شهادت سردار سلیمانی باعث ایجاد وحدت، یکپارچگی و یکدلی در دنیای اسلام شد

امام جمعه موقت میبد گفت : این وحدت و اتحاد و یکپارچگی و یکدلی که در دنیای اسلام و جهان مقاومت رخ داد اثر عجیبی بود که شهادت حاج قاسم رقم زد.

به گزارش میبدما به نقل از میبد آدینه، امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در هفتمین روز از شهادت سردار دل‌ها، عاطفه‌ها و شجاعت‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: در جنگ با داعش همه شیاطین عالم یک‌طرف و فرمانده شجاع ما یک‌طرف ایستاد.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری بابیان اینکه روزهای بحبوحه جنگ و وحشت را فراموش نمی‌کنیم، افزود: حاج قاسم سلیمانی با معدود نیروها و مشورت‌هایی که داد و با نیروهایی که از خود لبنان و سوریه و عراق، جیش الشعبی سوریه و حشدالشعبی عراق ارتشی مردمی شکل داد توانست؛ رودرروی استکبار جهانی بایستد و آنها را زمین‌گیر و طعم تلخ شکست را به آنها بچشاند.

خطیب جمعه میبد تصریح کرد: سپاه اسلام و مقاومت به فرماندهی این سردار رشید اسلام، هیمنه امریکا را فروریخت و پیروز میدان شد.

وی بابیان اینکه کارهای بسیار بزرگ‌تری را که از دست حاج قاسم زنده در حال حیات ظاهری ظاهراً ساخته نبود و باید شهید ما آسمانی می‌شد تا بتواند چنین کند، اظهار داشت: این وحدت و اتحاد و یکپارچگی و یکدلی که در دنیای اسلام و جهان مقاومت رخ داد اثر عجیبی بود که شهادت حاج قاسم رقم زد.

امام‌جمعه میبد خنثی کردن توطئه‌ها و فتنه‌گری‌های دشمن در لبنان و عراق و ایران، زدودن زنگارها از دل‌های دچار تردید همه امت اسلام را از برکات خون سردار سلیمانی عنوان کرد و گفت: از بعد از جنگ جهانی دوم کسی جرئت نکرده است به امریکا یک سنگ پرتاب کند اما خون شهید سلیمانی و هم‌رزمانش کاری کرد که جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پایگاه امریکا را شخم زد.

حجت‌الاسلام غفوری با اشاره به اینکه حتی آمریکایی‌ها جرئت نکردند تهدیدهای قبلی‌شان را تکرار کنند گفت: رئیس‌جمهور ابله و درمانده امریکا با صدای لرزان و شکست‌خورده گفت: ما آمدگی داریم ایران را در آغوش بگیریم و مذاکره کنیم.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه شهید قهرمان ما آن‌قدر بزرگ است که خودش و خونش انتقام خود را از دشمن به بهترین وجه و بالاترین سطح ممکن خواهد گرفت، تصریح کرد: به‌یقین بدانید خون شهید حاج قاسم سلیمانی، امریکا و استکبار را از منطقه غرب آسیا با خفت بیرون خواهد کرد.

وی معرفت و ایمان قوی به خدای متعال، اخلاص و توکل بر خدا و واگذاری امور به خدای متعال، تدین و اهل رعایت مسائل شرعی، ولایت مداری، انقلابی و جهادی را از ویژگی‌های بارز سردار حاج قاسم سلیمانی برشمرد و افزود: سردار حاج قاسم سلیمانی بسیج و سرباز فداکار، دشمن‌شناس و اهل استکبارستیزی بود که لحظه‌ای در این مسیر درنگ نکرد.

امام‌جمعه موقت میبد خاطرنشان کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بسیار شجاع همراه باتدبیر و عقلانیت و درعین‌حال بسیار متواضع، مهربان، نجیب، خاکی و مردم‌دار بود که دربیانش برای احقاق حق صریح بود و در امور خیرخواه و دلسوز، کارگشا و وحدت‌آفرین بود.

حجت‌الاسلام غفوری بابیان اینکه این سردار شجاع و رشید اسلام مدیریتش از نوع رهبری و جلوداری بود گفت: خودش بلندهمت و خستگی‌ناپذیر بود که جلوتر از همه در خط مقدم حاضر می‌شد و آن‌هایی که شعار اعتدال می‌دهند و رفتار افراطی می‌کنند بیایند قدری از شهید سلیمانی یاد بگیرند.

امام‌جمعه موقت میبد تصریح کرد: این قهرمان جهان اسلام بهترین الگو برای نسل جوان است و باید نسل آینده ما با این ویژگی‌ها تربیت شوند تا در بین ما سربازان وجود مقدس آقا ولی‌عصر به وجود بیاید و بزرگ شوند تا زمینه ظهور حضرت فراهم شود.

خطیب جمعه میبد در بخشی دیگر از سخنان خود خدمات این شهید والامقام را در دوران ۸ سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد و افزود: در دوران پس از جنگ هم به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد و در این سالها کاری کرد که برای دوست و دشمن روشن بود و امریکا با چند هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری از خودش و نوکرانش باهدف ایجاد خاورمیانه جدید مطابق میل خود و صهیونیست‌ها نتوانست به اهداف که به اسم از نیل تا فرات در خواب پریشان و رؤیاهای خود ترسیم کرده بود دست یابد.

وی خاطرنشان کرد: امریکا این حرکت را از کشورهای لبنان، سوریه و عراق آغاز کرد و بوش به بهانه برخورد هواپیما به برج دوقلوی مرکز تجارت جهانی در یازده سپتامبر به افغانستان حمله کرد و با تحریک عراق در حمله به عراق و سپس حمله امریکا به عراق می‌خواست آن‌طور که می‌خواهند خاورمیانه را در اختیار امریکا و صهیونیسم قرار دهند.

امام‌جمعه موقت میبد اظهار داشت: آنها در طول این سالها تمام نیروهایی که با پول‌های حرام سعودی‌ها در مراکز وهابیت تربیت‌کرده بودند تجمیع و آموزش نظامی و سلاخی دادند و خودشان هم به بهانه جنگ با داعش در حمایت از داعش در منطقه، ائتلاف تشکیل و از آنها حمایت کردند.

حجت‌الاسلام غفوری گفت: این در حالی بود که ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری اعتراف کرد که هفت تریلیون دلار یعنی هفت هزار میلیارد دلار را در سوریه و عراق خرج کردند و شکست‌خورده برگشته‌اند، اینجا می‌توان خدمات سردار سلیمانی را برای خدمت به امت اسلام و جبهه مقاومت و ملت‌های منطقه احساس کرد.

امام‌جمعه میبد در ابتدای این خطبه هم سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها را تسلیت گفت.