شهرستان) محسوب می‌شود و هرساله نیز به عنوان سرپرست، باتفاق کاروانی از پزشکان، دندانپزشکان و پرستاران ضمن شرکت در راهپیمایی اربعین، موکب امام سجاد(ع) را هم جهت ارائه خدمات پزشکی به زوار اداره می‌نماید.

در سایر فعالیتهای انقلابی و فرهنگی نظیر شرکت در راهپیمایی‌های ۲۲بهمن و قدس و… و نماز عبادی سیاسی جمعه او حضور فعالانه‌ای دارد و دوست و دشمن شهادت می‌دهند که طی سال‌های پس از جنگ او ذره‌ای از اعتقاد و التزامش به اسلام، انقلاب اسلامی و ولایت فقیه کاسته نشده است.

۳. صداقت و صمیمیت با مردم و دلسوزی برای مردم

با مردم بودن دکتر میرمحمدی نکته‌ای نیست که هیچکس بتواند آن را کتمان کند. او نه در شبهای انتخابات بلکه در تمام ایام عادی سال در میان مردم میبد حضور داشته و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان بوده است.

خانواده و فرزندان وی سالهاست که در همین شهر و در میان مردم زندگی می‌کنند و با مردم دمخور بوده‌اند و افراد مختلف به راحتی و بی هیچ تشریفاتی به آنان دسترسی دارند و اینطور نیست که از مزایای میبد استفاده کنند و در عین حال محل سکونتشان را در یزد و تهران و… قرار دهند.

افراد بسیار زیادی در میبد و حتی سایر شهرستانهای استان می‌توانند شهادت دهند که بخشی یا تمامی مشکلات مالی، آموزشی، درمانی و دارویی‌شان با پیگیری دکتر میرمحمدی حل شده است.

نماز جمعه و جماعات یکی از بهترین فرصتهایی است که مردم عادی کوچه و بازار و به خصوص افراد مستضعف و محروم با مراجعه به ایشان مشکلات متعدد خود را با ایشان در میان گذاشته و حتی‌المقدور حل آن را می‌خواهند.

او موسس یک صندوق خانوادگی است که امروز بیش از ۴۰۰ عضو دارد و تاکنون مشکلات بسیاری از آنان را به این‌وسیله حل نموده است.

سرکشی از مردم محروم و مستضعف جهت حل مشکلات مالی و درمانی، جزء برنامه‌های ثابت دکتر میرمحمدی است که این کار به کمک معتمدین محلات مختلف و افراد مرتبط با کمیته امداد میبد انجام می‌گیرد.

این سطح از حضور عمومی در زمان ریاست هشت ساله وی بر دانشگاه علوم پزشکی یزد هم دیده می‌شد و هر فردی به راحتی قادر بود تا به نفر اول بهداشت و درمان استان یزد دسترسی داشته باشد.

این رویه پس از آن تا امروز هم ادامه یافته است و او علیرغم اینکه یک پزشک متخصص و استاد تمام دانشگاه است اما همچنان همنشین و شانه به شانه مردم عادی است و طراز بالای علمی و مدیریتی باعث نشده که او جایگاه بالاتری برای خود نسبت به مردم عادی قائل شود.*

۴. بهره‌مندی از فهم و درک سیاسی

 دکتر میرمحمدی اگرچه یک پزشک متخصص است و بیشتر مشغله وی صرف طبابت و مدیریت شده است اما در عین حال هیچ‌گاه از مسائل سیاسی و اجتماعی غافل نبوده است.

مهمترین مساله عقیدتی و سیاسی دهه شصت، دفاع مقدس بود که او حضوری درخشان داشت و به توفیق جانبازی ۷۰درصدی نائل آمد.

پس از جنگ هم در سنگر دانشگاه از تکلیف سیاسی-الهی خود غافل نبود و بر همین مبنا از همان ابتدا مسئولیت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد را برعهده گرفت و به مدت ۴ سال در این سمت خطیر به طور کاملا موثری ایفای نقش پرداخت.

از جمله اقدامات موثری که در این مدت وی به انجام رساند فعال کردن دانشگاهیان در جهت حمایت از مردم مظلوم بوسنی و هرزگوین، راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه ثارالله(ع) و راه‌اندازی نشریه رهنمون بود که دو مورد اخیر همچنان هم ادامه دارد.

او یک سال هم مسئولیت انجمن اسلامی دانشگاه را برعهده داشت.

در دهه ۸۰ و به ویژه در ایام فتنه ۸۸ سخنرانی‌های متعددی در جهت بصیرت‌افزایی و تبیین خط امامین انقلاب ایراد نمود و این روند در حوزه مسائل دیگر تا امروز نیز ادامه دارد. او در تمامی انتخاباتها به افرادی که مورد حمایت جریان انقلابی بوده‌اند رای داده است و برای رای آوردن آنان تلاش نموده است.

در مدت ریاست او بر دانشگاه برنامه‌های فرهنگی متعددی در جهت تبیین گفتمان انقلاب اسلامی باحضور چهره‌های شاخص انقلابی کشور (از جمله استاد رحیم‌پور ازغدی، سرلشکر رحیم صفوی، استاد دهنوی و…) برگزار شد و در جریان سفر سال ۸۶ رهبر انقلاب به استان یزد حضور و مدیریتی فعال داشت.

در سال ۹۴ در انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه میبد و تفت کاندیدا شد و از آنجا که وحدت نیروهای انقلابی را در اولویت خود می‌دانست به نفع کاندیدای آن روز جریان انقلابی حوزه تفت و میبد(حجت‌الاسلام روانبخش) کناره‌گیری کرد و به سهم خود به تبلیغات برای وی پرداخت.

نظر به درک سیاسی و توان مدیریتی بالا دکتر میرمحمدی در جریان انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به عنوان رییس ستاد انتخاباتی آیت‌الله رییسی در استان یزد انتخاب شد و با مدیریت وی حضور آیت‌الله رییسی در یزد با حضور با شکوه مردم همراه شد.

در تمام سال‌های پس از جنگ او هماهنگی و همراهی کامل با آیت‌الله اعرافی -امام جمعه میبد- داشته و همواره در مسیری که ایشان نشان داده در حرکت بوده است.

وی هم‌اکنون مسئولیت دو تشکل مهم سیاسی و علمی یعنی انجمن اسلامی پزشکان استان یزد و نیز کانون دانشگاهیان استان یزد را برعهده دارد و از طرفی در هیات امناء تشکل موفق جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان میبد نیز حضوری فعال دارد.

۵. بهره‌مندی از تخصص، تجربه و کارآمدی

 دکتر میرمحمدی سالیان طولانی عهده‌دار مدیریت کلان در سطح وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی یزد بوده است. او پس از آنکه در ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی یزد کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشت با صلاحدید متولیان وقت وزارت بهداشت به عنوان مدیرکل ستاد شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت انتخاب شد و در این کسوت نیز بسیار موفق عمل کرد به گونه‌ای که با پیگیری‌های مجدانه وی تعداد زیادی از دانشجویان شاهد رشته‌های پزشکی موفق شدند تا به مدارج بالای علمی برسند و حتی بعضا به عنوان دانشجوی ممتاز و نمونه دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور انتخاب شوند.

پس از روی کارآمدن دولت دهم، بلافاصله به عنوان مدیرکل سلامت کار وزارت بهداشت منصوب شد و هنوز چند ماهی از آغاز فعالیتش سپری نشده بود که با اصرار برخی مقامات و مسئولین یزدی و میبدی از جمله آیت‌الله اعرافی و مرحوم یحیی‌زاده به سمت ریاست دانشگاه علوم پزشکی یزد منصوب شد.

 به اذعان دوست و دشمن، در مدت هشت سالی که وی در این کسوت قرار داشت موفق شد تا دانشگاه را از هر لحاظ به شدت متحول سازد و علاوه بر جذب متخصصان فراوان، امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی به لحاظ کمی و کیفی در سطح استان شدیدا گسترش یافت و یزد به عنوان قطب درمانی جنوب شرق کشور شناخته شد.

پزشکان متخصص و فوق تخصص زیادی در این مدت به سیستم اضافه شدند و این دانشگاه موفق شد برای اولین بار به باشگاه دانشگاههای تیپ یک کشور وارد شود و به لطف مدیریت کارآمد در راس دانشگاه این دانشگاه که ابتدا در سال ۸۴ با بدهی ۱۷ میلیارد تومانی مواجه بود در هنگام خداحافظی دکتر میرمحمدی در سال ۹۲ با چند ده میلیارد موجودی به رییس بعدی سپرده شد.

کلینیکهایی مانند خاتم‌الانبیاء امروز به نمادهایی بسیار درخشان از گسترش عدالت در حوزه سلامت تبدیل شده‌اند که در آن پزشکان متخصص با تعرفه‌هایی بسیار ناچیز به ارائه طیف متنوعی از خدمات درمانی به بیماران می‌پردازد و چنین ساختاری کمتر در کشور به چشم می‌خورد.

موفقیتهای چشمگیر دکتر میرمحمدی باعث شد که وی بارها در سطح رسانه‌ها و افکارعمومی به عنوان مدیری موفق و بسیار کارآمد معرفی شود و امروز پس از ۶ سال از تودیع وی از ریاست دانشگاه هیچکس تردیدی ندارد که آن سال‌ها سیستم بهداشت و درمان استان یزد، دوران طلایی خود را سپری کرد و همچنان بسیاری از شهروندان یزدی و حتی غیریزدی از خدماتی که در آن سال‌ها پایه‌گذاری شد منتفع هستند.

مجموع این موارد و بسیاری نکات دیگر که شرح آن در این مختصر نمی‌گنجد نشان می‌دهد که دکتر میرمحمدی نه تنها یک پزشک متخصص حاذق است که موفق شده در رشته خود به مرتبه استاد تمامی نائل شود بلکه یک مدیر کاملا موفق و کارآمد بوده که توانسته با پشتکار بالا، رایزنی‌های گسترده با مقامات کشوری و منطقه‌ای، استفاده از ظرفیت و توان تخصصی نیروهای بسیار مستعد منطقه و تسلط بر قوانین و مقررات مختلف دورانی به یادماندنی از خدمتگزاری و آبادانی را در بخش بهداشت و درمان استان یزد رقم بزند.

با این اوصاف او به اعتبار اینکه سالها مجری قانون در یکی از بزرگترین دستگاههای اداری استان یزد بوده است به قوانین مالی(بودجه‌ای) و اداری و استخدامی کشور کاملا آشناست و متوجه است که کدام بخش از این قوانین ناکارآمد است و احتیاج به اصلاح یا نسخ قانون وجود دارد و در کدام بخش خلاء قانونی وجود دارد و در کدام بخش قانون خوبی وجود دارد که اجراء نمی‌شود. همچنین به اعتبار این سوابق طولانی او ایده‌هایی نو جهت قانونگذاری در بخش بهداشت و درمان کشور دارد.

۶. پیگیر مبارزه عملی با فساد

یکی از مهمترین شاخصه‌های مدیریت ۸ ساله دکتر میرمحمدی بر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد چهره‌ی شدیدا “ضد فساد” وی بود‌. مقابله وی با فساد اداری و مالی حاکم بر سیستم به قدری پررنگ بود که از او به عنوان ضدفسادترین رییس دانشگاه علوم پزشکی کشور در آن مقطع یاد می‌شد.

مهمترین اقدام او در این عرصه مقابله جدی با زیرمیزی گرفتن تعدادی از پزشکان بود. متاسفانه تا اواسط دهه هشتاد زیرمیزی گرفتن برخی پزشکان تبدیل به رویه‌ شده بود و برخورد خاصی با این ظلم آشکار نمی‌شد و همین مساله اعتراض شدید مردم محروم و مستضعف را برانگیخته بود.

دکتر میرمحمدی با همکاری سازمان تعزیرات و با برخورد قاطع با متخلفین موفق شد خیلی زود این روند فاسد را برچیند و اوضاع به گونه‌ای شد که هر کس گزارشی از زیرمیزی گرفتن یک پزشک ارائه می‌داد به فوریت با او برخورد می‌شد و پول اضافی اخذ شده به بیمار مسترد می‌شد.

برخورد با پزشکانی که در استخدام دولت بودند و در عین حال به شکل غیرقانونی در سیستم غیردولتی فعالیت می‌کردند یکی دیگر از اقدامات ضدفساد دکتر میرمحمدی بود. این دسته از پزشکان، بیمار را مجبور می‌کردند که به خود آنان در بخش خصوصی مراجعه کنند و احیانا در بیمارستان‌های خصوصی بستری شوند و از این ناحیه مبالغ کلانی را به جیب بزنند. برخورد قاطع با این دسته از متخلفین نیز باعث شد تا این فساد آشکار نیز به حداقل ممکن برسد.

موافق و مخالف بر پاکدستی دکتر میرمحمدی در دوران مدیریتش اذعان دارد و او طی این مدت با اینکه هزاران وام و مجوز به متقاضیان و کارکنان دانشگاه ارائه نمود اما خودش حتی یک ریال وام یا یک مجوز ساده هم برای خود اخذ ننمود.

این رویکرد قاطع در برخورد با فساد باعث شد تا مقامات وزارت بهداشت بارها از او تقدیر و تشکر به عمل آورند و حتی چندین بار رسانه ملی در برنامه‌های ثریا، گفتگوی ویژه خبری و نیز سیمای استانی از اقدامات وی در این زمینه به عنوان الگویی نمونه برای سایر دانشگاههای کشور یاد کردند.

برخورد دکتر میرمحمدی با پزشکان متخلف به این معنا نیست که خدای‌ناکرده همه پزشکان دچار این مفاسد باشند بلکه بیش از ۹۵ درصد از آنان افرادی بسیار شریف و سالم و متعهد بودند و این مفاسد از ناحیه معدودی از پزشکان اتفاق می‌افتاد که حتی بخشی از آنان بدون هیچ مقاومتی به قانون تمکین نمودند و عده کمتری از آن‌ها هم سعی نمودند تا به تلافی این اقدامات رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی به تخریب او بپردازند که متاسفانه برخی از تهمت و تخریبهایی که حتی امروزه و بعد از شش سال از پایان ریاست وی مطرح می‌شود بخشی از آن واکنش‌هاست.

۷. برخورداری از روحیه شجاعت

دکتر میرمحمدی در همان سالیان ابتدایی جنگ و درحالیکه در آغاز دوره جوانی خود قرار داشت برخلاف برخی مدعیان، مقهور ترس ناشی از مجروح، اسیر یا شهید شدن نشد و با جان و دل راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد.

او در خط مقدم جنگ با دشمن بعثی حاضر بود و عاقبت در عملیات محرم در اثر انفجار موشک کاتیوشا در محدوده‌ای که او و همرزمانش قرار داشت به شدت مجروح شد و تا مرز شهادت پیش رفت و تا امروز هم با آلام شیرین ناشی از جنگ دست و پنجه نرم می‌کند. آلام پرافتخاری چون از دست دادن یک کلیه، گوش، چشم و دست چپ و همچنین طحال.

مطمئنا او هم می‌توانست به بهانه‌های مختلف از جمله سن کم، درس خواندن، نیاز پشت جبهه‌ها و… جان خود را از این مهلکه نجات دهد و متحمل این سطح وسیع از صدمات و عوارض جسمی نشود اما تکلیف‌گرایی در کنار شجاعت مثال‌زدنی وی باعث شد تا او این راه مقدس اما خطیر را انتخاب کند و البته علیرغم همه سختی‌هایش همچنان آن انتخاب را بهترین انتخاب زندگی‌اش معرفی کند.

او پس از جنگ در دوران دانشجویی نیز همین شجاعت و اعتماد به نفس بالا را حفظ کرد و در کسوت مسئول بسیج و انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی یزد این تشکلها را به سمت مطالبه‌گری جدی از مقامات و مسئولان دانشگاه سوق داد و خیلی محکم در مقابل برخی ظلم‌هایی که به چشم می‌دید، ایستاد.

در زمان ریاست وی بر دانشگاه علوم پزشکی یزد نقطه اوج شجاعت وی برخورد با مفاسد مزمن سیستم و ریشه‌کن کردن آن‌ها بود؛ مفاسدی چون زیرمیزی گرفتن از مردم و همچنین الزام به بستری کردن بیماران در بخش خصوصی

او برای صیانت از عدالت و قانون و جلوگیری از تضییع حقوق دیگران با درخواستهای متعدد غیرقانونی و رانت‌جویی‌هایی که متاسفانه بعضا از سوی مقامات و مسئولین کشوری و استانی(اعم از چپ و راست) پیگیری می‌شد ایستاد و در این مسیر هزینه هنگفتی را هم به جان خرید و جالب اینجاست که برخی افراد به خاطر همان قاطعیت و شجاعت وی در برخورد با مفاسد همچنان او را تخریب می‌کنند.

همکاران دکتر میرمحمدی خاطرات متعددی از این شجاعت و اقتدار و همچنین برخورد قاطع وی با متخلفین، مفسدین و کسانی که درخواست تخلف و قانون‌گریزی از او داشته‌اند را در به یاد می‌آورند.

دکتر میرمحمدی می‌توانست با کنارگذاشتن این شجاعت و تکلیف محوری و در پیش گرفتن منش محافظه‌کارانه پله‌های ترقی در سیاست را یکی پس از دیگری فتح کند اما ترجیح او آن بود که همان اعتقادات راسخ زمان جنگ را در خود زنده نگاه دارد و خود را به قتلگاه محافظه‌کاری، نفاق و آخرت فروشی نیفکند.

۸. سطح بالای فنی و تخصصی

 دکتر میرمحمدی علاوه بر اینکه در حوزه تعهد دینی و انقلابی همیشه پیشگام بوده، در حوزه علمی و تخصصی هم جایگاه ممتازی دارد.

 او در آزمون سراسری سال ۱۳۶۹ در رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد پذیرفته شد و در سال ۱۳۷۴ به عنوان دانشجوی نمونه این دانشگاه انتخاب شد.

او در آزمون دستیاری تخصصی سال ۱۳۷۷ موفق شد تا در رشته طب‌کار در بهترین دانشگاه علوم پزشکی کشور(دانشگاه علوم پزشکی تهران) انتخاب شود.

دکتر میرمحمدی پس از فارغ‌التحصیلی و کسب مدرک دکتری تخصصی بلافاصله در آزمون بورد تخصصی شرکت کرد و موفق به کسب بورد تخصصی طب‌کار شد.

بلافاصله پس از آن، او در سال ۱۳۸۱ به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در مرتبه استادیاری کار خود را آغاز کرد.

جایگاه بالای علمی و مدیریتی وی باعث شد تا او در سال ۱۳۸۴ و در سن ۴۱ سالگی به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد انتخاب شود.

او در سال‌های پایانی دهه هشتاد موفق به کسب مرتبه دانشیاری شد و در سال‌های میانی دهه نود هم مرتبه استاد تمامی دانشگاه (Full Professor) را به دست آورد.

از دکتر میرمحمدی تاکنون بیش از ۴۰ مقاله علمی پژوهشی داخلی و خارجی به ثبت رسیده و وی مولف ۵ عنوان کتاب تخصصی در حوزه طب‌کار است و تاکنون استاد راهنما، مشاور و داور دهها پایان‌نامه دانشجویی بوده است. او مدیرمسئول فصلنامه علمی-پژوهشی طب کار است و در سال‌های اخیر به عنوان مدیر گروه طب‌کار دانشگاه علوم پزشکی یزد فعالیت نموده است. همچنین وی سابقه تدریس در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله تهران و همچنین عضویت در هیات امناء دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس را دارد.

دکتر میرمحمدی در حال حاضر از اساتید صاحب‌نام در این رشته در ایران است و سال‌هاست که عضو هیات تخصصی بورد طب کار و ارگونومی در کشور است. علاوه بر آن او دبیر کانون دانشگاهیان ایران در استان یزد و دبیر انجمن اسلامی پزشکان استان یزد و نماینده مرکز سیاستگذاری سلامت قوه قضاییه در استان یزد است.

۹٫ داشتن قصد خدمت به جای قصد تصاحب قدرت و اندوختن ثروت

دکتر میرمحمدی به اعتبار آنکه پزشک متخصص طب کار و استاد تمام دانشگاه است درآمد نسبتا خوبی دارد اما نوع زندگی وی به اعتبار مردمی بودنش پیش چشم همه است و هر فرد منصفی می‌تواند شهادت دهد که زندگی او نسبت به سایر متخصصین پزشکی و اطباء عضو هیات علمی واقعا در سطح پایین‌تری قرار دارد.

در دورانی که او در کسوت ریاست دانشگاه فعالیت می‌کرد علیرغم اعطاء ده ها میلیارد تومان انواع وام ها یه کارکنان، پرستاران ، پیراپزشکات و پزشکان و صدور صدها مجوزهای متعدد بیمارستان ، درمانگاه و کلینیک ، حتی یک مورد دریافت مجوز و یا اخذ حتی یک ریال وام توسط وی از دانشگاه در زمان ریاستش مشاهده نشده است که این مساله نشاندهنده آن است که او در زمانی که قدرت مدیریتی زیادی داشت، در آزمون پاکدستی و سلامت اداری سربلند خارج شد.

دکتر میرمحمدی برای آنکه در قدرت باقی بماند می‌توانست با اتخاذ رویه محافظه‌کارانه و مواضع مذبذب این امکان را تضمین کند اما او هیچگاه از اصول خود کوتاه نیامد و البته هزینه این پایبندی را نیز تاکنون پرداخت کرده است. او برای حفظ استقلال خود تاکنون عضو هیچ باند و حزب و دسته‌ای نبوده است و به این اعتبار مطمئنا مقید به دستورات احزاب شب انتخاباتی در مجلس نخواهد بود.

در صورت انتخاب دکتر میرمحمدی به عنوان نماینده مجلس، درآمد حال حاضر وی به اعتبار آنکه ناگزیر برخی از امور طبابتش تعطیل می‌شود، کاهش می یابد و این بیانگر آن است که او برای اندوختن ثروت به وادی انتخابات پا نگذاشته است.