رئیس جمهور گم می‌شود!

احمد کریمی/ وبلاگ حکمت‌ما

رئیس جمهور گم می شود!

کتاب رمانی مشترک از نویسنده پرفروش و مطرح دنیا و آمریکا، جیمز پترسون، و بیل کلینتون از رئیس جمهورهای پیشین آمریکا، که در رده پر فروشترین رمان های تاریخ جهان قرار گرفته و هنوز هم در جهان و مخصوصا در کشور ما مخاطبان خود را جذب می کند.

کتاب، حکایت سه روز بسیار پر تنش برای رئیس جمهور ایالات متحده امریکاست تا با تیمی از خبره‌های سایبری، ویروسی مخرب را از بین ببرد تا آمریکا به کشوری فلج تبدیل نشود. این در حالی است که فقط تعداد اندکی از نزدیکان او از این ماجرا اطلاع دارند و در کنارش هستند و طیف وسیعی از سیاسیون و رسانه ها با گمانه زنی های اشتباه از گم شدن وی متعجبند.

این کتاب، در کنار اطلاعات خوبی که از فضای سیاسی آمریکا می دهد، غرور آمریکایی را نیز به صراحت به رخ مخاطب خود می کشد و در جاهایی نیز به صورت چندش آور این برتری جویی و برتری را پر رنگ جلوه می دهد.

داستان این کتاب طبیعتا سوای کشش داستانی و خواندنی بودنش، درس بزرگی هم به برخی از سیاسیون ما می دهد که به جای حاشیه سازی های بیهوده که فقط موجب ایجاد هزینه برای کشور و نظام اسلامی می شود، کمی هم از ظرفیتشان برای تقویت جبهه خودی استفاده کنند، ظرفیتی که نمونه واضح آن را بیل کلینتون به رخ مدعیان میهن‌دوستی کشیده است!