کتاب «اختلال یادگیری که ترس نداره» حاصل بیش از ۸ سال فعالیتم در این حوزه است + تصاویر

نویسنده میبدی گفت: کتاب «اختلال یادگیری که ترس نداره» حاصل چندین سال تجربه‌ام در ارتباط و آموزش به بچه هایی با این مشکلات می باشد.

علی عابدینی در گفتگو با خبرنگار میبدما اظهار داشت: از حدود سال ۱۳۷۹ مدرس انجمن اولیاء و مربیان هستم و بیش از ۸ سال است که در مرکز اختلالات یادگیری مرحوم ترابی شهرستان اردکان به فعالیت مشغول هستم.

وی افزود: از همان ابتدای ورود به انجمن اولیا و مربیان، سوالاتی از طرف والدین دانش آموزان ارائه می شد که باید تک به تک در مورد این موضوع با آنها گفتگو و راهکار ارائه می دادم که این موضوع مرا به این نتیجه رساند که برای کودگان دارای اختلال یادگیری فعالیت موثرتری را انجام دهم.

عابدینی بیان داشت: ابتدا قرار بود تجربیاتم و راهکارهای جواب داده را به صورت بروشور منتشر کنم، اما به این نتیجه رسیدم که انتشار کتاب در این محور می تواند اثر بیشتری داشته باشد و برای دیگران نیز در آینده به درد بخورد.

شاعر و نویسنده میبدی ادامه داد: این کتاب با متنی سلیس و روان، در سه بخش نوشته شده که بخش نخستین آن مربوط به روش تدریس درست به دانش آموزان دارای اختلال یادگیری، بخش دوم به بیان تجربیات موفقم در این محور و بخش سوم ضمائمی هست که فرمول های ریاضی را به صورت شعر آموزش می دهد.

وی گفت: پیش از این نیز با به نظم درآوردن گزیده کتاب داستان و راستان شهید مطهری و به نظم درآوردن نامه های نهج البلاغه فعالیت داشته ام که البته شعرهای نهج البلاغه به خاطر مشکلات مالی هنوز به چاپ و حوزه نشر نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: طی صحبت هایی که با مدیریت آموزش‌وپرورش میبد صورت گرفت، تصمیم داریم به خواست خدا با جمع آوری تجربیات موفق و حتی ناموفق معلمان میبدی در حوزه آموزش، و تدوین کردن خاطرات آنها در رفع مشکلات دانش آموزان در محورهای مختلفی مانند خواندن، نوشتن، ارتباط گیری و …، در رشد توان معلمان در این مسیر کار خوبی انجام دهیم و طبیعتاً این تجربیات، حتی تجربیات ناموفق، باعث ارتقای سطح فعالیت معمان و مربیان خواهد شد.

علی عابدینی گفت: از همه معلمان عزیز درخواست می کنم تمامی تجربیات تدریس خود را مکتوب نمایند و این مسائل را ناچیز و کم ارزش ندانند، زیرا با همین تجربیات به ظاهر ساده، گره های زیادی از مشکلات آیندگان باز می شود.

گفتنی است کتاب «اختلا یادگیری که ترس نداره» در کافه کتاب حسابی و با حضور هادی زارع رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و محسن موحدی‌فر مدیر آموزش و پرورش میبد و جمعی از فرهنگیان و فعالین حوزه کتاب رونمایی شد. مردم عزیز میبد می توانند این کتاب را در فروشگاه های کتاب در سطح میبد تهیه فرمایند.