پاتوق کتابخوانی مسجد جامع و برنامه معرفی کتاب، مورد استقبال خوب مردم قرار گرفته است

امام جماعت مسجد جامع میبد گفت: فعالیت های مرتبط با کتاب و کتابخوانی در مسجد جهت ترویج فرهنگ مطالعه و همچنین بالابردن میزان اطلاعات نمازگزاران صورت می گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی امامی در گفتگو با میبدما با اشاره به دو برنامه ثابت کتاب‌وکتاب‌خوانی در مسجد جامع میبد، اظهار داشت: پاتوق کتابخوانی نمازگزاران مسجد هر دو هفته یک‌بار در روزهای یکشنبه و در مکان کتابخانه داخل مسجد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع کتاب و کتاب‌خوانی از منظر رهبر انقلاب، بیان داشت: اعضای شرکت‌کننده در این پاتوق، دو هفته فرصت دارند کتاب معرفی‌شده را مطالعه کنند و در جلسه بعد با اشتراک‌گذاری دانسته‌ها و برداشت‌های خود، این کتاب‌ها را نقد می‌کنند.

امام جماعت مسجد جامع میبد با اشاره به مطالعه و نقد کتاب‌های مختلفی مانند «نامیرا» و «یادت باشد» در این جلسات، ادامه داد: از دیگر کارهایی که در حوزه کتاب در مسجد انجام می‌گیرد، معرفی کتاب هفتگی در روزهای انتهای هفته و در بین نماز مغرب و عشاء معرفی می‌شود که با استفاده از پاورپوینت و صفحه‌نمایش نیز صورت می گرد.

وی با اشاره به مسابقات مختلفی که در مسجد و از کتاب‌های مطالعه شده برگزار می‌شود، گفت: معرفی کتاب در بین نمازهای روز آخر هفته باعث استقبال بسیار خوب مردم شده و این موضوع نشان می‌دهد ظرفیت مساجد برای کتاب‌خوان کردن مردم، بسیار مناسب است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی امامی گفت: برنامه‌های متنوع دیگری مانند دورهمی معنوی در روزهای شنبه، برنامه تدبر در قرآن روزهای سه‌شنبه، برنامه‌های ورزشی، قرائت قرآن در منازل اعضاء و برنامه‌های مناسبتی نیز در طول هفته در مسجد جامع میبد برگزار می‌شود که با استقبال مردم عزیز و مخصوصاً جوانان همراه بوده است.