استفاده از بیلبوردها و سازه‌های تبلیغاتی برای تبلیغات انتخاباتی ممنوع است/ حفظ زیبایی سیما و منظر شهر در ایام نزدیک به نوروز اهمیت دارد

علیرضا نقوی گفت: ۲۰۰ نقطه‌ فضای موقت در جهت تبلیغات انتخاباتی در اختیار نامزدهای محترم و هوادارانشان قرار خواهد گرفت.

به گزارش میبدما؛ شهردار میبد با اشاره به ممنوعیت اجاره بیلبورد و سازه‌های تبلیغاتی برای نامزدهای انتخاباتی، اظهار داشت: همه‌ی دستگاه‌ها موظفند در ایجاد شور و نشاط و افزایش مشارکت شهروندان در این آزمون ملی تلاش کنند اما بر اساس قانون، شهرداری نسبت به انجام این مهم وظایفی را نیز بر عهده دارد.

وی افزود: یکی از وظایف که از سوی قانون‌گذار به عهده شهرداری گذارده شده‌است ایجاد فضا و بستر مناسب در سطح شهر جهت تبلیغات انتخاباتی نامزدهاست که در این راستا ظرفیت‌های موجود و محل‌های مجاز آمده و در اختیار تمام نامزدها به طور یکسان قرار می‌گیرند.

علیرضا نقوی در ادامه افزود: گرچه امروزه با گسترش ارتباطات دیجیتال و روش‌های نوین و کم هزینه در تبلیغات، این موضوع بسیار آسان تر شده است، اما تجربه نشان داده که اولویت هواداران اکثر نامزدها پوستر چسبانی، دیوارنویسی و فعالیت هایی این‌چنینی است.

وی بیان داشت: انتظار داریم که در آستانه عید نوروز و حضور گردشگران در این شهر تاریخی هواداران محترم در فعالیت‌های انتخاباتی از رفتارهای ناهنجار و به هم ریختن منظر و سیمای شهری میبد خودداری کنند که در غیر این‌صورت جدای از هزینه‌ی زیادی که به شهروندان میبد تحمیل می‌شود، توان و انرژی زیادی از شهرداری صرف پاک‌سازی فضای شهری می‌شود.

شهردار میبد در انتها تصریح کرد: همان‌طور که به صراحت در قانون آمده استفاده از امکانات مجموعه مدیریت شهری در جهت لَه یا علیه هر نامزد و همچنین تبلیغات در ساعات اداری برای پرسنل شهرداری ممنوع خواهد بود‌.