داشتن صداقت باعث عزت دنیا و عاقبت به خیری می شود

امام جمعه اردکان گفت: یقین بدانید در موضوع حادثه تلخ سقوط هماپیمای اوکراینی، داشتن صداقت از طرف ما باعث نجات و عاقبت به خیری می شود.

به گزارش میبدما؛ حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر در جلسه هم‌اندیشی علمی مربیان بسیج شهرستان میبد، اظهار داشت: نگه داشتن حریم و حدود الهی و رعایت تقوا نه تنها باعث آباد شدن آخرت انسان می شود، بلکه در دنیای ما نیز تاثیری به سزا و مهم دارد.

وی بیان داشت: رعایت تقوای الهی باید به این صورت باشد که هم در خلوت و هم در جلوت مورد توجه قرار گیرد، همان طور که در احادیث نیز به این موضوع اشاره شده است که خداوند خودش شاهد اعمال ما در خلوت است و در آخرت نیز خودش بر این اعمال شهادت می دهد.

امام جمعه اردکان افزود: از نشانه های مومن، داشتن صداقت و راستی کلام و گفتار است که به قول ائمه اطهار(ع) این صداقت باعث عزت و عاقبت بخیری در دنیا و همین طور آخرتی آباد برای ما می شود.

وی تصریح کرد: در حادثه تلخ و تاثرآور سقوط هواپیمای مسافربری و شهادت جمعی از هم وطنان عزیزمان نیز همین داشتن صداقت از طرف نیروهای نظامی ما و اعتراف صادقانه به اشتباه، یقیناً باعث عزت دنیا و عاقبت به خیری نیز خواهد شد.

حجت الاسلام شاکر با اشاره به آیات و احادیث در مورد انفاق و اهمیت آن گفت: از دیگر نشانه های مومن، انفاق کردن در هر شرایط مالی می باشد، به این معنی که انسان ممکن است خودش نیز در شرایط خوبی از لحاظ مالی نباشد، اما به قول صریح آیات قرآن همین انفاق موجب برکت و زیاد شدن دارایی انسان می شود.

وی ادامه داد: جلوگیری از خشم و غضب نیز از دیگر نشان های مومن است، به نوعی به اندازه ای که می توانیم از خشم و غضب خود جلوگیری کنیم، به همان اندازه نیز ایمان داریم و توصیه شده ایم به صبر در مواقعی که خشم ما را فرا گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر گفت: حوادث گوناگونی نیز بر انسان وارد می شود که باید در مقابل این حوادث و اتفاقات که طبیعتا مورد طبع انسان نیست، صبر و استقامت کند تا عیار ایمانش بالا رود.