سهولت در رسیدگی به پرونده های قضائی و ایجاد صلح و سازش پیش از ثبت پرونده از رویکردهای قوه قضائیه است + تصاویر

دادستان انتظامی قضات کشور گفت: با آمدن آیت الله رئیسی در راس قوه قضاییه، برنامه های متنوعی در حوزه های مختلف در دستور کار این قوه قرار گرفت.

به گزارش میبدما؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد موحدی آزاد در نشست شورای اداری شهرستان میبد با ابراز خوشحالی از حضور در میبد، اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی فضای خدمت به مردم عزیز ایران بسیار مهیا و مساعد شده است و ما باید از تمام ظرفیت ایجاد شده برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم.

وی با اشاره به سختی ها و خطراتی که فعالیت در دستگاه قضایی به همراه دارد، بیان داشت: در این دوره مخصوصاً همه تلاش ما بر این است که تا حد امکان کمتر بازداشت و برخورد اتفاق بیفتد و پرونده ها را بر مبنای ایجاد صلح و سازش رسیدگی کنیم.

وی با بیان این موضوع که رئیس قوه قضاییه با فراکسیون های مختلف مجلس، صاحب نظران، کارشناسان و متخصصین حوزه های مختلف جلسه و تبادل نظر داشته، گفت: برنامه های متنوعی در دستور کار قرار گرفته تا از پیچیدگی در امور قضایی مردم کم شود و پرونده ها به سهولت مورد بررسی قرار گیرد.

دادستان انتظامی قضات کشور ادامه داد: بنای ما بر این است که با تقویت شوراهای حل اختلاف و پر رنگ کردن موضوع رفع اختلاف پیش از صدور و ثبت پرونده، اختلافات را با صلح و سازش رفع کنیم و سیاست قوه قضائیه این است که پرونده کمتری وارد دادگاه ها شود.

وی بیان داشت: یکی دیگر از سیاست های قوه قضاییه موضوع حمایت از تولید داخلی و تقویت اقتصاد کشور است و بر این اساس نیز در سفرهای استانی، جلسه با فعالین اقتصادی آن استان از مهمترین برنامه های قوه قضائیه است.

وی با اشاره به برخورد جدی با مفاسد داخلی قوه قضائیه گفت: آسیب های درون قوه قضائیه در حد یک درصد بوده است اما همان یک درصد را هم زیاد می دانیم و با آن برخورد می کنیم که برخی از آنها نیز رسانه ای شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد موحدی آزاد بیان داشت: افزایش آگاهی مردم نیز از برنامه های مهم قوه قضائیه است که طرح هایی مانند «هر مسجد یک حقوقدان» جهت تقویت این موضوع در جریان افتاده است و امروزه نیز در شهرستان ها و استان های مختلف کارهای خوبی در این راستا انجام گرفته که نمونه آن راه اندازی میز راهنمای حقوقی در حاشیه نماز جمعه تهران بوده است.