نهج البلاغه خوانی را آسان‌سازی کرده ایم/ پر تلاشی نیاز به عقبه فکری عمیق دارد + تصاویر

بنیانگذار نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌خوانی گفت: آن گونه که قرآن‌خوانی را ساده کرده ایم، نهج البلاغه را ساده خوانی نکرده ایم و با آن بیگانه بوده ایم.

به گزارش میبدما؛ حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا مهدوی ارفع در کارگاه نهج البلاغه خوانی که در مصلی آیت الله اعرافی میبد برگزار شد، با تحلیلی بر دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، اظهار داشت:  پرکاری و تلاش در زنده کردن شعارهای انقلاب شاید در آن دوره خیلی خوب بود اما چون عقبه و عمق فکری پشت این تلاش و پرکاری نبود، کار خراب شد، هر چند نیت پشت کار درست بود.

وی ادامه داد: از همان آغاز دولت نهم مطرح کردیم که تلاش بدون عقبه فکری بی نتیجه است ولی کسی باور نکرد، ما نیز با دوستان خود روی عقبه فکری انقلاب کار تحقیقاتی را به صورت جدی شروع کردیم.

مهدوی ارفع گفت: با رجوع به قرآن کریم و همچنین سخنان امامین انقلاب به این نتیجه رسیدیم که نهج البلاغه را باید به صورت جدی مورد توجه قرار دهیم و تلاش کردیم این موضوع را بدون وابستگی به جریانی و به صورت مردمی آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: همان طور که قرآن کریم را برای شروع آسان سازی می کنند و از جزء سی برای یادگیری مورد توجه قرار می دهند، به این نتیجه رسیدیم که نهج البلاغه را هم به همین ترتیب آسان سازی کنیم که ترتیب خواند را از حکمت ها آغاز می کنیم و بعد از نامه ها به خطبه ها می رسیم.

حجت الاسلام مهدوی ارفع گفت: آسان سازی و ارزان سازی نهج البلاغه در نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی مورد توجه ویژه است و دوستانی که با ما همکاری دارند به صورت رایگان فعالیت می کنند، و حتی نهج البلاغه نشر شده توسط نهضت نیز با بهترین کیفیت و با کمترین قیمت در دسترس مردم قرار گرفته است.

بنیانگذار نهضت جهانی نهج‌البلاغه‌خوانی در این جلسه تبیین کاملی در مورد نحوه نهج البلاغه خوانی به شیوه این نهضت را ارائه کرد.