ملت با دانسته های خود از نهضت عاشورا و قیام سیدالشهدا(ع)، ریشه حکومت طاغوت را کند

خطیب جمعه میبد گفت: دهه فجر منشاء عظمت، عزت و سربلندی و استقلال برای ملت اسلام و ایران بوده است.

به گزارش میبدما، حجت الاسلام والمسلمین غفوری امام جمعه موقت میبد در خطبه های نماز جمعه امروز میبد اظهار داشت:در شرایط بسیار سختی که ابرقدرتهای شرق و غرب فاتحه دین و دینداری را خوانده بودند و هر کدام در پی آن بود که تصرفات بیشتری را نصیب خود کند، دهه فجری نوری شد که از باطن قرآن کریم و مکتب اهلبیت درخشید و جهان را روشن کرد و به عالم نشان داد که دوران دینداری تازه راه خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره کوتاهی به حوادث منتهی به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷، بیان داشت: با پیروزی انقلاب و امتداد آن، جهان فهمید که می تواند در برابر استکبار و ابرقدرتهای زورگوی جهان بایستد و حق خود را بگیرد.

وی ادامه داد: این انقلاب برای انگیزه های معنوی زیادی به پیروزی رسید که ارزش دارد انسان برای آنها جان و مال و فرزندان خود را فدا کند، اما طبیعتا در کنار این انگیزه های معنوی، امتیاز های مادی نیز برای آن به وجود آمد.

حجت الاسلام غفوری با اشاره به انحرافات بسیار عجیب حکومت شاهنشاهی در تقابل با دین اسلام گفت: ملت ما شاهد بود که حکومت شاهنشاهی نه تنها برای مقابله با دین اسلام و کشور امام زمان(عج) دست به کارهایی مانند تغییر تاریخ هجری به پهلوی کرد، بلکه فقر و فلاکت را در کشور گسترش داده بود و مردم از این موضوع در رنج بودند.

وی افزود: ملت بر این تصمیم استوار شد که با دانسته های خود از نهضت عاشورا و قیام سیدالشهدا(ع) و به میدان آوردن اعتقادات خود، ریشه این حکومت منحوس را بکند و این کار را به فضل خدا انجام داد.

وی بیان داشت: این موضوع نه تنها مسائل اعتقادی را در بر گرفته بود بلکه ملت شریف ایران از وابستگی به ابرقدرتهای غربی و شرقی و دخالت های بی اندازه انها در همه ارکان کشور به تنگ آمده بود و می خواست خودش بر همه امور خود مسلط باشد.

امام جمعه موقت میبد تصریح کرد: امروز در سایه انقلاب اسلامی، تمامی ارکان مدیریتی کشور به دست مردم انتخاب می شوند و حتی جایگاه ویژه رهبری انقلاب نیز با یک واسطه خبرگان رهبری انتخاب و مورد نظارت قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: حاکمیت اسلام در این کشور در کنار مردمسالاری و جمهوریت نظام که از رای قاطع مردم ایران به جمهوری اسلامی در فروردین ۵۸ نشئت گرفته است نشان داد که جایی برای هیچ جریان غیر الهی و مادی در کشور نیست.

حجت الاسلام غفوری با اشاره به مشکلاتی که امروزه همه ما آن را درک می کنیم و با هم در آن شریک هستیم، گفت: رسیدن به عزت و سربلندی و استقلال طبیعتا هزینه هایی دارد که آنها را تحمل می کنیم و این عزت و سربلندی به جایی رسیده است که آمریکای مستکبر در پاسخ به نابودی پایگاه عین الاسد هیچ موضعی نتوانست بگیرد.

امام جمعه موقت میبد با اشاره به اهمیت بسیار زیاد انتخابات گفت: با انتخاباتی پر شور در عین داشتن بصیرت، باید مجلسی قوی تشکیل شود که پشتیبان دولتی قوی در مقابل دشمنان باشد تا بتواند مشکلات کشور را نیز حل کند.

حجت الاسلام غفوری گفت: این انتخابات و همچنین حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، به دهان استکبار و همچنین یاوه گویانی می زند که خودشان از طریق انتخابات به کرسی های مهمی رسیده اند و امروز همگام با دشمن به دنبال دلسرد کردن مردم و بهانه دادن به دشمنان هستند.