فردا ۴ دی‌ماه به علت آلودگی هوا مهدهای کودک، پیش‌دبستانی ها و دبستان های میبد (به جز ندوشن) تعطیل می باشد

فرماندار میبد گفت: به علت آلودگی و قرار گرفتن هوا در وضعیت ناسالم برای گروه های خاص، مهدهای کودک، پیش دبستانی ها و دبستان های سطح میبد فردا تعطیل می باشد.

حسین فلاح فرماندار میبد در گفتگو با میبدما اظهار داشت: در روزهای گذشته وضعیت هوا مداوم مورد بررسی قرار گرفت تا اینکه با بالا رفتن میزان آلودگی، برخی از صنایع آلاینده مانند چمفرها و سنگ شکن های برخی از کارخانه های میبد تعطیل شد تا میزان الودگی پایین تر بیاید.

وی افزود: متاسفانه به علت تغییر وزش جهت باد از سمت اشکذر به سمت میبد، آلایندگی بالاتری را شاهد هستیم که به علت قرار گرفتن هوا در وضعیت حساس برای گروه های خاص، مهدهای کودک، پیش دبستانی ها و دبستان های سطح شهر میبد برای فردا چهار دی ماه تعطیل می باشد.

فلاح بیان داشت: این تعطیلی البته شامل شهر ندوشن نمی شود، زیرا شاخص کیفیت هوا در این شهر وضعیت خوبی را داراست.

حسین فلاح بیان داشت: طبیعتاً مسئله وارونگی هوا و وزش مخالف باد از سمت اشکذر به میبد، آلایندگی بالاتری را برای شهر میبد رقم می زند که تلاش خود را جهت کنترل صنایع آلاینده و تقویت مسائل ایمنی در این بخش به کار خواهیم بست.

شنیده شده آلودگی هوا باعث تعطیلی همین مقاطع تحصیلی در روز ۴ دی ماه در شهرستان اردکان، به جز مناطق خرانق و عقدا نیز شده است.